Wormen??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BellyBel

Wormen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-07 14:20

Hoi,

Mijn broertje heeft een tijdje geleden wormen in zijn ,,buik'' gehad... en nu ben ik bang dat ik het ook heb!
Ik durf het niet tegen mijn ouders te zeggen, maar heb zelf nog niks ontdekt.. Scheve mond

BTW ben oud genoeg om zelf een afspraak bij de HA te maken.
Nu ben ik benieuwd naar mensen die er ervaring mee hebben? Wat hebben jullie gedaan en hoe hebben jullie het ontdekt?

Groetjes,
BellyBel

Mungbean

Re: Wormen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 14:28

Je kunt gewoon mensen wormtabletjes halen bij de apotheek. ALs je een hoge dosos wil tegen lintwormen moet je dat op recept krijgen, maar meestal hoef je er voor niet naar de huisarts en kan je ze gewoon even bellen met die mededeling. Het is niet iets om voor te schamen hoor, wij zijn ook maar 'beesten' en kunnen dus net zo goed worminfecties hebben als paarden, honden of katten. Het schijnt zelf dat meer dan 70% van de katteneigenaren zelf lintworm heeft waar je haast niet vanaf komt door de besmetting via de kattenharen. Als je geen klachten hebt hoef je niets te doen.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 14:44

ja ik weet niet wat voor wormen je broertje had, maar die kleine wormpjes (aarswormpjes etc) kun je ook gewoon bestrijden met tabletjes die ze bij de drogist verkopen (kruidvat heeft ze van het eigen merk, etos ook) kost minder als een euro per 2 dacht ik. en er staat in de gebruiks aanwijzing hoeveel je precies bij welk soort wormpje je moet gebruiken (k heb oppaskindjes, die ook door zandbak graven regelmatig wormpjes hebben)

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 14:59

ik heb dat ook een paar keer gehad
je kan gewoon tabletjes halen daarvoor
het kan ook zijn dat dat niet helpt en er iets blijft zitten dan moet je naar de huisarts

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 17:39

Ken iemand die behoorlijk grote spoelwormen hadt. Die kreeg via de huisarts een wormmiddel.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 17:45

Hoe voelt het eigenlijk? Wormen? Nagelbijten / Gniffelen
Ik heb geen idee wat ik me erbij voor moet stellen.

BellyBel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-07 18:42

Bij mijn broertje waren het van die hele mini kleine witte ,,reepjes'' die dus alle kanten op bewegen (zoals een regenworm die op onderzoek uit gaat). Mijn broertje had toen altijd hele erge jeuk bij zijn "p.o.e.p.g.a.t" Knipoog
Ik heb het idee dat ik het ook heb, vanwege die jeuk.. Nagelbijten / Gniffelen maar heb nog niks kunnen ,,vinden''

FF vraagje, hoe kun je welk soort worm herkennen?

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 19:53

Spoelwormen zijn lange witte spaghetti's zeg maar. Tenminste bij dieren dus neem aan dat ze mijn mensen er ook zo uit zien.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 19:57

ik heb vroeger ook wormen gehad, is helemaal niet erg hoor Knipoog
je kunt het krijgen van dieren,van katten,honden maar ook via je familie.

bij de huisarts kun je tabletjes halen, je neemt dan 1 tabletje en na een week neem je e rnog een,net als bij dieren zeg maar, t is een wormenkuurtje.
je word er niet ziek van ,maar de wormpjes die in je zitten gaan wel dood ervan.

je ziet ze in je poep als hele kleine witte sliertjes, ze bewegen vaak ook nog wel.
je krijgt inderdaad vaak jeuk aan je gaatje ( haha leuk woord)

altijd goed je handen wasse, helemaal als je bij dieren bent geweest of ze geaaid hebt.
wormenkuurtje bij de dokter halen en dan zijn ze zo weg Haha!

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 23:14

Ik heb er waarschijnlijk op dit moment last van.
Vanmiddag achtergekomen, en ga maandag even naar de kruidvat om er pilletjes tegen te halen, mebendazol.
Kosten rond de euro voor 2 pilletjes, je moet er eentje nemen, en dan twee weken later de andere en dan ben je er vanaf.
Hartstikke simpel dus, even langs de kruidvat!

Is trouwens niks om je voor te schamen hoor, doe ik ook niet. Loop elke dag tussen de paarden, elke dag stal uitmesten, en tja, als de paarden wormen hebben, of dit in de mest zit en je raakt dit per ongeluk aan, kan je zelf ook besmet raken. Geen paniek, je bent er zo weer vanaf.

Als je niet wilt hoeven je ouders het niet eens te weten, pilletjes kan je zo kopen!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 14:23

BellyBel schreef:
Bij mijn broertje waren het van die hele mini kleine witte ,,reepjes'' die dus alle kanten op bewegen (zoals een regenworm die op onderzoek uit gaat). Mijn broertje had toen altijd hele erge jeuk bij zijn "p.o.e.p.g.a.t" Knipoog
Ik heb het idee dat ik het ook heb, vanwege die jeuk.. Nagelbijten / Gniffelen maar heb nog niks kunnen ,,vinden''

FF vraagje, hoe kun je welk soort worm herkennen?

Ja dit zijn dus aarswormpjes.. Als je pech hebt en het zijn er heel veel kunnen ze zelfs je vagina in kruipen. Het is dus handig dat je er snel wat aan doet. Het gaat vaak namelijk niet vanzelf over.
Veel handen wassen en grondig nagels schoonhouden met een nagelborsteltje als je je handen wast, dan is de kans het kleinst dat ze terugkomen.
De eitjes zitten namelijk o.a onder je nagels en wanneer je je vinger in je mond steekt gaan die eitjes door je maag etc etc en als jij dan nadat je na het toilet bent geweest je handen niet goed wast kom je in een visuele cirkel terecht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 14:28

Als er 1 gezinslid wormen heeft, moet het hele gezin ontwormt worden. Wel slecht dat de huisarts geen pillen voor jullie allemaal heeft voorgeschreven.

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 14:51

Ik heb het ook gehad, maar er niks aan gedaan en toen ging het gelukkig weg Nagelbijten / Gniffelen

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 14:52

faye schreef:
Als er 1 gezinslid wormen heeft, moet het hele gezin ontwormt worden. Wel slecht dat de huisarts geen pillen voor jullie allemaal heeft voorgeschreven.

Echt Lachen?

Dmv aanraking kan het dan overgedragen worden of wat moet ik me er precies bij voorstellen Bloos ?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 17:05

Is zeer besmettelijk en wordt o.a via de wc door gegeven aan de andere huisgenoten.Mijn dochter had er regelmatig last van,en dan moet iedereen 2x zo,n pilletje nemen.

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 17:16

ik heb er verder nooit last van gehad, van die wormen, het enigste dat ik gewoon meer at op een dag

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 17:35

Sizzle schreef:
Je kunt gewoon mensen wormtabletjes halen bij de apotheek. ALs je een hoge dosos wil tegen lintwormen moet je dat op recept krijgen, maar meestal hoef je er voor niet naar de huisarts en kan je ze gewoon even bellen met die mededeling. Het is niet iets om voor te schamen hoor, wij zijn ook maar 'beesten' en kunnen dus net zo goed worminfecties hebben als paarden, honden of katten. Het schijnt zelf dat meer dan 70% van de katteneigenaren zelf lintworm heeft waar je haast niet vanaf komt door de besmetting via de kattenharen. Als je geen klachten hebt hoef je niets te doen.

Echt? 70 % van de katteneigenaren heeft lintworm?
Ik kan het me haast niet voorstellen, als je je beesten goed ontvlooit/ontwormt zou dat toch niet moeten kunnen vind het ook niet bepaald een prettig idee aangezien ik zelf 2 katten heb lopen..

BellyBel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-07 19:29

faye schreef:

Het was dan wel een poos geleden hoor Nagelbijten / Gniffelen
Maar ik heb zelf nog steeds niks ontdekt Clown

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 19:35

Zoals je het beschrijft klinkt het als lintworm. Onze kat heeft er nu ook last van, zitten regelmatig van die kleine witte sliertjes aan zn kont. Zijn 2/3 mm dik en 1 a 1.5 cm lang, en ze worden langer en weer korter.
Dat zijn zegmaar de zaadjes van de lintworm, die zitten zelf in je dunne darm wand, en de uiteindes ervan komen los en zitten vol met eitjes.

Als je twijfelt gewoon tegen je ouders zeggen, is echt niks om je voor te schamen. Je kan er zelf ook niks aan doen. Als je het echt niet wilt zeggen, ga dan voor de zekerheid even langs de ha, die kan je verder helpen. Neem evt een vriendin of iets mee, is minder eng Lachen

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 19:38

dwaallicht schreef:
Sizzle schreef:

Echt? 70 % van de katteneigenaren heeft lintworm?
Ik kan het me haast niet voorstellen, als je je beesten goed ontvlooit/ontwormt zou dat toch niet moeten kunnen vind het ook niet bepaald een prettig idee aangezien ik zelf 2 katten heb lopen..

ik heb hier ook twee katten rondlopen
misschien heb k het daar wel van gekregen steeds

Genee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 22:35

Wat voor wormen? lintwormen? aarsmaden? gewoon van die tabletjes en dan is het zo weg, als je het al hebt.

Sooff

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 22:47

Da's sielugh, stelletje dierenbeulen.
Een aarsworm heeft ook gevoel. Nagelbijten / Gniffelen

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 22:53

Sooff schreef:
Da's sielugh, stelletje dierenbeulen.
Een aarsworm heeft ook gevoel. Nagelbijten / Gniffelen

Ja, in zn kont zeker Clown

ok heel flauw ik geef toe Haha!

Maar TS, je kunt idd van die ontworm tabletjes halen bij de drogist en dan ben je er zo vanaf mocht je ze hebben Lachen

Sooff

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 22:57

Mijn neefje heeft een bananendrankje tegen de wormpjes Lovers

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 23:49

Katten die buiten lopen en niet elke 3 maand worden ontwormt zijn katten die wormeneieren overdragen aan mensen. Via de vacht, via de poten. Als je zo'n kat aait kan je al wormeieren aan je vingers hebben. Aangezien een mens weleens langs zijn mon veegt of wat dan ook. Heb je een besmetting zo te pakken. OOk een mens kan dan overdragen.