Mycoplasma

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Stefaaah

Mycoplasma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-07 20:09

Dag Bokkers!

Vorige week woensdag kreeg ik een lichte hoest. Donderdag was hij nog steeds licht, ik gaf er geen aandacht aan. Vrijdag werd hij toch wel fel en zwaar dat je niet kon zeggen dat het nog gezond was. Als het zaterdag niet beter was, moest ik naar de dokter. Nouja..Ik stond pas om 11 uur op en de dokter zat maar tot 10 uur...Ik nam een of ander hoestsiroopje zonder effect. Zondag nog steeds zware hoest. Maandag ben ik uiteindelijk toch naar de dokter gegaan want dit was niet meer normaal. De dokter wist me te vertellen dat ik Mycoplasma heb. Een infectie op mijn luchtwegen, daarmee heb ik zo'n zware 'bas' hoest. Verder heb ik geen keelpijn (wel wat lichtjes geirriteerd door het hoesten), geen koorts maar wel wat een lopende neus. De dokter heeft me aan de antibiotica gezet (Ketek - 400 gram) en heeft me tabletten gegeven tegen het hoesten.
Dit is nu mijn 3de dag antibiotica van de 5 dagen. Maar mijn vragen zijn nu...
Hoe lang is mijn hoest nog besmettelijk? En is het normaal dat ik zo moe ben sinds ik de medicatie neem? Ik slaap niet zo goed (ook door het hoesten), ik voel gewoon mijn lichaam reageren op die antibiotica..
Ik mag van de dokter ook niet buiten (en zeker niet buiten sporten), van wanneer mag ik dat wel juist? Als de hoest over is?

Als er bokkers zijn met ervaringen of wat dan ook, dan hoor ik het graag Lachen Bedankt!

Ragebol1977

Re: Mycoplasma

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 18:38

Even omhoog schoppen. IK heb het ook gehad, maar dan zonder hoesten. En volgens mij begint het nu weer.
Ik heb van die koortsaanvallen. Zweet me dood, voel me gewoon beroerd.
Ik heb hier in Singapore een speciale antibioticakuur gehad omdat allergisch ben voor de gebruikelijke antibiotica.
Pff morgen komen mijn schoonouders hier op vakantie, het gaat nog wat worden.
Ik kan nu niet slapen van de koorts. Had jij ook het gevoel alsof de rookpluimen uit je oren komen?
Het zou voor mij (als ik het nu weer heb tenminste) de tweede keer in 3 maanden zijn. Weet jij of iemand anders toevallig of dat vaker voorkomt.
En is er iemand die weet hoe dat loeder oploopt?
Als ik zou weten hoe je die bacterie kan vermijden dan hou ik me aanbevolen.
Ik heb ergens het gevoel dat ik het hier van zwembad krijg. Ik heb er geen weloverdachte redenering voor, alleen een gevoel.
Van het internet word ik ook niet veel wijzer maar misschien is er op bokt wel een echte kenner.
Ik kijk het hier nog een dag of twee aan, als het dan niet beter is zal ik weer naar de huisarts gaan om bloed te prikken (haha en flauw te vallen).

Groetjes Henrike

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 04:34

Nou vanmiddag 14 uur onze tijd en 7 uur s'morgens jullie tijd mag ik weer naar de dokter.
Ik hoef gelukkig niet weer bloed te prikken had ik al begrepen want die stomme mycoplasmawaarde blijft maanden zichtbaar in je bloed.
Ik snap er geen bal van. Hoe kom je aan zoiets?
En ik lees dat je er erg van zou moeten gaan hoesten? Dat doe ik dus niet.
Wel heb ik nog steeds last van mijn oor.
Nou vanmiddag is er meer nieuws.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 05:08

mm ik volg dit ook even, ik ben al de hele week flink aan het hoesten,
zonder aanleiding want ben niet verkouden en al maaanden gestopt met roken.

varkens kunnen het ookk krijgen, ik ent namelijk elke week mico bij de speenbiggen.
misschien dat ik mezelf dan ook maar mee moet enten Haha!

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 06:17

Ik geloof dat de mycoplasmabacterie die bij dieren voorkomt niet overdraagbaar is op mensen.
Ik heb net even een beetje onderzoek gedaan op internet en er zijn 200 soorten mycoplasma, waarvan er maar 3 zijn die bij mensen ziekte veroorzaken.
Kan alsnog zijn dat je myco hebt maar niet van de biggetjes.

(By the way, leuke katten heb je, ik heb hier een kruising siamees met het meest bijzondere kleurtje dat ik ooit heb gezien, soort zilvertabby sealpoint)

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 08:41

En ja hoor, weer mycoplasma. ik heb nu een andere antibiotica gekregen. Verder had ik ook nog een middenoorontsteking en een lichte keelontsteking en ook nog rare uitslag op mijn wang. het hing allemaal met elkaar samen.

Nou, maar eens zien wat deze antibiotica gaat doen.

Wordt vervolgd.........

savath

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 08:54

even een stipje,want ik vind het onderwerp intressant.
Ik kan dus geen advies of raad geven,maar zit zelf regelmatig geplaagd door hoest buien,vandaar

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 09:03

Het gekke is dus, ik hoest helemaal niet. Met dewaarde die ik de vorige keer in mijn bloed had (160) ,boven de 80 ben je dus besmet, zou ik op zijn minst een longontsteking moeten hebben.
Maar dat heb ik dus allemaal niet.
Bij mij slaat het op mijn oor en keel.
Ik snap ook niet waar en hoe ik het kreng heb opgelopen en ik hoop dat ik er nu eindelijk vanaf kom want je voelt je hondsberoerd. Ik krijg van die idiote koortsaanvallen waardoor ik het gevoel heb alsof mijn hele hoofd in brand staat.
Ik had net bij de dokter weer over de 39 graden koorts en dat nog wel nadat ik paracetamol heb ingenomen.
Over een uur kan de koorts dan zo ineens weer weg zijn.
Snap je toch niks van?

Ik heb bijna nooit iets maar als ik wat heb heeft het altijd te maken met bacterien.
Ben al eens doodziek geweest van streptokokken en nu dit weer.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 13:53

ik had vanochtend wat koorts, voelde me zweverig en erg warm.
dat is toch weggetrokken,
ook waren mijn handen vanochtend geel??
mijn handen zijn wel vaker geel, maar dat is dan van de ammoniak van de varkens . vrijdags zijn ze geel,maar sweekends zie ik geen varken.
en vanochtend waren ze geel ??
nu is dat weer weggetrokken.
voelde me vanmorgen zwakkig,maar dat is weggetrokken,
vreemd hoor.
wel een blaffende hoest nog steeds.

HBvisser, ben benieuwt naar een foto !! Haha!

oh ja en bedankt voor de info, wist niet dat er zoveel soorten mycoplasma waren,
ik weet alleen dat er bij varkens regelmatig tegen geent word

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 08:01

Kleine update.
Ben vandaag weer naar de huisarts geweest. De antibiotica sloeg totaal niet aan. Op de een of andere manier zijn nu mijn oren keel en luchtwegen ontstoken.
Ik begin nu ook wat last te krijgen van benauwdheid en toch een hoestje.

Ik heb nu andere antibiotica en een heleboel ontstekingsremmers.

Laten we hopen dat het aanslaat want ik voel me zo ziek als een hond. En ik wil volgende week terug naar NL. Nou ja Duitsland eigenlijk want we hebben een huis gekocht.

Ticket enz is geregeld maar als dit dus niet overgaat kom ik nog in het ziekenhuis terecht.

Mijn schoonouders zijn ook hier en ik kan ze niet eens Singapore laten zien.

Bah, ik heb er de pest in! Stomme $%^%&bacterie!!!!