Altijd pijnelijke schouders en rug

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nikita10

Altijd pijnelijke schouders en rug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-07 23:01

Ik werk fultime in de paarden maar krijg de laatste tijd veel meer lichamelijke klachten..Ik heb altijd last van me nek en schouders..en rugpijn..Loop al bij de FYsio maar die zeg dat het aan me houding ligt..Dat ik me buikspieren meer moet trainen enz. ook zei hij Dat ik te los ben in me lijf en de wervels in me rug daardoor tegen elkaar aan drukken..Kan dat alleen veranderen door goed op mijn houding te letten..:S

Ik heb ook echt super veel slaap nodig om normaal te functioneren..Slik veel paracetamol en de laatste week ook pijnstillers..

Ik heb het thuis ook redelijk zwaar omdat me ma ziek is enzo maar dat terzijde..

Hoe kan ik er voor zorgen dat ik minder last heb van pijn me rug en schouders en dat ik minder slaap nodig heb en toch redelijk kan functioneren??Ik probeer zo min mogelijk me spieren te belasten..en let ook zeer zeker op mijn houding..ik fitniss om me buik en rug spieren sterker te maken..Maar de laatste tijd ben ik daar ook te moe voor.

Herkend iemand dit? Tips altijd welkom!!
Ik werk 36 uur in de week..(stal werk en les geven)excl de uren die ik met mijn eigen paard bezig ben..

Kanzi

Re: Altijd pijnelijke schouders en rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 00:31

Probeer je door je huisarts door te laten verwijzen naar Mensendieck- of Ceasartherapie,
ik denk dat je daar meer aan hebt dan fysiotherapie.
Zij helpen je met je houding, ook voor jou specifieke werkgerichte bewegingen goed te doen.
Heeft mij enorm geholpen.

Zo te horen krijgt jou lichaam aardig wat te verstouwen, kijk ervoor uit dat je niet te veel hooi op je vork neemt.
Het klinkt bijna alsof je tegen oververmoeid/overbelast aan zit?
Heb het daar ook over met je huisarts als je er toch zit, voor je zieke moeder zorgen kost ook veel energie, vaak meer dan je denkt.
Misschien kan je in aanmerking komen voor thuishulp?

Succes er mee, en pas goed op jezelf!

Nikita10

Re: Altijd pijnelijke schouders en rug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-07 15:11

thanks kanzi voor je bericht..ik zou eens vragen aan mijn huisarts ervoor..en ja volgens mij is het ook allemaal teveel.heb ook last van hartkloppingen en benauwdheid..en ik ik help zelf bij mijn ma omdat ze dat gewoon veel fijner vind wat ik logisch vind..Maar zou informeren bij mijn huis arts hoop dat het helpt