Ik werk fultime in de paarden maar krijg de laatste tijd veel meer lichamelijke klachten..Ik heb altijd last van me nek en schouders..en rugpijn..Loop al bij de FYsio maar die zeg dat het aan me houding ligt..Dat ik me buikspieren meer moet trainen enz. ook zei hij Dat ik te los ben in me lijf en de wervels in me rug daardoor tegen elkaar aan drukken..Kan dat alleen veranderen door goed op mijn houding te letten..:S
Ik heb ook echt super veel slaap nodig om normaal te functioneren..Slik veel paracetamol en de laatste week ook pijnstillers..
Ik heb het thuis ook redelijk zwaar omdat me ma ziek is enzo maar dat terzijde..
Hoe kan ik er voor zorgen dat ik minder last heb van pijn me rug en schouders en dat ik minder slaap nodig heb en toch redelijk kan functioneren??Ik probeer zo min mogelijk me spieren te belasten..en let ook zeer zeker op mijn houding..ik fitniss om me buik en rug spieren sterker te maken..Maar de laatste tijd ben ik daar ook te moe voor.
Herkend iemand dit? Tips altijd welkom!!
Ik werk 36 uur in de week..(stal werk en les geven)excl de uren die ik met mijn eigen paard bezig ben..