Wat heb jij allemaal meegemaakt in een ziekenhuis?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Revanches

Wat heb jij allemaal meegemaakt in een ziekenhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-07 19:19

Ik vraag me af wat iedereen heeft meegemaakt in ziekenhuizen?
Waarom was je daar? Wat had je en hoe was je behandeling?

mirre

Re: Wat heb jij allemaal meegemaakt in een ziekenhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 19:39

hmm! Gelukkig niet zo heel vaak, ben er wel regelmatig poliklinisch geweest voor mijn rug bij de neuroloog, foto's van mijn rug en schouder, voor een echo van mijn lever, bloedprikken, internist na mijn pfeiffer, kno arts voor mijn oren en neusamandelen, binnenkort naar de orthopeet voor mijn schouder.
Heb 1 keer in het ziekenhuis gelegen met de ziekte van pfeiffer, heb er 10 dagen aan het infuus gelegen en ze hebben d.m.v. heel veel bloedonderzoeken en andere onderzoeken onderzocht wat ik had. Toen ze wisten dat ik pfeiffer had moest ik nog even blijven omdat ik tegen leverontsteking aanzat en ze me in de gaten wilden houden.
Laatst bijgewerkt door mirre op 14-02-07 20:05, in het totaal 2 keer bewerkt

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 19:44

Pfoehh, echt te veel eigenlijk. tot 3x toe foto's van me enkels laten nemen, gister nog foto's van me rug laten nemen, onderzoeken naar buikpijn (die zelfs de chirurg niet kon verklaren) waar ik 1 jaar mee liep, gat in me hoofd, oja, voor me migraine ben ik ook nog in het ziekenhuis geweest, jeetje, verder weet ik het eigenlijk zo net niet.

Ja vlak na me geboorte moest ik er een hele tijd blijven. (had het vlies opengekrabt, waardoor ik erg ziek geboren werd)

Zilie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 19:59

Hier ook niet vaak, gewoon eens een keertje foto's van voet en knie laten nemen. En nog eens voor mijn buik.
Voor iets anders ben ikzelf nog nooit naar het ziekenhuis gemoeten, en hoop dat dat ook blijft. Haha!

babbel7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 21:39

Mijn eerste en hopelijk laatste ziekenhuisopname is vorig jaar geweest voor een grote longembolie.
Ik heb eerst op de ic gelegen en daarna op zaal. Ik ben erg goed behandeld en vooral de verpleging was toppie. Knipoog Tijdens deze opname waren de onderzoeken: ecg,longfoto's, ct-scan en bloedafnames.
Na deze opname heb ik een aantal onderzoeken gehad zoals doorlichting,een holter-ecg en een inspannings-ecg, voor aanhoudende hartkloppingen en vermoeidheidsklachten.

Verder ben ik wel eens op de seh geweest voor mijn verzwikte enkels.
Oh ja,ben ook eens voor een buik-echo geweest,daar werkte me toch een lompe verpleegkundige Boos!

amosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 21:43

euh k heb al genoeg int ziekenhuis gelegen voor heel men leven
hoop dat ik nooooit meer moet gaan Boos!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 21:50

ik heb een week in het ziekenhuis gelegen toen ik 4 of 5 was ofzo, vanwege een scheurtje in me mild. was toen wel erg leuk, maar die stomme zusters smeerden ipv leverpastei pate op me brood en dat vond ik niet zo lekker Ach gut ook was het een gevecht met de tv's want mijn buurjongetje verzette mijn tv op voetbal en ik de zijne op paardensport Clown

en toen ik 7 was ben ik een aantal keren naar het ziekenhuis geweest voor onderzoek omdat ik kattenkrapziekte had en de artsen er maar niet achter kwamen wat het nou was... mijn lympfe klieren waren kei erg opgezet en erg pijnlijk en iedere arts die langskwam ging aan die bal voelen en knijpen enz enz... ook hebben ze er toen een punctie van gemaakt (gingen ze met een naald in dat opgezette deel liggen roeren) was ook niet zoon pretje eigenlijk...

verder ben ik vaak zat genoeg in het ziekenhuis geweest voor onderzoeken van anderen en zoon half jaar lang iedere dag op bezoekuur geweest... op het laatst ken je daar alle verplegers en artsen enzo en waren ze super vriendelijk! we kregen thee met bezoekuur enzo en nog steeds zegt 1 zuster van toendertijd ons gedag als we haar hier in de buurt tegenkomen Pling

Roossje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 21:53

nou mijn geboorte(kan me niet meer herinneren hoelang Bloos ) Lachen
en heel vaak controle voor mijn tanden, want ik heb gelukkig geen beugel meer. (ortho)
en mijn gebroken pink laten rechtzetten en gipsen(1 dag).
En als laatste mijn blindedarmonsteking(1 week), hihi nou toch nog behoorlijk wat Lachen

xxLientjexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 21:56

Elke 3 maanden (of minder) moet ik voor m'n rug (15 maart weer) en dan altijd foto's maken enz. Want ik heb scoliose. En voor andere dingen dan me rug ben ik niet in het ziekenhuis geweest. Ojah, toch wel, een paar keer voor m'n oogballen Tong uitsteken Die bezoekjes aan het ziekenhuis voor me rug is trouwens altijd bij m'n vaste orthopeed.

Groetjes,
Lientje

danielle1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 21:57

Gelukkig niet zoveel. Af en toe eens bloedprikken en verder alleen een keer m'n arm gebroken. Maar verder heb ik mazzel tot nu toe

Suzann3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 21:58

mmm.. even denken hoor Bloos niet zo vaak geloof ik..
-een foto van m'n arm(was trouwens niet gebroken)
-twee of drie keer bloed prikken
-longfunctie test (of zo.... moet in een gigantis apparaat ademen met een veel te groot mondstuk in )

verder niet... kom trouwens wel veel te vaak bij de dokter

_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 22:05

Niet zo heel veel.
Moest een keer omdat ze dachten dat ik hart problemen had de dokter had ons helemaal op zitten jagen, er was uiteindelijk niks aan de hand was alleen een hartruis maar een verkeerde ruis.
voor hoofdpijn heb ik in het ziekenhuis gelopen, ze hebben nooit iets kunen vinden dus nu zit ik er nog mee.
En een keer toen de tandarts zijn werk niet goed had gedaan moest ik na het ziekenhuis want mijn kaak was ontstoken.

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 22:09

eeeuuuh als lieef klein meisje heupen uit de kom, veel foto's en spreidbroek ofzow
oorcorrectie (was wat anders gegaan dan verwacht)
kaakoperatie(s)
met ambu mee toen ik van paard viel, foto's...
edit: owja, ook voor mn ogen en rug nog, van die aftercontroles Tong uitsteken
(**meer dan ik zou verwachten, als je t zo optelt)

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 22:17

Niet erg vaak eigenlijk.
Een aantal keer om foto's te laten maken van mijn pinken die scheef staan Nagelbijten / Gniffelen En nog een keer een foto laten maken van mijn enkel, ik was toen door mijn enkel gegaan en had er erg veel last van. Beide keren goed geholpen al moest ik bij mijn enkel wel erg lang wachten. Beide keren was er niets aan de hand.
Een keer een MRI-scan en EEG en dat was het wel geloof ik. Toen was eigenlijk ook alles goed, aardige mensen die erg goed en met veel begrip met me omgingen.

BarBosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 22:24

Ik nog maar 2 keer. Afkloppen Haha!
Ik heb een keer m'n pols gebroken, van een pony afgevallen Clown en ik had een keer allemaal vocht in m'n knieholte, maar dat hebben ze toen weg gehaald en was niet kwaadaardig. Dus je hoort mij niet zeuren.

Janna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 22:26

Ehm nooit, alleen toen ik geboren werd maarja dat telt niet mee. Ja nu ik het bedenk eigenlijk helemaal niks Blond
Houden zo dan maar Haha!

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 22:27

Ik ben een keer met springen van een pony afgevallen, had ik mijn elleboog uit de kom, deed echt vreselijk veel zeer. Maar dat is ook alweer 4/5 jaar terug.

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 22:27

weinig
1 keer toen was ik van een paard gevallen en ha dik mijn ruggenwervels gescheurd en dan lig je daar op de EHBO en al die dokters voelen endrukken enzo doet dit zeer en hier en daar auuuu

en de andere keer was er een pony in galop tegen me aangelopen terwijl ik stond les te geven en op mijn enkel gaan staan toen had ik mijn enkelbanden gescheurd
was wel vrolijke bedoening toen
heb wel gelachen met de gipsmeester en de zusters

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 22:29

ik ben er geboren Tong uitsteken
heb er met 4 jarige leeftijd, buisjes gekregen (was doof ofzo Tong uitsteken )
en voor de angst tandarts Knipoog

verder nog niets Haha!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 22:29

Ik ben vanaf augustus 2004 tot begin 2005 zowat een deel van het meubilair geweest in een ziekenhuis in Rotterdam ivm mijn gebroken enkel die niet wilde vastgroeien..

2 operaties, ongeveer 8 verschillende kleuren gips en een week in het ziekenhuis gelegen na de 2e operatie..

Nee, was niet leuk, denk er liever niet meer aan, ziekenhuizen zijn echt vreselijk!

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 22:30

Naar de oogarts een aantal keren toen ik klein was, en 2 jaar geleden ofzo naar de kaakchirurg Nagelbijten / Gniffelen

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 22:32

Regelmatig bij de poli geweest, poli neurologie en poli (ik kom er even niet op) dit was voor mijn schouders.
2 keer heb ik een nacht in het ziekenhuis door moeten brengen, ik ben beide keren geopereerd. De eerste keer aan mijn linkerschouder en de tweede keer aan mijn rechterschouder.
En ik ben een keer op de SEH geweest.
En ik heb in het ziekenhuis gewerkt, dus was er dagelijks Haha!

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 22:36

Euhm nog nooit Tong uitsteken

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 22:40

poeh, teveel om op te noemen... heb reiter, dus ben vaak in het ziekenhuis geweest:
- 2 keer geopereerd aan mijn handen, peesschede was vernauwd en moet dus een verbreed worden (zaten goedaardige tumoren in)
- ben er vaak geweest voor onderzoeken naar ontstekingen in mijn gewrichten
- vaak bloed laten prikken, etc
- onderzoek naar hartruis, had vocht rond mijn hart
- longen zat ook vocht in

voor ik reiter had, was ik hooguit op bezoek geweest in het ziekenhuis... en tjah, dan ineens verandert één insectenbeet je hele leven... (gelukkig nu nog maar sporadisch klachten)

Malibu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 23:05

Nou daar kom ik Vingers aflikken

Toen ik 9 was, werd ikoverreden door een traktor. ( die was de bak aan het gladstrijken )
En wat hield ik over..
- verbrijzeld been
- gescheurde lever
- linkeroog blind (voorgoed)

- 10 weken in een rolstoel
- 2 weken met krukken + rollator
- veel moeite met oog gehad.

totaal 8/9 keer geopereerd.

Ik heb 3.5/4 maanden in het ziekenhuis gelegen. Moeilijke tijd want mijn ouders gingen in die tijd scheiden.

Vorige week dinsdag voor de laatste keer controle voor mijn been! na zoveel keer Lijst
Ook moet ik nog steeds voor controle voor mijn oog. Ik had een zeldzaam gedoe met mijn oog, en ben nog gefilmd ook! Voor de leerlingen van het Erasmus.

Over de zusters + 1 broeder ben ik zeer tevreden over!! Ze legden alles goed uit, deden alles in mijn zicht, en ik was niet bang.
En de clinic Clows vond ik echt geweldig! Sigaar

Ik heb in het Sophia Kinderziekenhuis gelegen Lachen

Zo punt Bloos!