Vorige week woensdag kreeg ik een lichte hoest. Donderdag was hij nog steeds licht, ik gaf er geen aandacht aan. Vrijdag werd hij toch wel fel en zwaar dat je niet kon zeggen dat het nog gezond was. Als het zaterdag niet beter was, moest ik naar de dokter. Nouja..Ik stond pas om 11 uur op en de dokter zat maar tot 10 uur...Ik nam een of ander hoestsiroopje zonder effect. Zondag nog steeds zware hoest. Maandag ben ik uiteindelijk toch naar de dokter gegaan want dit was niet meer normaal. De dokter wist me te vertellen dat ik Mycoplasma heb. Een infectie op mijn luchtwegen, daarmee heb ik zo'n zware 'bas' hoest. Verder heb ik geen keelpijn (wel wat lichtjes geirriteerd door het hoesten), geen koorts maar wel wat een lopende neus. De dokter heeft me aan de antibiotica gezet (Ketek - 400 gram) en heeft me tabletten gegeven tegen het hoesten.
Dit is nu mijn 3de dag antibiotica van de 5 dagen. Maar mijn vragen zijn nu...
Hoe lang is mijn hoest nog besmettelijk? En is het normaal dat ik zo moe ben sinds ik de medicatie neem? Ik slaap niet zo goed (ook door het hoesten), ik voel gewoon mijn lichaam reageren op die antibiotica..
Ik mag van de dokter ook niet buiten (en zeker niet buiten sporten), van wanneer mag ik dat wel juist? Als de hoest over is?
Als er bokkers zijn met ervaringen of wat dan ook, dan hoor ik het graag