Ingegroeide teennagel :S

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Norway_girl

Ingegroeide teennagel :S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-07 14:03

Hallootjes,
Ik heb vorige week mijn teennagel van mijn grote teen lelijk afgescheurd/gebroken en ik heb er nu aardig last van Bloos Ik zit af en toe in een badje met biotex, maar echt verbetering zit er niet in. De rechterkant van mijn teen is helemaal rood, dik en opgezet. En is héél pijnlijk.
Ik weet niet of er nog meer mensen hier op bokt zijn, met een ingegroeide teennagel? Maar ik vroeg mij af of er misschien mensen waren die tips hebben of zal ik gewoon naar de huisarts gaan?
Alvast bedankt Knipoog

Kit_for_ever

Re: Ingegroeide teennagel :S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 15:10

Volgens mij is dat een pijnlijke aangelegenheid! Wel ervaring met afgescheurde (teen) nagels, en ook dat het zo rood, dik en ónwijs pijnlijk word maar ben er nog nooit mee naar de dokter geweest. Denk wel dat dat het beste is. Succes!

Linda01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 17:39

Heb het ook ooit een keer gehad, wat doet dat zeer zeg..
Ik ben er toen mee naar de pedicure gegaan! die zijn meestal net wat minder hardhandig dat huisartsen!

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 18:02

Ik zou naar de huisarts gaan. Ofja, eerst misschien nog wel naar een perdicure.

Huisarts haalt hem er binnen een kwartiertje uit.

rebati

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 19:31

Ik heb dat ook weleens een paar keer gehad.
Ben zelf dat aan het pedicuren geweest, en met een paar soda badjes en n zalfje tegen ontstekingen gaat het meestal binnen 1,5 week wel over.
Maar je kan beter gewoon naar de dokter gaan haha

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 19:32

Ik zou denk ik inderdaad naar de huisarts of pedicure gaan. Wel pijnlijk, vervelend voor je!

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 19:36

wat je nu kunt doen om de druk wat te verlichten, met een pincet een heel klein plukje watten onder je nagel te doen, waardoor je nagel iets word opgelicht, verder goed schoon houden door idd een biotexbadje en blijft het pijn doen dan toch naar de HA, als het al ontstoken is meteen naar de HA, ik ben er zelf meerdere keren aan geopereerd maar je kan er op deze manier nog zelf wel veel aan doen, succes!

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 01:16

sjorsie schreef:
...ik ben er zelf meerdere keren aan geopereerd ...

Stomme vraag, maar ehh ... doet dat zeer Nagelbijten / Gniffelen ?
Ik heb al jaren last van ingegroeide teennagels en ga braaf iedere 2-3 weken naar de pedicure. Dit helpt natuurlijk wel, maar mijn pedicure zegt zelf dat het misschien wel beter zou zijn als ik het zou laten opereren, maar dat durf ik dus eerlijk gezegd niet goed Bloos !

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 01:31

Ik heb 't ook weleens gehad Sterre, en ben er toen ook aan "geopereerd". Gewoon bij de huisarts op de stoel met mijn voet op een steriel papiertje.
En ja, het deed zeer. Maar dat kwam meer omdat de verdoving het niet goed deed.. de huisarts knipte zegmaar een flink stuk van mijn nagel in, richting de nagelriem, tot halverwege. Daarna knipte ze naar opzij en nam het stukje huid mee dat eroverheen was gegroeid.
Het bloedde als een rund, volgens mijn verpleegkunde studerende vriendin die het wel wilde bekijken.. Tijdens het knippen viel de pijn opzich nog wel mee, maar toen ik eenmaal thuis zat en twee keer daags het verbandje moest verschonen, deed het echt zeeeer. Ziek

Sorry voor de grafische beschrijving.. bij mij was het maar eenmalig, dus ik weet verder niet of het beter zou zijn als je het zou laten opereren. 't is wel even doorbijten Ach gut

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-07 09:08

Ok bedankt voor de tips Knipoog Ik loop er al bijna 2 weken mee en het gaat niet over :S Ik wordt er echt gallisch van!
Ik heb helemaal geen nagel meer zitten in die hoek, dus een watje eronder doen helpt niet helaas. Ik heb dat wel een keer gedaan, maar nu is het te ver weggescheurd Sigaar
Ik denk dus dat ik idd een afspraak bij de dokter maak.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 11:33

Sterkte Ach gut
En dan vochtige verbandjes erom doen, die je dagelijks verschoont en 's nachts niks eromheen.

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 11:35

oei ik heb er gelukkig(nog) geen ervaring mee maar het
klinkt heel pijnlijk
sterkte ermee

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 11:39

Brrr...ik ben ook vier keer aan mijn tenen geopereerd ook ingegroeide nagels. En ja, dat doet onwijs zeer.
Tip: Sodabadje en idd een watje onder je nagel doen. Verstandiger is het om even een afspraak te maken bij de pedicure. Sterkte en succes!

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 11:57

Dingetje, moest je daarvoor dan naar het ziekenhuis, of net als ik gewoon bij de huisarts? Lachen

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-07 12:07

Ok zwart witje zal het doen!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 12:09

Pedicure mag niks doen aan een ontstoken teen, je moet daar voor naar de huisarts.

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 12:23

Zwartwitje schreef:
Dingetje, moest je daarvoor dan naar het ziekenhuis, of net als ik gewoon bij de huisarts? Lachen

Eerste 2 keer gewoon bij de huisarts. Toen hebben ze alleen aan beide kanten van de nagel een stukje weggehaald en doodgevroren, zegmaar.
Daarna kwam het terug en ben ik in het ziekenhuis geopereerd. Toen hebben ze de hele nagel (van de twee grote tenen) verwijderd en weer de buitenste hoeken dood gemaakt. Daarna heb ik het gelukkig nooit weer gehad. Bloos

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 12:33

Auw.. ik word er misselijk van als ik eraan denk hoeveel pijn ik heb gehad.. Verdrietig Ach gut
Ik wil je niet ontmoedigen, maar bij mij was ongeveer hetzelfde gebeurd als bij jou. Het begon te ontsteken, kwam pus uit enzo en ook badje met biotex hielp niet. Na lang aandringen van mn vriend toch maar langs de huisarts geweest.. Een weekje later lag ik daar.. het zou niet zoveel pijn doen verzekerde me die L.L. Mijn vriend was erbij want ik scheet echt in mn broek van de angst.. Het was dus inderdaad een kleine operatie. Nou eerst kreeg ik me toch een gigantische naald in mn teen.. en niet even snel, neeeuj, die nam zich de tijd, niet gezond. Echt een halve minuut ofzo 'ik overdrijf niet) duwde hij m stukje voor stukje erin. Oh, echt.. zoiets wil ik NOOIT meer meemaken. Daarna begon ie te snijden en te knippen, maar de verdoving werkte niet goed dus ik zette t m op een brullen.. Bloos Weer zon afschuwelijke spuit erin.. Huilen
En nja.. t was echt een kwelling gewoon.. Toen het klaar was kreeg ik er verband omheen. Hij zei dat dat er morgen wel af kon en ik er niet echt veel last van zou hebben. Pijnstiller zou ik niet nodig hebben. Ik huppelde weer naar huiten, nja.. ik kon niet huppelen, maar had niet echt pijn, totdat na nog geen 5 minuten de verdoving was uitgewerkt. Opeens kwam ik niet meer vooruit. Ik kon werkelijk geen stap meer zetten van de pijn die ik voelde. De dagen daarna bleef de pijn, ik moest veel pijnstillers nemen, met mn voet omhoog zitten en badjes met biotex nemen. Niks hielp, ik verzorgde het goed, maar toch ging het weer ontsteken. Ik had geen zin om nog terug te gaan naar die zak dus ik heb het gewoon gelaten. Na 3 weken was ik er geloof ik vanaf..
Mijn tenen zijn echt vervelend, ze hebben echt extreem de neiging om in te groeien, ik ben dan ook echt als de dood dat dat nog eens gebeurt.. echt, zoiets wil ik nooit meer meemaken..!! Ach gut
Ik moet er wel bijzeggen dat mijn huisarts zich echt heel achterlijk gedroeg, totaal geen geduld, gaf geen uitleg als ik daarom vroeg etc.

Dus.. ik hoop maar dat ik je niet teveel afgeschrikt heb en dat het bij jou wel mee zal vallen! Ach gut
Het is trouwens geen optie om het zo te laten, dan zal de nagel alleen maar meer en meer gaan doorgroeien en dan wordt het alleen maar moeilijker om m weg te halen..

Succes ermee!!
Laatst bijgewerkt door Figo88 op 08-02-07 12:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Elisah1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 12:34

ik heb het ook Boos!
doet echt super pijn!
vooral als je hem al een klein beetje stoot!! Verdrietig
Je kan je laten opereren!

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 12:37

Die verdovingsspuit is inderdaad verschrikkelijk........ brrrr, als ik er aan terugdenk word ik nog beroerd. Ik heb al iets van 20 jaar een ingegroeide teennagel die bij tijd en wijle opspeelt, maar liever dit als nog een keer die verschrikkelijke spuit......... Verdrietig

Sorry als ik je nu ontmoedigd heb........ Bloos

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 12:38

@Jumpfreak: Brrr...ja dat klopt. Die spuiten doen echt abnormaal, gruwelijk zeer...
En na de tijd blijft het ook best heel erg pijnlijk.. maar gelukkig heb ik het nooit weer gehad, tot nu toe dan. En als ik het weer zou krijgen ging ik onmiddelijk direct naar de pedicure voordat het te laat is....Ja

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 12:41

Uf, ja ik ook. Echt, liever 50 spuiten bij de tandarts dan 1 spuit van deze!! Ze zeggen wel dat het een kleine ingreep is, maar dat betekend niet dat het niks voorstelt, je nauwelijks pijn zult hebben en er zo weer vanaf bent.
Maar ik ben nu wel een beetje bang dat ik de TS bang heb gemaakt.. maarja, misschien beter dat je weet dat het ongelofelijke pijn gaat doen, dan dat je daar zit en de schrik van je leven krijgt..
Nogmaals heel erg veel sterkte!!

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-07 12:47

Huff lekker verhaal zeg Sigaar Maar jullie hebben me niet afgeschrokken ofzo. Ik ben wel wat gewend Knipoog (hoop ik)

FF offtoppic: Een hele tijd terug stond mijn fijne paard met zijn lompe voet op mijn grote teen. Teennagel stierf af en viel er in zijn geheel af, na een bepaalde tijd dan hé. Heb ik ook véél pijn aan gehad.

Ik hoop wel dat mijn huisarts het geduld op kan brengen om er fatsoenlijk een spuit in te steken...
Laatst bijgewerkt door Norway_girl op 08-02-07 13:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 12:55

Jumpfreak, he wat naar dat je huisarts zo deed Ach gut
Mijn huisarts was best lief.. ik ging er 's ochtends heen en kon meteen 's middags ingepland worden. Beste vriendin, die dus verpleegkunde doet, ging mee, dat was wel fijn. De huisarts gaf een paar flinke prikken, die ik wel redelijk voelde ja. Na een paar minuutjes kneep ze in m'n teen met iets scherps, maar dat voelde ik nog, waarop ze zei "ow wat raar, ik spuit nog wel wat bij" dus nogmaals de spuit erin. Weer knijpen, wat ik niet voelde, dus toen begon ze eraan. Tijdens het knippen voelde ik het ineens dus wel weer, pfoe, da's inderdaad niet leuk....
Ze vroeg nog wel of ik wilde dat ze uitlegde wat ze deed, en dat wilde ik wel, en ze legde het in detail uit en dat hielp, gek genoeg. Ook omdat m'n vriendin heel nuchter live verslag deed leek het minder erg Haha!
En naar het plafond kijken, echt vermijden dat je ook maar iets ervan ziet, helpt ook.
Nja, toen verbandje eromheen, bij vriendinnetje achterop de fiets gegaan, chocolaatjes gehaald en de rest van de dag zielig doen, dat heeft ook geholpen Ja Haha!
Uiteindelijk heb ik meer pijn gehad bij het verschonen van de verbandjes, die meestal vastgeplakt zaten, dan van het hele gebeuren zelf.

Norway_girl, is je grote teen er in z'n geheel afgevallen?? Dan lijkt me dit niks vergeleken bij dat! Ach gut

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 12:56

Norway_girl schreef:
Huff lekker verhaal zeg Sigaar Maar jullie hebben me niet afgeschrokken ofzo. Ik ben wel wat gewend Knipoog (hoop ik)

FF offtoppic: Een hele tijd terug stond mijn fijne paard met zijn lompe voet op mijn grote teen. Teen stierf af en viel er in zijn geheel af, na een bepaalde tijd dan hé. Heb ik ook véél pijn aan gehad.

Ik hoop wel dat mijn huisarts het geduld op kan brengen om er fatsoenlijk een spuit in te steken...

Uhm.. Wow.. Is je hele teen eraf gevallen.. Iew..