Rugpijn. Wel of niet naar de dokter?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KimL86

Rugpijn. Wel of niet naar de dokter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-07 01:47

Ik heb sinds zondag last van rugpijn. Ik heb er voornamelijk last van bij langere tijd staan, een stuk lopen en iets tillen. Maar als ik gewoon zit of lig heb ik er meestal geen last van. Nu wil ik morgen eigelijk naar de dokter gaan, maar ik vraag me af of dat wel nut heeft. Omdat ik het dus niet constant heb en het doet ook geen pijn als ik gewoon op mijn rug druk (dus niet echt 1 pijnlijk plekje). Iemand ervaring hiermee of iemand die weet of het nut heeft om naar de dokter te gaan.

Zwartwitje

Re: Rugpijn. Wel of niet naar de dokter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 01:55

Heh, vervelend is dat.. ik heb vorig jaar na kerst ook een week lang erge rugpijn gehad, terwijl ik dat normaliter nooit echt heb, zeker niet zo lang. Van de pijn wist ik mezelf geen houding te geven, niet zittend, niet staand, niet liggend. Alleen lopen verzachtte het een beetje. Na een week pijnstillers slikken en rustig aan doen is het vanzelf overgegaan.
Geen idee waar het door kwam, ik denk te lang in dezelfde houding gezeten tijdens het kerstdiner Nagelbijten / Gniffelen
Later heb ik het nagevraagd bij een fysiotherapeut-in-opleiding; die wist me te vertellen dat 8 op de 10 keer spontane rugpijn vanzelf overgaat.
Maar omdat jij er vooral tijdens het lopen en staan last van hebt, lijkt me eerder dat je je rug niet op de goede manier gebruikt en daardoor er lichtelijk dooheen bent gegaan..?
Wat ik denk ik zou doen, is nog even een of anderhalf dagje afwachten, heel rustig aan doen (dus niks tillen of lang staan oid) wordt het dan niet minder, dan zou ik wel degelijk de dokter even bellen, voor de zekerheid Ja
sterkte!

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-07 17:53

bedankt voor je reactie. Ik heb al de hele week thuisgezeten. Ik ben dinsdagochtend heel even gaan werken, maar na 2 uur ging het al niet meer en ben ik naar huis gegaan. Het is vandaag wel een stuk minder, dus ik kijk het dit weekend nog even aan.

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 17:55

Rustig aan doen, als lopen beter gaat dan zitten, gaan lopen.. Gaat zitten beter dan gaan zitten.. Maar niet acuut in rust gaan maar blijven bewegen Lachen Als het na het weekend idd niet over is, zou ik even de dokter bellen Lachen

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 18:12

Ik zou het eerst nog eventjes aankijken, anders inderdaad na het weekend toch even langsgaan. Gewoon rustig aan doen Ja

Invisible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 22:33

ik heb ook sinds zondag last van mijn rug, heel dat weekend niks gedaan
op mijn werk sta ik een hele tijd, ik loop, draai, buk, maar ik heb nog nooit rugpijn gehad die nu al bijna een week duurt

eerst had ik steken links onder in me rug, en nu is het uitgebreid naar me hele onderrug en dan een drukkende pijn, zit nu even op de bank en weet niet meer hoe ik moet zitten

zit ook te twijfelen over de dokter volgende week, als het aanhoud, maar dan weet ik het antwoord toch al, rustig aan doen of je krijgt diclofenac mee, zie ik genoeg ik de apotheek waar ik werk.

Invisible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 22:36

dus ik dacht van de week, spuit wat spierverwarmer, midalgan erop, na 2 minuutjes opeens branden op me huid, ga ik kijken, heel me rug + buik rood en onder de uitslag, ben ik er allergisch voor, schiet ook niet op Clown

alleen een lekkere warme douche is lekker voor me rug

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 22:39

Waar zit het in je rug? Een zeurende pijn onderin je rug is vaak een teken van vermoeidheid..

Misschien ken je iemand die kan masseren??

Invisible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 22:51

Ja in mijn onderrug van links naar rechts en het drukt
en het doet geen pijn als ik er druk op zet

draai al maanden 40 urige werkweken, nauwelijks pauze en maar doorgaan, en sàvonds nog een huis verbouwen, mja ben nog maar 20

zal mijn vriendje eens lief aankijken oftie wil masseren vanavond, miss dat dat een beetje helpt

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-07 22:54

bij mij zit het meer in het midden van mijn rug en dan een beetje aan de zijkant. En ik heb niemand die mij wil masseren. Verdrietig

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 00:30

Vermoeidheid heeft niks met leeftijd te maken. Je moet van tijd tot tijd een break inlassen, ongeacht hoe oud je bent..

Wat ook lekker is voor je rug is op de grond gaan liggen met je benen op de bank liggend (alsof je op een stoel zit, maar dan liggend) en zo een paar minuten blijven liggen. Na een paar minuten zal je gaan merken dat je rug gaat zakken, en dus ontspant.. best een lekker gevoel..

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 15:21

Nee een dokter kan niet zoveel met rugpijn. Deskundigen op dit gebied zijn chiropractoren bv die zouden je wel verder kunnen helpen en een eventuele blokkade op kunnen heffen.

Maar wellicht heeft wat meer ontspannen ook wel een heilzaam effect Knipoog

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 16:54

Ik kwam kreupeler bij de dokter vandaan dan dat ik heen ging.. Nagelbijten / Gniffelen

Ik liep toen al 3 maanden met rugpijn, en hij liet me buigproeven doen. Maar ik moest steeds verder dan ik eigenlijk kon. Resultaat was een week lang haast niks kunnen doen.

Je kunt rust nemen, of langs de fysiotherapeut gaan. Immers hoef je nu geen verwijzing meer te hebben van de huisarts.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 21:43

ik zou voor de zekerheid even naar de dokter gaan. Lachen