anticonceptiepil stoned. (aub mag het apart topic blijven)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lore

anticonceptiepil stoned. (aub mag het apart topic blijven)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-07 12:11

Ik heb na verschillende medische problemen die men niet kan definieren toch weer de anticoncetiepil gebruik (na jaren condoomgebruik). Hierbij is het puur medisch en niet uit ant conceptiemotief beslist.

Ik heb gisteren mijn eerste pil (marvelon) gepakt en ben deze morgen zo stoned als een konijn opgestaan. Ik had koppijn, huilbuien, maar vooral heel duizilig, motorieke problemen, zich is precies maar half, ...

Ik wou lang huisarts langsgaan maar deze bleek met verlof, en gyn kan ik momenteel niet berijken. Iemand iets gelijkaardigs meegemaakt? Moet ik nu doorpakken of juist stoppen, ik weet het niet en ben eigentlijk ongerust.

Lore

Duplo

Re: anticonceptiepil stoned. (aub mag het apart topic blijven)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 12:15

kon de assistente geen advies geven of je hem vanavond weer moest slikken of niet??

ik denk dat ik niet nog een pil zou doen en en meteen een afspraak maken voor de arts als hij er weer is.

Is hij morgen gewoon weer terug dan zou ik zorgen dat ik de eerste was die morgen aan de beurt was, want het klinkt heel erg vreemd

anouksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 12:17

ik zou stoppen, zeker als je hem niet voor ant conceptie gebruiken.
Wat is de rede dat je hem voorgeschreven hebt gekrijgen. (je hoeft het niet te zeggen hoor of via de pb)

lore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-07 12:18

Hier in België werken we niet met assistenten. En hij is met verlof tot ergens de loop van volgende week. Ook Gyn kon ik niet bereiken. GRRRRRRRRRRRRR Moet mij weer overkomen.

anouksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 12:19

en een apotheker?

lore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-07 12:20

De reden is onverklaarbare buikpijn (zelf aan in de buik gekeken niet s te vinden) en cyclus die extreem lang aan het worden is. Gyn hoopte dat door hormonen stil te leggen probs in buik tot rust zouden komen. Maar rotding, ik voel me verschrikkelijk. Precies of ik zit aan drugs. -(((
Heb schrik dat gYn zal achteraf zal zeggen dak had moeten doorbijten.

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 12:20

ooow dat is dan wel een stuk lastiger

ik zou dan maar gewoon stoppen en dan na overleg met de eerste die je kan bereiken (gyn of arts) verder gaan of overstappen op een andere.

lore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-07 12:21

Ah apotheek, das misschien nog een idee, zal straks eebs tot daar stappen. Kan alleen zo moeilijk uit de voeten doorduizeligheid.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 12:27

komt t wel zeker van die pillen??
ik zou anders voor zekerheid stoppen en wachten totdat de dokter zegt wta het is

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 12:31

Je kan best de apotheker even bellen/langsgaan. Die hebben vaak wel op hun netvlies wat de bijwerkingen van medicijnen zijn. Misschien dat de symptomen toch door iets anders komen, dat kan natuurlijk.
Ik ben overigens om dergelijke klachten ( al was het minder ernstig ) gestopt met de pil. Zelfs de lichtste pil kan zeer vervelende bijwerkingen hebben ( constant hoofdpijn, ernstig geïrriteerde spijsvertering, stemmingwisselingen, pijnlijke spieren etc. )

lore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-07 12:50

Ik ben zo'n 4 jaar geleden ook gestopt met pil omwille van een resem vaga klachten. ik heb toen 3,5 jaar de tijd van mijn leven gehad, maar sinds deze zomer heel vel klachten, waaronder veel te lange cyclus, onuitstaanbare buikpijn, ... zonder dat ze oorzaak weten. Daarom wou Gyn het toch nog eens proberen, zodat mijn hormonen en lijf tot rust zouden komen. Dit keer niet met allerlichtste maar iets anders "Marvelon". Bevat ander hormoon. Maar één zo'n rotpilleke en zever is begonnen GGRR

anouksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 15:28

ik zou zeer zeker de apotheker bellen, zij kunnen je advies geven door te gaan of te stoppen met de medicatie. Een apotheker is daarvoor opgeleid ten slotte.

lore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-07 15:42

Ben daarstraks even langs geweest en apotheek vond het ook moeilijk geval. Kon soort van mega migraine zijn zij ze (al heb ik niet heel veel koppijn), maar moest het vooral in het oog houden met risico op trombose. Vraag verder gaan of stoppen ze niet beantwoorden. GGGGGR en waarom zijn die dokters er nooit als je ze nodig hebt.

anouksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 16:21

kun je geen noodnummer bellen? Lijkt me wel een noodgeval!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 16:23

Je huisarts heeft toch wel een vervanger? Dan bel je die even.

lore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-07 16:31

Vervanger van mijn huisarts bellen is geen optie. Die man is mijn controledokter van het werk. Kan toch moeilijk van 2 kanten naar mij kijken. Noodnummer bellen durf ik niet goed, weet je ik heb altijd iets, maar nooit ernstige dingen, ik ga er van uit dat dik ook niet ernstig is, alleen heel vervelend.
Mijn pupillen zijn trouwens erg groot, lijk echt stoned.

anouksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 16:33

jij gaat fijn nu het noodnummer bellen, dit klinkt niet goed, beter te vaak bellen dan te weinig!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 16:35

Inderdaad, je kan toch wel even bellen. Beter een keer te veel dan te weinig!

lore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-07 16:42

Toch maar even moed bijeengeraapt en met en klein hartje vervanger gebeld en deze zei dak het nog effe moest aanzien. Gewoon nog eentje pakken vanavond en hopen dat hormonen in mijn lijf kalmeren. Heel raaar, ik heb anderzijds nog nooit gehoord van andere vrouwens dat ze door deze ellende moesten bij aanvang van pil. Mijn man reageert eerder van "allé ze heeft weer iets, wat weet ik er van? zal wel nie erg zijn". Als het deze avond nie beter is toch even met mijn mama overleggen want ik vind dit best creepie. Maar arts aal foon reageerde beetje of ik stelde me aan. GGRRR.

anouksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 16:49

zal ik eens iemand bellen voor een soort second opinion (werk zelf in de zorg)

Naatus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 16:54

je weet van jezelf of je overdrijft of niet. Als je zelf vind van niet bel je gewoon een andere arts! (vind je niet klinken of je overdrijft.)

lore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-07 17:31

Ik overdrijf helemaal niet, maar' mijn lichaam durft nogal eens snel overreageren, reageer op veel producten heel extreem, bvb ook op tetanusspuit, meestal kunnen ze er nie veel aandoen want ze hebben het nog nie meegemaakt. Ik blijk ook heel gevoelig te zijn aan hormonen (weten ze vanuit mijn pilverleden), dus idd misschien weer overreactie van mijn lichaam. Dat lijf van mij kan echt nie veel hebben. Maar daar heb ik natuurlijk niet voor gekozen.

lore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-07 17:33

Sorro ken jij iemand voor second opinion? Ik probeer morgen terug op afdeling Gyn van ziekenhuis en hoop de mijne te pakken te krijgen. Allén gek dat ik moet doorpakken van dokter. Moet eerlijk zijn Gyn vindt mij ook een moeilijk geval, omwille van overal zo slecht op reageren.

Naatus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 17:52

bedoelde het aanvallend hoor, meer dat de arts gelijk denk dat je overdrijft. Bedoelde puur te zeggen dat je zelf het beste weet hoe je eraan toe bent.

Hoe gaat het nu met je? Al wat beter?

lore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-07 17:57

Ja, das heel raar das precies in vlagen af en toe wat beter dan denk ik, ben er van af en dan opnieuw. Komt en gaat. Rot hormonen, denk dak die van mij te koop aanbied op e-bay. Kan die dingen naderhand wel missen.