stoppen met roken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kimmegie

stoppen met roken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-07 20:45

Ik loop al een tijdje bij de chirurg voor bulten onder mijn oksel.
Niks erg maar vandaag zei hij dat het, het beste is om te stoppen met roken.
Nu weet ik dat het zo ie zo beter is om te doen, maar het is zo lastig.
Ik wil het wel maar mijn vriend rookt ook heel veel en dat maakt het zo lastig als ik dan stop met roken.
Misschien klinkt het heel stom.

Heb vandaag een boek besteld over stoppen met roken.
Ben benieuwd of dat me er helemaal vanaf helpt.
Ik heb er wel goede verhalen over gehoord.

Wat denken jullie.

Stopcontact

Re: stoppen met roken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 20:48

Dit hoort hier niet Lachen,
Dit hoort bij MW (MensenWelzijn).

Chica

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 21:16

HK->MW

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 00:59

Welk boek heb je besteld? Die van Allen Carr? Die ben ik nml nu aan het lezen en dat klinkt allemaal best zinnig Haha!
Wij roken sinds anderhalve week ofzo niet meer in huis en dat scheelt mij al meer dan de helft! Ik rookte nml als ik achter de pc zat zonder erbij na te denken. Nu ik er elke keer voor naar buiten moet rook ik echt veel minder. Ja

Debbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 10:20

Hoi
Ik ben vorig jaar juni gestopt met roken na zo'n 12 jaar gerookt te hebben. Ik heb het van te voren helemaal gepland, na de vakantie zou ik stoppen. We zijn lekker naar Egypte geweest en op de terug weg heb ik op het vliegveld daar heel bewust mijn laatste sigaret gerookt. En nu ben ik nog steeds gestopt! Ik moet wel zeggen dat ik een goede reden had want ik wilde graag zwanger worden en dat ben ik nu ook! Maar ik vind dat jij ook een goede reden hebt. In ieder geval heel veel succes en je kan het! Groetjes Debbie

_Zoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 14:11

Ik ben vorig jaar oktober gestopt met roken, maar niet met een boek.
Je kreeg een soort ijzertjes bij je oor aan de zenuwuiteinden en daar moest je 8x met een magneetje over gaan.
Mijn trek was gelijk weg en ik ben nog steeds gestopt!

kimmegie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-07 14:13

ik heb he boek van Allen Car gekocht ja.
ben gister begonnen met lezen en het klinkt inderdaad erg zinnig.
Ik wil hem eigenlijk vandaag uitlezen en morgen stoppen.
Ik rook ook achter de PC en ja mijn vriend rookt ook, maar die heeft gezegd niet meer te roken waar ik bij ben als ik ga stoppen.
Hij werkt in de avond dus dat scheelt ook een boel.

Wel goed van de gene die allemaal al gestopt zijn.
het is ook zooi en dat weet natuurlijk iedereen.
Maar je het is toch een verslaving.

Ben ook met Sonja Bakker bezig dus ik ga nu mar eens 2 dingen tegelijkertijd aan pakken.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 14:16

Kun je niet samen met je vriend (of een vriendin) stoppen? Dan kunnen jullie elkaar een beetje steunen.
Ik dnek dat het vooral een kwestie van doen en willen is, als je het wil doe je het gewoon en dan lukt het echt wel!
Succes Lachen.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 14:19

Mijn vader is in Duitsland onder hypnose geweest en is nu al bijna een jaar van het roken af. Heeft hem bijna geen moeite gekost en hij rookte toch wel 2 pakjes per dag.
Kost ongeveer 250 euro. Misschien wat voor jou?

kimmegie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-07 14:32

ik ga het eerst helemaal zelf doen. en het moet gewoon dus zeg ik maar ik kan het. de eersta paar dagen zullen het zwaarst zijn maar daar kom ik wel door heen.
En mijn vriend wil niet stoppen en mijn vriendinnen roken niet dus dat ik ook wel makkelijk

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 14:42

Ik heb het boek van Allen Carr ook gelezen, puur omdat ik nieuwsgierig was naar wat er allemaal in staat..

Dat is nu 4 jaar geleden en ik ben gewoon gestopt, terwijl dit helemaal niet de bedoeling was! Ik vind het nog steeds lekker ruiken, maar heb zelf geen behoefte meer..

Ik heb nog steeds het halve pakje sigaretten van 4 jaar terug met een halve sigaret erin met een datum erop geschreven.. Het heeft me eigenlijk geen moeite gekost om te stoppen..

Sukses.........!!

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 15:07

Ik ben nu sinds een half jaar gestopt en heb er helemaal geen moeite meer mee. Ik heb 13 jaar gerookt, gemiddeld een pakje per dag. Ben ooit 1 x eerder gestopt met het boek van Allen Carr maar toch weer begonnen. Het gaat er gewoon om dat je het echt zelf wil en niet alleen omdat het eigenlijk zou moeten enz enz. Deze keer wilde ik echt echt stoppen en ik had er echt weinig moeite mee. Zonder hulpmiddelen. En ik kan me nu niet meer voorstellen dat ik om roken ooit zo'n drukte heb gemaakt.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 15:26

Als jij in ziet hoeveel toegevoegde waarde het heeft op je leven, stop je uiteindelijk vanzelf..

HorseGurl13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 19:26

kimmegie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-07 23:31

nou heb het boek bijna uit.
je mag niet stoppen met roken voor die uit is staat er in.
Morgen avond is hij uit en is het roken ook voorbij.

Debbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 23:34

Goed zo, knopen doorhakken!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 16:05

Ben benieuwd of dat echt werkt zo'n boek.

Heb laatst voor mijn opleiding een presentatie gehouden over Bupropion (een lifestylegeneesmiddel dat helpt bij het stoppen met roken. Dat schijnt nog beter te werken dan boeken en nicotinevervangers.

kimmegie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-07 22:13

nicotien vervangers ga ik niet aan beginnen en dat staat ook in het boek dan ben je er niog niet vanaf van de nicotine en daar gaat het nu juist om

Debbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 22:15

Die zijn ook echt te smerig! Ik heb toen heel even kauwgum gebruikt maar ik kreeg me toch pijn in mn keel, echt Misselijk !

kimmegie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-07 22:17

ben blij dat je dat zegt dan neem ik ze niet als ik toch niet zonder zou kunnen hihi

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 22:22

Ik ben ook gestopt met roken...Nou ja, een poging aan het doen Bloos Ik heb wel nicotinevervangers, voor in "noodgevallen". Nee, dan ben je nog niet van de nicotine af, maar een groot deel van de verslaving bestaat uit gewoonte. De Nicotine is echt niet het moeilijkste om te verslaan Knipoog Ik volg niet zo'n heel programma met afbouwen, maar heb nu van die zuigtabletten gehaald (uit de reclame Knipoog ) en als ik het niet meer uithou, neem ik er zo een... Helpt je ff door dat moeilijke moment heen.

kimmegie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-07 22:30

ja dat kan ook zo zijn heb je gelijk in.
Ik ben dan bezig in het boek van allen car en het is allemaal hgeel logisch maar ook leerzaam vind ik misschien ook een idee voor jou om die te gaan lezen

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 22:35

Mijn collega is nu een paar dagen gestopt met de hulp van een soort zuigtablet die geen nicotine bevat maar elke behoefte aan sigaret wegneemt. Door die tablet krijg je pijn in je keel alsof je in een half uurv tijd 10 peukies gerookt hebt en het gaat hem beter af dan zijn vorige poging (weddenschap met mij hij verloor al binnen 1 dag). Succes met stoppen als je uitgelezen bent

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 22:51

Een tablet waar je pijn in je keel van krijgt? Ok, kan me voorstellen dat je daardoor ff niet zoveel zin meer hebt in een peuk, maar ook niet echt ideaal lijkt me Tong uitsteken Trouwens, ik rookte nog met een keelontsteking, dus tsja Knipoog

Boek van Allan Carr heb ik ooit wel gelezen, 2 jaar terug ofzo, maar denk niet dat ik me daar nog eens doorheen kan worstelen...Moet gewoon eens sterk zijn (en dan vooral met uitgaan Duivel )

lovely82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 08:24

Ik denk idd ook dat je er 100 % achter moet staan, mijn moeder is na 40 jaar roken ineens mee gestopt ze had er genoeg van. Ze had een ander merk gekocht en die was zo vies dat ze nu al een jaar niet meer rookt! Misschien is dat een optie een heel vies pakje sigaretten kopen hihi. Maar goed ik denk dat je er echt achter moet staan anders zou het niet lukken.