Ineens heel erg onregelmatig ongesteld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Noeps

Ineens heel erg onregelmatig ongesteld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-07 13:47

Heuj.
Nou kijk, ik baal hier van. Ik wás altijd precies om de 4 week ongesteld, maar ineens is het vet onregelmatig. Laatst was ik het een week te vroeg, en nu 2 week later alweer.
Heb volgens mij niet te maken met grote stress, eetproblemen of die dingen, vraag me af hoe dit zal kunnen komen en beter nog; of je het een beetje weer op de normale cyclus van 4 week kunt krijgen?
Ben niet gelijk voorstander van de pil [komt door gebeurtenis in omgeving].

Groetjes!

mickey1989

Re: Ineens heel erg onregelmatig ongesteld

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 13:50

Ik heb ook last van onregelmatig menstrueren, alleen moet ik eerlijk zeggen dat ik er niets aan doe.
De enige manier die ik kan verzinnen om je cyclus weer regelmatig te laten verlopen is toch echt de pil. Anders zou je even langs de huisarts moeten gaan, misschien dat die je kan helpen! Praat er anders eens met je moeder over, succes Lachen

Kims

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 14:33

Hoeveel jaar (maanden) geleden ben je voor het eerst ongesteld geworden? Het kan zo zijn dat je cyclus zich nog aan het zetten is, waardoor je dus onregelmatig ongesteld bent. Ook als je eerder al wel regelmatig was, kan het dus zo zijn dat je nu een poosje onregelmatig bent.
Ik wacht je antwoord even af, want dan kan ik er meer over vertellen Lachen

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-07 15:08

Kims schreef:
Hoeveel jaar (maanden) geleden ben je voor het eerst ongesteld geworden? Het kan zo zijn dat je cyclus zich nog aan het zetten is, waardoor je dus onregelmatig ongesteld bent. Ook als je eerder al wel regelmatig was, kan het dus zo zijn dat je nu een poosje onregelmatig bent.
Ik wacht je antwoord even af, want dan kan ik er meer over vertellen Lachen

Net iets minder dan een jaar Lachen

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 15:19

Je zegt het zelf ook al, heb je niet (onbewust) last van stress of spanningen, doe je aan de lijn, ben je ziek geweest?
Als ik jou was zou ik het nog even aankijken, het is wel vervelend en anders even langs de dokter gaan Lachen.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-07 17:10

kristie schreef:
Je zegt het zelf ook al, heb je niet (onbewust) last van stress of spanningen, doe je aan de lijn, ben je ziek geweest?
Als ik jou was zou ik het nog even aankijken, het is wel vervelend en anders even langs de dokter gaan Lachen.

Ben vorige week wel een paar dagen ziek geweest en nauwelijks wat gegeten[normaal eet ik een koe per dag Clown] en daarna ben ik idd ongesteld geworden.
Maar ook al voordat ik ziek was was ik ineens te vroeg ongesteld.

Kims

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 18:57

Een vrouw doet er 1,5 tot 5 jaar over om een normale cyclus te krijgen. Ik denk dat jij nu overgaat op een ander soort cyclus. Als meisjes voor het eerst ongesteld zijn, zijn ze dat zonder een eisprong te hebben gehad. Ik denk dat jij nu bij je menstruatie voor het eerst eisprongen krijgt waardoor je cyclus een beetje van slag is. Kijk het nog 4 maandjes aan. Als het dan nog zo is zal ik even naar de dokter gaan.
Succes!

mickey1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 19:04

Kims schreef:
Een vrouw doet er 1,5 tot 5 jaar over om een normale cyclus te krijgen. Ik denk dat jij nu overgaat op een ander soort cyclus. Als meisjes voor het eerst ongesteld zijn, zijn ze dat zonder een eisprong te hebben gehad. Ik denk dat jij nu bij je menstruatie voor het eerst eisprongen krijgt waardoor je cyclus een beetje van slag is. Kijk het nog 4 maandjes aan. Als het dan nog zo is zal ik even naar de dokter gaan.
Succes!

Ik ben nu al ruim drie jaar ongesteld (was vrij laat met menstrueren), maar heb nog steeds geen regelmatige cyclus, hebben meer mensen daar last van of is dit niet normaal?

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 21:42

Ik heb dat ook weleens gehad, het is na een paar keer overgegaan. Blond

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 01:26

Een lotgenoot Tong uitsteken
Ik was ook altijd netjes rond de 4 a 5 weken en nu ben ik 3 week te laat en nog niet ongesteld Verward (hahah nee niet zwanger ,ben nog maagd en heb geen relatie dus gaat dan een beetje moeilijk Tong uitsteken)
Ik wacht het nu zelf gewoon af. Ik denk dat het bij mij door stres komt van de toetsweek.
Veel kun je er volgensmij ook niet tegen doen.

Vetboltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 17:51

je zegt dat je net iets minder dan een jaar ongesteld bent, je lichaam is dus alles nog een beetje op regel aan het maken.
het kan ook komen door stress (sommige stress 'voel' je niet, het is dus onbewust) en je zegt al dat je ziek bent geweest, daar kan het dus ook door komen.