Depressief en ouders?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marius

Depressief en ouders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-07 14:11

Oke, het word niet zo'n lang verhaal omdat ik allemaal niet zo goed weet hoe ik het uit moet leggen..
Maar ik heb als sinds een tijd dat ik niet lekker in mijn vel zit en nergens meer zin in heb,
dit gaat van kwaad tot erger..
Alleen heb ik het idee dat mijn ouders mij niet snappen, ze worden nogal snel kwaad en zeggen allemaal dingen van:
"Ja, jij geeft het ons maar snel op de schuld en het is ons fout" en al dat soort dingen..
Het doet mij verschrikkelijk pijn als ze dit soort dingen zeggen, het is hun schuld niet en ik verwijt ze niets..
Het gaat gewoon echt niet goed met me!
Maar waarom... worden ze zo snel kwaad, is het dat ze het niet snappen of dat ze het niet willen zien?
Heeft iemand hier ervaring mee?
Via PM mag ook..

Sherlock1

Re: Depressief en ouders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 14:13

Ik weet verder niet hoe oud je bent ofzo!
Maar ik ben 15 en maak precies hetzelfde mee!
Ik denk dat ze het mischien niet begrijpen! maaar heb je ze het verteld dat je niet lekker in je vel zit?
Via pm mag je het ook vertellen hoor!
Sterkte x

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 14:20

Ik denk dat jij eens een goed gesprek met je ouders moet gaan voeren. En dan zeg je hoe jij je voelt en wat er in jou gebeurd als je ouders zulke kwetsende dingen zeggen. Lachen
Ik denk wel dat het helpt, want neem aan dat jou ouders jou niet opzettelijk pijn willen doen hiermee.
Sterkte.

marius

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-07 14:35

Heb het wel verteld ja, en loop ook al bij de psycholoog..
Maar ze zijn gewoon steeds kwaad, en elke keer als ik iets probeer te zeggen of uit te leggen worden ze boos..

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 14:57

En weet je ook waarom ze dan boos worden?
Ik bedoel, geef je een grote mond, ben je brutaal of wat Verward

marius

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-07 15:01

Nee, deed ik dat maar dan wist waar het aan lag..

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 15:06

mmm Scheve mond

Probeer nog een keer een gesprek met je ouders aan te knopen, waarom ze zo tegen je doen.
Kom je er echt niet uit, kun je misschien op school naar een vertrouwens persoon, die kunnen je vaak verder op weg helpen.

succes.

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 16:08

ej, dit is niks wat aan jou ligt.
kijk eens naar je ouders hebben ze zelf problemen? met elkaar op het werk, geld enz enz.
dit kunnen ze al snel op dochters of zonen afreageren.

weet niet je zelf in het leven staat maar misschien hebben hun wel heel erg veel pijn door het feit dat het niet zo lekker met jou gaat, terwijl hun het onbewust erger maken.

tja ik ken verder de situatie niet dus zeg ook maar wat hopelijk heb je er wat aan.

sterkte

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 10:49

marius schreef:
Nee, deed ik dat maar dan wist waar het aan lag..

Wel eens aan gedacht dat het zijn van een ouder erg moeilijk is? Een kind is heel wat anders, dan dagelijks de hamster voeren en de kooi schoon houden. Wat ik bedoel is het volgende..

Als jij niet fijn in je vel zit, straal je dat uit. Waarschijnlijk loop je de hele dag een beetje moedeloos en lusteloos thuis als je thuis bent. Je ouders zien dat ook. En juist ouders willen zo graag hun kind gelukkig zien. Wel eens over nagedacht hoe moeilijk het is om een kind ongelukkig te zien en er niets aan te kunnen doen? Ongelovelijk frustrerend, ook voor je ouders! Ze voelen zich machteloos, ze constateren dat jij niet gelukkig bent. Willen hier wel wat aan doen, maar dat lukt gewoon niet. Ze weten niet hoe.

Ook je ouders hebben hier moeite mee. En niet iedereen handelt op dezelfde manier. Soms doen mensen uit onmacht juist dingen die het alleen maar erger maken.. Zoals hier.

Praten met je ouders is denk ik niet de oplossing. Licht het nogmaals toe bij de psycholoog, praat met hem/ haar erover. Vraag of het misschien een optie is of de psycholoog open staat om te begeleiden in een gesprek met je ouders. Probeer ook je ouders te laten zien dat je ze waardeert en dat je je best doet om ook af en toe vrolijk te zijn thuis. Knoop niet elke keer een gesprek aan als je wat negatief te melden hebt. Wees ook geïnteresseerd in je ouders en hun leven. Toon positieve interesse.