geen suiker eten wie doet dat ook?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

geen suiker eten wie doet dat ook?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-07 10:32

Wegens gezondheids redenen is het beter voor mij om geen suiker tot mij te nemen, zijn er hier nog meer mensen die ook geen suiker gebruiken.En werkt het bij jou, en hoe los je dat op bij het doen van de boodschappen? Moet je dan de verpakking van ieder product goed lezen, en hoe doe jij dat met koek en zo.Lijkt me wel lastig want bijna over al zit suiker in.

Goof

Re: geen suiker eten wie doet dat ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 11:14

Ik heb een te lage bloedsuikerspiegel en doe er beter aan ook geen (of in ieder geval zo min mogelijk) suiker te eten.
Ik koop geen producten meer waarvan ik weet dat er suiker inzit zoals snoepgoed, koek, broodbeleg en dergelijke. Met alle overige producten let ik er niet op.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-07 12:32

Zijn er ook die het vanwege vermoeidheid hebben laten staan, en werkte dat?

Meikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 12:33

marleen_usar schreef:
Wegens gezondheids redenen is het beter voor mij om geen suiker tot mij te nemen, zijn er hier nog meer mensen die ook geen suiker gebruiken.En werkt het bij jou, en hoe los je dat op bij het doen van de boodschappen? Moet je dan de verpakking van ieder product goed lezen, en hoe doe jij dat met koek en zo.Lijkt me wel lastig want bijna over al zit suiker in.

k en vriend hebben een paar maanden met zo min mogelijk suiker geleefd. Zonder is haast onmogelijk, omdat er inderdaad bijna overal suiker in zit. Bijvoorbeeld in brood en sauzen, waarvan je denkt dat er geen suiker inzit... zit er dus vaak wel in. Wij hebben echt elke verpakking goed gelezen, maar helemaal zonder suiker is echt lastig. Bij de biologische winkel kan je suikervrije producten kopen zoals snoepjes en koekjes. Daar hebben ze vast ook wel suikerloos brood en andere producten.

Succes!

Meikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 12:35

marleen_usar schreef:

Dat was dus ook deels mijn insteek. Ik merk alleen geen verschil, ben toch wel moe, ook zonder suiker. Maar het geeft mij wel een fijner gevoel, al zal dat misschien alleen maar geestelijk zijn.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 12:37

marleen_usar schreef:

Ja, dat was bij mij ook de reden. Na onderzoeken kwam men er achter dat ik ene te lage bloedsuikerspiegel heb en nu dus zo goed als suikerloos door het leven moet.
Ik ben nu sinds oktober bezig (met af en toe een uitzondering, op sommige dagen kan ik echt een lekker koekje ofzo niet afslaan...), maar merk eigenlijk nog heel weinig verschil.
Ik ben er niet fitter op geworden, wel heb ik het idee dat de dag nadat ik suiker gegeten heb me wel vermoeider voel, maar ik ben er nog niet achter of het ook daadwerkelijk zo is.

cracker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 13:03

Ik heb ook een periode geprobeerd zo min mogelijk suiker te eten, mijn homeopathe heeft mij dit aangeraden vanwege mijn pfeiffer.

Het heeft wel geholpen en als je eenmaal bezig bent met suiker vermijden neemt de vraag van je lichaam naar suiker ook af.
Maar de eerste tijd was het heel moeilijk en was de chocola vaak te verleidelijk.

Ik heb wel het idee gehad dat het hielp, dit kan je natuurlijk pas goed zeggen na een langere periode maar ik voelde me beter.
En als ik toch weer zwichtte voor suiker kwam mijn buik direct in opstand.

Helaas zit er in onwijs veel producten suiker, vaak ook vermeld onder andere namen waardoor je het misschien op het eerste gezicht niet ziet. De laatste tijd nuttig ik weer te veel suiker, voornamelijk omdat het resultaat naar mijn zien niet snel genoeg kwam (beetje ongeduldig Schijnheilig en vooral de variatie in mijn broodbeleg minimaal werd.
Maar naar aanleiding van dit topic ga ik het weer even proberen Haha!

Er zijn van Hero (geloof dat het zo heet, lichtblauwe met groene doos) muslierepen, zonder suiker en bij de deen in ons dorp verkopen ze musliekoeken (die zeker niet verkeerd smaken) zonder suiker. Dat was het wel zo'n beetje wat wij hebben kunnen vinden Scheve mond

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 13:08

Ik probeer zo min mogelijk suiker te eten, maar bijna overal zit suiker in helaas. Bij osn in de familie zit veel aanleg om dik te worden. Woog toen ik rond de 12 jaar was 82 kilo en was 1.70 veels te dik dus. Heb toen het roer omgegooid en mijn BMI index is nu goed. Als ik teveel suikers ga eten vliegen de kilo's er echt heel snel aan, dus doe nergens suiker in of op, eet heel weinig snoep, chocola,koekjes etc. weinig frisdrank. Drink meestal die fruitdrank van Hero..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 13:09

Ik zou het wel eens willen proberen, maar weet idd niet wat ik dan nog wél zou kunnen eten...

tjeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 13:10

ik voeg nooit ergens suiker aan toe en hou er wel degelijk rekening mee als ik snoep. Bij mij is het niet zozeer de vermoeidheid, maar wel de hoofdpijn die ik krijg van teveel suiker. Ik eet wel zoet, krijg het op het moment nog niet voor elkaar om alles te laten staan, maar mijn hoofd fluit me gewoon terug met 3 dagen hoofdpijn als ik me misdraag.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 13:16

marleen_usar schreef:

ja ik, het werkte de eerste weken geweldig, daarna keerde de (chronische) vermoeidheid weer keidhard terug..... ben wel leuk afgespekt door mijn (grotendeels) suikervrije bestaan......

cracker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 13:17

Er bestaan suikervrije snoepjes, suikervrije koeken, suikervrije jam, zelfs suikervrije chocola (smaakt alleen verre van naar chocola Schijnheilig ) suikervrije limonade of gewoon overstappen op vers vruchtensap.
sowieso de vleessoorten (of verrijken ze die tegenwoordig ook al massaal met suiker... Scheve mond )
Fruit, groenten, brood, crackers, beschuit, toostjes, rijst, pasta's.
Met goed zoeken en 3 x de etiketten lezen houdt je nog wel iets over, ik kan alleen even niet meer op de synoniemen komen voor suiker Clown

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 13:19

Het kan wel volledig suikervrij, maar dan moet je kijken in de reformwinkel of natuurlijke winkel.
Goed de verpakkingen lezen, want bijna overal zit wel suiker in.

tjeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 13:21

opletten met light producten, die vervangen de suiker en zorgen dat je niet moddervet wordt, maar ze zijn nog steeds niet best voor iemand die geen suiker mag

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 20:51

ik heb het ook een tijdje gedaan ivm eczeem. Na drie maanden hóef je ook geen suiker meer en smaakt cola Misselijk en dubbeldrank is echt ranzig, daar voegen ze nl. suiker aan toe Ziek