De genezende kracht van edelstenen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

iefke

De genezende kracht van edelstenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-07 23:38

Ik kom net bij iemand vandaan en daar heb ik een Agaat gekregen. Ik vraag me af of er mensen zijn die edelstenen bij zich dragen of gebruiken en er baat bij hebben?

xDramaQueen

Re: De genezende kracht van edelstenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 00:02

ja, ik heb er eentje, (als het hetzelfde is heb ff op google gekeken) een migraine steen. die om mn collier kan, ik draag hem alleen niet meer, heb niet zo'n extreem last meer van migraine, of het door de steen komt? wie vertelt het me Lachen

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-07 00:04

Agaat

De Agaat werkt o.a. op de geslachtsorganen en daarmee dus ook op de voortplanting. Als vanouds geldt de agaat als beschermsteen voor moeder en kind tijdens de zwangerschap. Helpt tegen hoofdpijn en duizeligheid, bij infecties met koorts (op het hart- en/of voorhoofdchakra leggen). Bij huidinfecties en insectenbeten kan men agaat het beste direct op de getroffen plek leggen. Vermoeide en ontstoken ogen herstellen door het opleggen van een stuk agaat. Agaatwater helpt bij evenwichtstoornissen. De steen lost psychische spanningen op en geeft een gevoel van veiligheid. Agaat vergroot het zelfvertrouwen en vermindert twijfel. Geeft stabiliteit, zelfbeheersing, geborgenheid, veiligheid. Zorgt voor realiteitszin, pragmatisch denken, eenvoudige probleemoplossing. Agaat moet direct op de huid gedragen worden. Ontlaad hem eenmaal per maand onder warm stromend water. Door zonnestralen wordt de energie verhoogd.

Bron: Irida Webshop

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 00:07

verkeerd gezien, de mijne is een Amethist Ja

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-07 00:10

Het gaat ook niet alleen om de agaat Lachen Dat is de steen die ik heb gekregen. Ik bedoel het meer in het algemeen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 00:12

Ik heb een roze steen, ik weet niet meer hoe ie heet, zonnesteen ofzo. Helpt tegen rugklachten. Heb um meestal in de zak van mijn spijkerbroek zitten.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 13:27

iefke schreef:
Het gaat ook niet alleen om de agaat Lachen Dat is de steen die ik heb gekregen. Ik bedoel het meer in het algemeen...

dan heb ik idd een migraine steen, ik dacht dat ie niet werkte, heb hem dus na een tijd afgedaan, maar heb al een tijd geen migraine meer gehad, heel zelden soms nog..

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 13:29

Ik heb wel eens een rode steen gehad weet de naam niet.
Alleen t was heel raar dat toen ik hem droeg, ik het benauwdachtig kreeg... Verward

gerlienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 18:38

ik heb een kattenoog, heb hem wel een tijdje gedragen, maar nu haast nooit meer.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 19:23

Klinkt interessant, wist dat het bestaat (heb vroeger een heimwee steen gehad) maar nooit over nagedacht of het ook voor bijvoorbeeld rugklachten kan helpen.

Ik ga dit topic even volgen. Lachen

joske_vuran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 19:39

Ik heb zelf een tijgeroog en sinds gisteren een amethist.

Het tijgeroog draag ik al bijna een jaar om mijn nek. Ik heb het van mijn vriend gekregen. Het zou zorgen voor meer zelfvertrouwen. Ik moet zeggen dat ik niet zeker weet of hij werkt, maar ik doe hem toch altijd om als ik bijvoorbeeld een belangrijke dag heb en weet dat ik onzeker/zenuwachtig kan worden. Meestal gaat het dan wel goed.. Maar of het door de steen komt of tussen mijn oren zit? Schijnheilig

De amethist heb ik gisteren zelf gekocht. Ik heb heel veel last van hoofdpijn, al heel lang (sinds ik pfeiffer heb gehad) en ik hoop dat deze steen zijn steentje bijdraagt Knipoog Nee, serieus, ik heb al van alles geprobeerd tegen de hoofdpijn. Ben nu net begonnen met acupuntuur. Vrijdag mijn tweede afspraak en ik hoop gewoon dat ik er eindelijk eens vanaf kom! Lachen Plus dat ik het natuurlijk gewoon een mooi steentje vindt Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 23:56

joske_vuran schreef:
Maar of het door de steen komt of tussen mijn oren zit? Schijnheilig

Dat maakt niet uit, als het maar werkt Haha!

Ik heb vroeger een tijd met een Citrien steen rondgelopen, die zou o.a. voor een betere concentratie zorgen. In die periode heb ik wel al mijn tentamens gehaald, dus wie weet werkt het.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 00:51

Ik draag een Chrysocolla om m'n nek en een Toermalijn om m'n enkel.
En heb ook nog een bergkristal in m'n flesje water.

Vooral de werking van de bergkristal merk ik duidelijk. Mijn lichaam is zich nogal aan het reinigen Nagelbijten / Gniffelen Ik plas óntzettend veel en krijg ineens pukkels... Clown Heb echt nooit last van pukkels en nu ineens dus wel en heb verder geen andere verzorgingsproducten e.d.

Verder merk ik ook wel wat andere veranderingen bij mezelf, maar of die specifiek toe te wijzen aan de steentjes weet ik niet.
Het voelt in ieder geval goed, dus ik blijf ze lekker dragen Ja

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 15:46

blijf dit topic ook volgen, vind het erg interresant Haha!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 15:52

Ik heb de studie edelsteen therapie gedaan en bij ons loopt iedereen met een steen.Zelfs de hond als dat nodig is,mijn dochter draagd nu een Aquamarijn.Dat is tegen het hoesten, ik heb een keer iemand een steen gegeven en die deed zij om.toen zij 2 straten verderop was spatte de steen uit elkaar, er was te veel negatieve energie aanwezig bij die persoon.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 15:53

ik draag een rozekwarts, tegen heimee, rugpijn enz

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 15:59

En werkt de Rozenkwarts ook?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 16:01

Een Amethist werkt inderdaad goed bij migraine,ik heb er zelf erg lang 1 gedragen. Ik vergat hem een keer om te doen wat ik niet wist,en smorgens werd ik wakker met knallende hoofdpijn.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 16:02

ja zeker, ik ging naar curacaou op vakantie, maar kan heel moeilijk weg thuis. kon nog geen midweekje weg altijd. nu 2 weken naar curacao geweest, nergens last van gehad.
ook mijn rugpijn is zeer verminderd sinds ik hem draag.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 16:05

marleen_usar schreef:
Ik heb de studie edelsteen therapie gedaan en bij ons loopt iedereen met een steen.Zelfs de hond als dat nodig is,mijn dochter draagd nu een Aquamarijn.Dat is tegen het hoesten, ik heb een keer iemand een steen gegeven en die deed zij om.toen zij 2 straten verderop was spatte de steen uit elkaar, er was te veel negatieve energie aanwezig bij die persoon.

Wow, dat hij uit elkaar spatte!
Ik ga dit topic ook volgen...

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 16:07

in veel van mijn sieraden zit granaat.
vindt het een hele mooie steen.
ben benieuwd of deze steen ook enige invloed op iets???

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 16:09

maanstenen schijnen de vruchtbaarheid te bevorderen

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 16:11

maansteen??? wat voor een steen is dat,
nog nooit van gehoord

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 16:16

fabbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 16:35

waar kun je die stenen kopen, ik heb er vroeger ook eentje bij me gahad, maar die was geleend en heb ik dus terug moeten geven, maar de zus van mijn vriend lukt het niet om kinderen te krijgen heeft al 3 ivf behandelingen gehad, en zou graag haar zo'n steen willen geven, je weet maar nooit, en baat het niet dan schaat het niet toch?