Voel me zo rot..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Evaa_

Voel me zo rot..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-07 17:42

Haay..

Ik moet het gewoon even van me afschrijven.. Ik voel me zo kút Bloos de laatste tijd.. Alles gaat fout .
Zoals ik al eens eerder heb gezegt hier op LZP. Moet ik dus kiezen tussen mijn ouders.. Dat is al iets waar ik erg mee bezig ben, en ben er echt down door.
Ook gaat het op school niet lekker, maar ik wist niet dat het zo niet lekker ging.. Ik ben nu vorig jaar in de 2de al blijven zitten. Nu kreeg ik gister te horen dat ik een van de *10?* onrust stokers in de klas ben.. Ook moest me moeder vandaag op gesprek komen bij me teamleider. Nu blijkt het dat ik 8 onvoldoendes heb, en dat het eruit ziet dat ik blijf zitten.. Dat kan dus niet, dan moet ik van school af! Nu moet ik dus alvast gaan kyken voor een andere school, maar dat wil ik echt niet.. Verdrietig
Ook spijbel ik de laatste tijd veel, en kom heel vaak te laat (moet als ik nog 1x te laat kom naar de leerplicht ambtenaar..)
Ik voel me zo kút dat ik het op andere afreageer.. Helemaal me thuissituatie heeft ermee te maken dat alles voor me gevoel fout gaat.
Ik spijbel veel, kom heel vaak te laat, ik rook, en ik doe alles wat niet mag zegmaar.
Ik voel me zo down, ik weet gewoon echt even niet meer wat ik moet doen..

Sorry voor 't verhaal, maar ik moet het gewoon even van me afschrijfen.. Bloos

Elianna_

Re: Voel me zo rot..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 17:45

Dat is idd heel poedersuiker voor je! Ik kan je eigenlijk alleen maar sterkte wensen! En hopen dat je niet van die school af hoeft Ach gut

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 18:11

LZP --> MW

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 18:19

ga een een goed gesprek aan met jou mentor. Die kan dan rekening houden met de poblemen van thuis. leg uit dat je er erg mee zit en dat er alles onder leid (ij) waaronder school. en of hij jou mischien wil helpen met een oplossing zodat je niet hoeft te blijven zitten. dat je die dingen doet die niet goed zijn (spijbelen, roken) dat heb je alleen zelf in de hand, en je weet dat het niet goed is doe het dan niet. Heel veel succes en praat er met mensen over.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 18:25

Ga idd eens met je mentor praten. Maar...ik zou ook zeggen...ondanks de moeilijkheden die je hebt...geef jezelf eens een "schop onder je kont" ...je hebt een duidelijk doel voor ogen: je wilt niet van school af. Ga dan ook voor dat doel. Door er zo voor te gaan heb je kans dat je je daardoor weer beter gaat voelen.
Door continu bij de pakken neer te gaan zitten en piekeren etc. help je jezelf alleen maar meer de put in. Zet je schouders er onder. Denk in oplossingen...niet in problemen. Dit is uiteraard niet makkelijk...maar als je dat nu weet te fiksen leer je er een hoop van en word je sterker en wijzer. Kom op...ga er voor.
Het leven is niet altijd fijn...maar veel dingen kun je alleen zelf veranderen. En de tijd om daar mee te beginnen is nu aangebroken!

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 18:27

pak jezelf bij elkaar en doe er wat aan!!! Zeker moet je je richten op school, dit klinkt ernstig en probeer op tijd te komen. neem je spullen mee, doe je best. Dan gaan de leraren meteen anders naar je kijken.
idd, aan je mentor kun je extra hulp vragen. Er zijn op school vaak mensen waarmee je kunt praten.
klote van je ouders zeg!
Kies in eerste instantie voor jezelf. En dus ook voor jouw schoolloopbaan.

Weten je ouders wel hoe het met je gaat?

Zet m op!

Groetjes Anne
(zelf lerares en mentor op een vmbo)

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 20:52

Kom op meid, probeer op tijd te komen en niet te spijbelen. 10 minuutjes eerder je bed uit, hiermee laat je al zien dat je je best doet. En je wilt niet blijven zitten, zorg dus dat je in de lessen zit. Anders is het vrijwel zeker dat je blijft zitten..

Heel veel sterkte!

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 00:53

Niet alles gaat fout, je thuissituatie is fout en dat is klote.

Maar voor de rest ben je (hoe erg je situatie ook is) helemaal zelf verantwoordelijk)
Dat je moeite hebt met opletten zal iedereen begrijpen als je uitlegt hoe het zit, als je vantevoren meldt dat je er het 1 en ander gebeurd is waardoor je niet 100% hebt kunnen leren is ook begrijpelijk.

Maar spijbelen en te laat komen doe je zelf, net als het roken, je kan toch niet zeggen dat je eht zo rot vindt dat je spijbelt en rookt als dit geheel je eigen doen is?
jij blijft weg van school, jij gaat te laat naar schook, jij steekt een sigaret op.

Iedereen maakt rotdingen mee in zijn leven, vooral tijdens de schoolperiode lijkt het wel ( ja ben zelf ook geen heilige en weet er alles vanaf) maar hoe jij dat de rest van je leven laat beinvloeden regel jij helemaal zelf.

Dus hoe rot ik het ook allemaal voor je vind, ik ben van mening dat je je eigen leven maakt of kraakt.

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 00:57

Wsl niet wat je wilt horen, maar het enige wat jij kunt doen is volgens mij jezelf een schop onder je kont geven en toch nog je best doen. Knipoog Laat zien dat je dit wel aankunt.. En weet het verhaal niet helemaal tussen jou en je ouders, maar met je ouders zou ik toch maar eens gaan praten.. Mss denk je dat dat niet kunt, maar uit eigen ervaring lucht het toch echt op als je dat doet, ookal kwets je daar dan mss een van je ouders mee..

_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 10:24

inderdaad alles wat hierboven staat Ja als je even goed je best probeert te doen, zien ze misschien wel dat je het echt kan en hoef je niet op een andere school.
pb box staat altijd open Knipoog

_Moonwalker_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 13:38

Kom op meid!!!Ik weet wat je doormaakt...
Heb net dezelfde crisis achter de rug als jij!!
Ouders gingen scheiden,probs met vriendje,school dat niet meer goed liep,...noem maar op.
Ik heb ook even in een dipje gezeten en veel gepraat met goede vrienden!!
Ben gestopt met school, gaan werken, toch terug herbegonne enzo...
Nu eindelijk loopt alles terug wat op rolletjes..

Zoals polly2 zegt: geef jezelf even een shop tegen je kont!!Zoek alle positieven punten op en werk aan je negatieve!!Geef het niet meteen op!
Praat met een vertrouwingsleraar op school over hoe je je voelt, ze zullen er zeker rekening mee houden!!Probeer voor jezelf na te gaan waarmee je eigelijk bezig bent en welke gevolgen dit kan hebben voor je teoekomst!!

Veel sterkte meis!!!!

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 00:15

Hallo,

Weet school van je thuissituatie af? Ik heb namenlijk ook in een soort situatie gezeten als die van jou en ging toen heel weinig naar school. Als ik ging dan melde ik me snel ziek zodat ik weer naar huis kon en ik voelde me ook altijd huilerig met hoofdpijn e.d. Dit omdat mijn ouders gingen scheiden ( moeder is vreemdgegaan) en zij ging bij haar vriend in Tilburg wonen. Hierdoor ben ik heel veel van mijn schooljaren achter gekomen maar met een goede uitleg die wij samen met mijn ouders hebben besproken hebben ze me een extra kans gegeven ( ik was namenlijk ook al blijven zitten het jaar ervoor). Wat je dus kunt doen is dit heel goed uitleggen aan school, het beste is als je dit samen met tenminste 1 ouder doet.

Ga als eerst even naar je moeder en vertel haar dat je graag op deze school wilt blijven en dat je misschien een oplossing hebt. Leg haar uit dat je met goede begeleiding dit schooljaar nog wel door kunt komen en je cijfers op kunnen halen. -- ik heb dit namenlijk gehad; elke dag werd er aan mij gevraagt of het al een beetje beter ging, en ik moest na school tijd een uurtje blijven om werk in te halen die ik gemist had. Ook voor lagere cijfers kreeg ik dan extra hulp-- Als je dit zelf ook zou willen valt het vast wel te regelen met school. Je moet alleen echt heel goed je best doen en proberen om meer aanwezig te zijn! Het valt allemaal niet mee maar als je eenmaal toch een klas hoger mag weet je wel waar je het voor hebt gedaan.

Succes met alles. Gr. kim

Gerbenfroh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 12:07

Een nieuwe start begint bij jezelf.
Stop met spijbelen en te laat komen, doe je best voor school en ga met iemand praten over je thuisproblemen.

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 13:02

Vervelend van je thuissituatie MAAR:
Net als hierboven meer wordt gezegd, doe je best op school.
Je hebt een duidelijk doel voor ogen. Je wilt niet van school af je hebt zelf door dat je niet zo goed bezig bent, en dat is al heel wat.
Ga proberen (je zal wel moeten) hier verandering in te brengen.
Laat aan je school zien dat je bereid bent te veranderen, bereid bent je best te doen.
Leg uit waarom dit zo gelopen is en wat er thuis afspeelt, maar echt het belangrijkste is laat merken dat je WILT dat het veranderd.
Niet spijbelen, op tijd naar school, elke dag je huiswerk bijwerken.

Heel veel succes/ sterkte!

En je kan het best!

Gr. Sanne

_inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 13:09

Ik weet dat het niet leuk is op school als je toch al weet dat je blijft zitten. Mijn ouders zijn ook gescheiden waar ik het moeilijk mee had dus ging het op school niet goed. Ik wist dat ik ging afstromen dus had geen zin in school vaak gespijbelt ben denk maar halve jaar op school geweest als ik dan op school zat en werd eruit gezet ging ik naar huis om iets met de paarden te doen. Ik zag school meer als iets van me vrienden even zien maar later werd dat ook niet meer zo. Kreeg weinig vriendinnen omdat ze vonden dat ik moest komen en dan kreeg ik weer een discusie op school waardoor ik ook weer naar huis ging. Niet zoveel boeide me eigenlijk maar ik kan je als tip meegeven probeer het zo leuk mogelijk te maken. Ik had 7 onvoldoendes op me rapport en dat is niet leuk om te horen dus probeer het zo goed mogelijk te doen. Ook al spijbel je probeer dan een beetje thuis te werken uit je school dat je wel wat doet want anders heb je eht volgend jaar weer moeilijk dat merk ik namelijk bij mezelf. Ik dacht dat ik het nu onwijs makkelijk zou krijgen maar het valt toch wel tegen. Onwijs veel sterkte en succes!

Avanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 21:00

even de schouders eronder en knallen... licht schoool in over je thuissituatie neem profesionele hulp bij de hand en doe er iets aan de enigste die dit kan ben jij zelf... kom op je gaat toch niet je toekomst verpesten omdat je ouders elkaar niet meer aardig vinden... hupsakee..

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 21:13

Geef jezelf een schop onder je kont en laat zien dat je het kunt! Lachen
Ga wat eerder uit bed, zodat je meer kans maakt om op tijd te komen, maak je huiswerk zo goed mogelijk en ga ervoor werken zodat je over kunt.

Je kunt er aan werken als je jezelf een schop onder je kont geeft Ja
Ga erover praten met je ouders/mentrix, zeg tegen je moeder dat je niet wilt/kunt kiezen tussen je ouders, dus dat er een omgangsregeling? (heet dat zo?) moet worden getroffen, bijv. ene week bij je moeder, andere week bij je vader. Lachen

Voor de rest veel succes. Ach gut

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 23:36

Denk ook eens aan de leuke dingen in je leven: Misschien heb je wel geweldige vriendinnen, een enorm leuk talent en bovendien je eigen paardjes! Optimistisch denken helpt om uit je dipje te komen.
Natuurlijk lost dat het probleem neit op, dus zoals iedereen voor mij al zegt: Vecht ervoor! Succes!

Mloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 20:08

Wat poedersuiker zeg van de thuissituatie..
Ik zou zeggen, ga met je mentor praten, leg het uit van de thuissituatie, dat je er erg mee zit.
Je wil ook niet van school af, ga daar dan ook hard aan werken!! Ga optijd je bed uit, zo kom je niet meer te laat! (je wilt toch immers niet naar de leerplicht ambtenaar?)
Jij bent diegene die hier wat aan kan doen, niet de school, niet je ouders, alleen jij!! Raap jezelf bij elkaar, laat zien dat je het kan!
Als ik jou was zal ik ook even met je ouders gaan praten, laat ze weten dat je het moeilijk hebt met de thuissituatie.. Dan weten je ouderes ook waar zij aan toe zijn, en misschien kunnen ze je wel helpen! Al weet ik niet wat er aan de hand is.
Het zal hard werken worden, maar als je wilt kan je het!! Vergeet dat niet..
Heel veel succes!!

hessy8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 21:31

eef vooral niet gaan roken omdat je denkt dat dat helpt! Het helpt egt niet, straks zit je er aan vast en ben je later zo'n vieze kettingroker met een grauwe huid!
neem dat beeld elke keer voor je, Knipoog
Ik heb ook periodes waarin het heel rot gaat, en wat zeker werkt is optijd naar bed gaan, daardoor voel je je al veel beter, lekker lange dagen bij je paardjes blijven.
Vooral niet in bed blijven liggen de hele dag.
Dat roken is egt stom hoor dat moet je niet doen, als vrienden dat van je doen ga dan even wat anders doen of laat gewoon zien dat jij er ook bij hoort zonder sigaret!

En wat erg dat je van school af moet ! Boos! 8 onvoldoendes haal je niet makkelijk op, ikzelf sta er nu ook 3 en dat is al te veel. Denk eraan dat je graag goed wilt zijn in alles en gezond, een mens is niet perfect maar je moet wel je eigen grenzen kennen, en roken is egt die grens overschreiden.
Sterkte ! Ach gut

MarRic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 22:05

Wat stinkmodder.

Mijn advies; Maak een nieuwe start.
Je bent nu een heel ander, sterker persoon geworden en dat ga je laten zien.
Pak alles stuk voor stuk aan (schrijf het desnoods op), ga naar school en ga in de les zitten met een instelling als : 'Ik wil leren!', denk aan de toekomst, denk aan de paarden, haal je kracht uit de kleine leuke dingetjes.

Veel succes!

karton

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 00:34

Raap jezelf bij elkaar, word een keer boos op jezelf en zeg van 'en nú ga ik het anders doen!'
Tuurlijk is dat niet makkelijk, maar hup, zorg gewoon dat je op tijd komt. Zeg tegen jezelf als je geen zin hebt dat je tóch moet gaan en ga een wedstrijd aan met jezelf, en probeer jezelf te bewijzen dat je het wél kan op school.

Maak desnoods een lijstje, hang het op je kamer, ergens waar je het ziet.

Nu gaat het allemaal slecht, voel je je rot ; dat wil je toch ook niet meer?
Dus doe geen rare dingen meer, niet gaan roken. Probeer vanaf nu, vanaf na het weekend, het goed aan te pakken. Zal niet altijd even makkelijk gaan, maar als het dalijk over een tijdje goed is, jij lekkerder in je vel zit, dan ben je alleen maar blij Lachen

Caroowtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 20:48

Eva, zo ken ik jou helemaal niet en eerlijk gezegt schrok ik er zelfs een beetje van dat ik jou gister zag roken terwijl je daar een paar maandjes geleden heel anders over dacht.
Je moet gewoon idd een nieuwe start maken, en ga lekker opzoek naar een nieuw uitdaging waar je al wel mee bezig bent een nieuw paardje.
En probeer zo min mogelijk aan je thuissituatie te denken, want als je daar de hele dag aan denkt ga je je ook niet echt beter voelen.
Probeer gewoon goed te leren en goed op te letten in de klas en gewoon lekker mee te doen zodat de leraren al aan je werkhouding zien dat je er wel voor gaat.
En denk maar zo: " WAAR EEN WIL IS, IS EEN WEG!! "

Sterkte meis! Lovers

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 14:17

Even de schouders eronder en hop!

Die onvoldoendes e.d. heb je aan niemand anders te danken. Al die keren dat je te laat bent gekomen is ook niet de schuld van anderen lijkt me, soms kom je te laat vanwege overmacht maar dat is niet zo vaak zoals jij beschrijft denk ik.

Misschien zou het juist wel goed zijn om een andere school te vinden? Heb je daar al over nagedacht? Het zou een nieuwe start kunnen zijn. En zo te horen is dat wel iets voor je, ik kan me niet voorstellen dat je graag op deze voet door wil gaan.

Zoek inderdaad een vertrouwenspersoon op school op, iemand bij wie je je verhaal kwijt kunt en met wie je gericht kunt praten/ zoeken naar een oplossing. Maar ook bij wie je alle vervelende dingen van thusi kwijt kunt. Sterkte!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 14:22

LadyElmira schreef:
Hallo,

Weet school van je thuissituatie af? Ik heb namenlijk ook in een soort situatie gezeten als die van jou en ging toen heel weinig naar school. Als ik ging dan melde ik me snel ziek zodat ik weer naar huis kon en ik voelde me ook altijd huilerig met hoofdpijn e.d. Dit omdat mijn ouders gingen scheiden ( moeder is vreemdgegaan) en zij ging bij haar vriend in Tilburg wonen. Hierdoor ben ik heel veel van mijn schooljaren achter gekomen maar met een goede uitleg die wij samen met mijn ouders hebben besproken hebben ze me een extra kans gegeven ( ik was namenlijk ook al blijven zitten het jaar ervoor). Wat je dus kunt doen is dit heel goed uitleggen aan school, het beste is als je dit samen met tenminste 1 ouder doet.

Ga als eerst even naar je moeder en vertel haar dat je graag op deze school wilt blijven en dat je misschien een oplossing hebt. Leg haar uit dat je met goede begeleiding dit schooljaar nog wel door kunt komen en je cijfers op kunnen halen. -- ik heb dit namenlijk gehad; elke dag werd er aan mij gevraagt of het al een beetje beter ging, en ik moest na school tijd een uurtje blijven om werk in te halen die ik gemist had. Ook voor lagere cijfers kreeg ik dan extra hulp-- Als je dit zelf ook zou willen valt het vast wel te regelen met school. Je moet alleen echt heel goed je best doen en proberen om meer aanwezig te zijn! Het valt allemaal niet mee maar als je eenmaal toch een klas hoger mag weet je wel waar je het voor hebt gedaan.

Succes met alles. Gr. kim

Hier kan ik echt respect voor hebben OK dan!

@ TS: idd met school praten en de boel uitleggen en zoals anderen ook zeggen; voor veel dingen ben je zelf verantwoordelijk. Niemand dwingt jou te laat te komen, te spijbelen of te roken.