golfarm of tennis elleboog wat deed jij er aan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

golfarm of tennis elleboog wat deed jij er aan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-07 11:08

Je hoort er de laatste tijd weinig over lijkt wel,maar ik zit er mee.Ik heb er al eerder last van gehad maar dat ging weer weg.Nu ben ik van de hooizolder gevallen en had mijn ribben gekneusd.Daar door ging ik die ribben ontlasten en heb dus nu weer mijn elleboog geforceerd.Wat doen of deden jullie er allemaal aan,niet alleen ontzien maar ook nog andere dingen neem ik aan? Smeren (smeerden)jullie er iets op of zo?

Qimm

Re: golfarm of tennis elleboog wat deed jij er aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 12:24

Ik snap dat nooit, iets erop smeren. Een smeerseltje trekt in de huid en niet verder Verward Het kan warmte veroorzaken (zoals tijgerbalsem) wat lekker voelt, maar het dóet feitelijk niets.
Ontzien is voor zover ik weet het enige wat je er zélf aan kan doen. En als de pijn boveop zit is het de aanhechting van de strekspieren van de pols en vingers, dus dan moet je die functie ontzien. Dit het meer aan de binnenkant van je elleboog dan gaat het om de buigers van de pols en vingers.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 15:17

te weinig Tong uitsteken
ik heb van mijn 18de tot mijn 20ste last van beide ellebogen , polsen en schouders gehad
en heb vel te weinig rust gehouden met die gewrichten waardoor ik er heel lang last van ehb gehad...

ontzien en rust , enige wat helpt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 11:36

Arm in een mittela en regelmatig koelen.. dat hielp bij mij wel goed Ja Warmte moet je er niet op gooien.. Bij een tennisarm zit er namelijk 9 vd 10 keer een onsteking in.. en daar wil je geen warmte op hebben Nagelbijten / Gniffelen

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 12:38

Afspraak bij de fysiotherapeut maken.
Hij/zij kan je het beste vertellen hoe je ermee om moet gaan.

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 12:41

Een fysio is hier de beste oplossing. Daarnaast je arm ontlasten.

Mijn moeder heeft een speciale band die ze om haar elleboog moet doen als ze zwaardere dingen gaat doen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-07 13:03

Heb een vraag, waar haal je zo,n band?

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 13:17

Mijn moeder heeft de band toen gekregen via de fysiotherapeut, maar dat is al wel enige tijd geleden. Misschien zou je het via je huisarts kunnen proberen. Ik geloof dat deze band toen speciaal op maat gemaakt is.

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 13:20

mijn ma heeft ook zo'n band, maar ik zie haar er nu eigelijk nooit meer mee. dus het zal wel over zijn.
me vader is een arm geopereerd nadat zn tennis/golfarm niet meer over ging. nu hoor ik hem daar ook nooit meer over

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 17:11

Je moet niet zomaar zelf gaan knutselen met een band, maar dit eerst met de fysio bespreken, ja kan het nl verergeren, hangt helemaal af van de plaats waar het zit.
Verders heel cliché, rust, rust en rust.. ik heb het aan mn rechterarm, eerst bovenaan een slijmbeursonsteking en ooit van paard gevallen, bleek een tennisarm, mee bij de fysio geweest en was na een klein aantal maanden helemaal over..maar de slijmbeursonstekings peelt altijd gauw weer op als ik stofzuig of door de muis van mn pc..
Sterkte.