Reiki

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

TurdusMerula

Reiki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-07 22:11

Ik zit er al een tijdje aan te denken om een cursus reiki 1 te doen...

Wie heeft er hier ervaring mee?

Ik ben vooral geinteresseerd in de keuze van een plek, waarom heb je er juist voor gekozen om dáár een cursus te doen?

Alle andere info/meningen/ideeen/enz zijn natuurlijk ook van harte welkom. Lachen

En ja, ooit had ik hier al eens eerder een topic over, maar nu weet ik zeker dat ik die cursus wil doen, maar blijf nieuwsgierig...

Mireille

Re: Reiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 22:39

[LZP] > [MW]

Mloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 22:40

Ik hou dit even in de gaten...

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 22:46

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-07 23:20

Bedankt voor de links, PP. Lachen

NesyD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 23:26

Ik weet niet in welke plaats je dit wil gaan doen, over 2 weken ga ik de cursus Reiki I doen in Dongen, mensen reageerden direct op diverse e-mails en het klonk niet overdreven zweverig Lachen

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-07 23:36

Ik woon in Leiden.
Ik weet wel wat er ongeveer is, maar ik vroeg me dus af waarom je voor een bepaalde plek zou kiezen.
Jouw reden is duidelijk; bedankt voor je bericht. Lachen

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 09:06

Ik heb mijn Reiki 1 gehaald bij iemand die ik al erg goed kende en waar ik me heel erg bij op mijn gemak voelde. Het is heel belangrijk dat je je prettig voelt bij je inwijder en ik zou wat dat betreft gewoon goed naar je gevoel luisteren Lachen Er is zo enorm veel verschillende informatie te krijgen over wat 'goed' zou zijn en wat 'hoort' maar uiteindelijk ben jij degene die het moet doen dus jouw gevoel is het enige echt relevante.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 09:10

Ik heb Reiki 1 gedaan bij iemand die net begonnen was.
Voelde goed, maar viel tegen.
Zit een heel verhaal aan vast, wat niet alleen met Reiki heeft te maken, maar met veel meer.
Als je dat wilt weten stuur je maar een pb Knipoog

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-07 12:46

Bedankt voor je reactie, Justy. Lachen
Amanda - je hebt een pb'tje. Knipoog

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-07 17:24

Justy (en anderen), ik ben wel benieuwd naar je ervaringen met reiki. Wil je iets meer vertellen? Lachen

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 18:38

Voordat ik mijn inwijding kreeg had ik al een paar keer een behandeling gehad en ik vond dat gewoon heel prettig. Ik vind het een hele liefdevolle en warme energie en uiteindelijk ben ik R1 gaan doen omdat ik dat ook aan mezelf wilde kunnen geven. Het was dus eigenlijk in eerste instantie een kadootje voor mezelf, pas na een tijdje ben ik ook anderen gaan behandelen.

Veel mensen denken dat Reiki een soort van instant-geneesmethode is, maar mijn ervaring is dat dat niet per definitie klopt. Reiki maakt in feite de weg vrij voor genezing. En als dat betekent dat er eerst allerlei onverwerkte dingen naar de oppervlakte komen dan zou het best kunnen dat je je enorm ellendig voelt na een behandeling. Iemand die hoofdpijn heeft maar het signaal áchter die hoofdpijn blijft negeren zal door Reiki niet van zijn hoofdpijn afkomen. Het zou zelfs kunnen dat hij alleen maar meer hoofdpijn krijgt, omdat de meest directe weg naar genezing door die hoofdpijn heen ligt, omdat er een les op zit die geleerd moet worden ('je niet teveel het hoofd breken', bijvoorbeeld).

Na mijn inwijding heb ik een paar weken lang een soort van zuiveringsproces doorgemaakt, ik ben van mijn leven nog niet zo verkouden geweest en alle jeugdpuistjes die ik tijdens mijn puberteit nooit heb gehad kwamen spontaan opzetten Clown Ook dat hoort erbij, je 'schoorsteen' wordt in feite geveegd.

Mijn inwijding was voor mij een onderdeel van een proces dat zich in mijzelf afspeelde (afspeelt, eigenlijk) dus om nu te zeggen dat ik me enkel door de Reiki beter ben gaan voelen is wat lastig, maar over het algemeen voel ik me rustiger en beter in balans en de Reiki heeft daar zeker mee te maken.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 19:57

ik heb inmiddels 3a gedaan en dit was bij mijn 'overbuurvrouw'. ze woont toevallig hier in het dorp en mijn zus heeft 1 en 2 bij haar gedaan en was erg tevreden over haar.

ik vind het altijd erg fijn als de masters een beetje down to earth zijn, met beide beentjes op de grond staan. maar iemand anders zal gerust van het zweverige type houden.

Evenstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 21:26

Ik ben ook zeer geinteresseerd in Reiki. Zelf heb ik Reiki I. Pling

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-07 03:13

Justy, bedankt voor je verhaaltje. Lachen
Ik kan me wel voorstelling dat zoiets bij mij ook zou kunnen gebeuren. Misschien een beetje relaxte periode kiezen.

En Pellie, ik ben zelf ook wel van redelijk down to earth. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 13:10

Ik ben een halve dag erg ziek geweest van de inwijding.

Maar op een gegeven moment dronk ik een glas water, en was het ineens helemaal over. Heel vreemd. Haha!

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-07 00:07

Nog meer arvaringen/ideeen? Lachen

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 22:41