pijn in gekneusde ribben wordt erger...

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
woofie
Berichten: 2147
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: vaassen

pijn in gekneusde ribben wordt erger...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-07 09:17

bijna twee weken geleden ben ik vanwege ijzel met mijn fiets onderuit gegaan......ik maakte een behoorlijke klap en heb daarbij m'n ribben gekneusd. ik had eigenlijk verwacht dat de pijn in de loop van de tijd zou afnemen, maar het wordt alleen maar erger. de pijn is zich aan het verplaatsen richting mijn borstbeen..........gisteren moest ik niezen, en had het idee dat ik uit elkaar werdt gescheurd, ook diep ademen en sommige bewegingen zijn een ware kwelling.
iemand ervaring met dit soort kwetsuren???

Rubiquil

Berichten: 412
Geregistreerd: 06-08-05

Re: pijn in gekneusde ribben wordt erger...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 09:20

Ik weet niet of je een foto had laten maken, of naar de dokter bent geweest? Want het kan best zijn dat ze gebroken zijn als ze meer pijn gaan doen?
Mijn vriendje had gekneusde ribben en had in het begin erg veel pijn ook met niezen etc, maar dat werd steeds minder.

En een aantal dagen terug stond er hier een topic van een andere bokker die van haar paard was gevallen. Zij dacht ook alleen een kneuzing maar toen het na twee weken erger werd bleek het toch gebroken te zijn. (sorry als ik het fout zeg Bloos )

Dus misschien even een bezoekje aan je ha brengen?

Beterschap iig Lachen

Sies

Berichten: 3257
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Overasselt

Re: pijn in gekneusde ribben wordt erger...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 09:22

Gekneusde ribben is veel ellediger dan gebroken.
Ik heb een aantal keren mijn ribben gekneusd. Dat blijft lang gevoelig. Lees (toen ik 15 was) met ym moest ik een koprol doen een half jaar na dat ik mijn ribben gekneusd had en ik verging weer van de pijn. Ook met hoesten enz.
Gewoon een ibrupofen of zo nemen en rustig aan doen.
Beterschap

woofie
Berichten: 2147
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: vaassen

Re: pijn in gekneusde ribben wordt erger...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-07 09:27

ik ben bij de ha geweest, aan gekneusde dan wel gebroken ribben is behalve pijnstilling niets te doen....
maar dat die pijn nu richting het borstbeen gaat dat is erg vervelend......
eerst was de pijn in mijn ribben alleen nadrukkelijk aanwezig bij beweging, maar die pijn in mijn borstbeen is er ook als ik niet beweeg....

juthi
Berichten: 2079
Geregistreerd: 21-07-04

Re: pijn in gekneusde ribben wordt erger...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 09:34

meis.. dat kun je voorlopig nog wel vene voelen!
Heb al mijn ribben gekneusd gehad en waarschijnlijk 2 of meer gebroken..

De pijn werd alleen maar erger.. zo erg dat ik niks meer vast kon houden zonder pijn!
geloof dat t ruim een half jaar aangehouden heeft.. wat dat betreft kun je ze beter breken dan kneuzen ja