extreme hoestbuien

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ikkiekikker

extreme hoestbuien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-07 12:53

Sinds een paar jaar heb ik steeds extreme hoestbuien als ik verkouden ben of ben geweest. Deze hoestbuien kunnen tot een uur per keer duren, en ik heb ze dan eigenlijk bijna de hele dag door. Het lukt me niet om de buien in te houden. Meestal beginnen ze een paar dagen nadat de verkoudheid is begonnen, en ze duren tussen de vijf dagen en drie weken. Heeft iemand enig idee waar dit vandaan kan komen? Alvast bedankt!

tienus63

Re: extreme hoestbuien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 13:00

Waarschijnlijk heb je of ben je toch een chronische bronchitis of cara-achtige klachten aan het ontwikkelen.

Ik heb er zelf ook last van. Het is bij mij in 2001 begonnen, ik heb een half jaar lang alleen maar gehoest.
Mijn ribben waren uiteindelijk gekneusd.

Het begint bij mij aan het eind van de winter, of in het voorjaar.
Uiteindelijk ben ik bij de LA terecht gekomen en die schrijft nu chronisch predisolon (pulmicort) pufjes voor.
Maar waarschijnlijk ontwikkeling ik weer allerlei klachten als gevolg van mijn ziekte.

Met name 's nachts hoest je je ongeluk. Gelukkig hebben wij verstelbare bedbodems en zet ik het hoofd -en voeteneind omhoog zodat ik rechtop in bed kan slapen.
Al dan niet in combinatie met codiëne of zelfs morfine.
En als het heel erg is, krijg ik lichte slaaptabletten, om toch maar wat nachtrust te kunnen pakken.

In jou geval toch maar even een afspraak maken met de HA en hopen dat wanneer het nodig is je snel bij een LA terecht kunt.
De hoestklachten wel elke melden bij de HA als ze langer dan een week duren.

Succes ermee.