Wie heeft er nog meer een MRI scan gehad?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zera

Wie heeft er nog meer een MRI scan gehad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-07 20:18

Ik heb nu ondertussen al 3 mri scan's achter de rug..
En de 4de gaat er binnenkort ook aankomen..

Hebben jullie wel eens slechte ervaringen gehad?
Of juist hele positieve?

roxiie

Re: Wie heeft er nog meer een MRI scan gehad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 20:20

K heb van t zomer MRI scan gehad, keek er eerst heel erg tegen op, en vond de "tunnel" er erg benauwd uitzien.. gelukkig hoefde ik dr niet verder dan mn schouders in, en achter af viel het toch wel mee Lachen

Winxz_Bas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 20:22

ik heb een MRI van mijn knie gehad,
ik vond het geluid en de muziek heel erg

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-07 20:26

Ja ik hoef altijd alleen maar tot de helft van me lichaam erin.. Maar ik val altijd weg als ik het infuus in me arm krijg.. En daar zie ik altijd ontzettend tegenop..
Met muziek is het een stuk beter je kunt zo ongeveer uitrekenen hoelang 1 foto duurt..

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 20:33

Mijn moeder heeft ook een mri gehad en die moest helemaal in de tunnel omdat ze haar nek moesten bekijken, ze vond het erg benauwd allemaal en niet erg prettig in de tunnel ook niet om helemaal vast te liggen.

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 23:28

Ik heb ook een MRI gehad, van mijn schouder.
Dus ik moest er helemaal in, jippie!!
Vooraf kreeg ik een prik in mijn schouder met contrastvloeistof ofzo.
Ik vond het niet super, super vervelend maar fijn is anders!
Ik lag helemaal bepakt en bezakt in die tunnel.
Ik ben toen de rest van de dag wel erg duizelig etc. geweest, weet niet waar dat vandaan kwam.
Maar al met al viel het wel mee!!

Succes!

Gr. Sanne

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 23:31

Ik heb ruim een uur in dat kreng gelegen. Mijn ogen dicht gehouden want ik vond het maar niets. Op een gegeven moment schrok ik van het geluid en deed mijn ogen open, en toen werd ik toch wel even... euh tsja neurotisch Haha!

Ik kon niets anders zien als mijn voeten. Ben totaal niet claustrofobisch aan gelegt maar leuk is zeker weten anders.

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 23:34

Ik heb ook een mri scan gehad, ik had een herniae in m'n rug en moest er helemaal in. IK DACHT DAT IK GEK WERD en ben na 2 minuten hyperventilerend achterstevoren eruit gekropen, ik kon niet wachten totdat er hulp in de kamer was. Was compleet in paniek en volgens arts in shock. Nooit eerder geweten dat ik claustrofobisch was....
Voor mij nooit meer die marteling, dan nog liever een ruggeprik !

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 23:43

Ik had laatst een MRI van mn rug, maar dat duurde gelukkig niet zo lang (20 min). Het is niet echt mn meest ideale situatie, maar ik vond t wel gaan. Er kwamen voor en na mij alleen wel echt oudere mannetjes uit die tunnel die helemaal duizelig waren en eerst even moesten gaan zitten enzo. Wel vervelend..

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 23:44

sjaantje schreef:
Ik had laatst een MRI van mn rug, maar dat duurde gelukkig niet zo lang (20 min). Het is niet echt mn meest ideale situatie, maar ik vond t wel gaan. Er kwamen voor en na mij alleen wel echt oudere mannetjes uit die tunnel die helemaal duizelig waren en eerst even moesten gaan zitten enzo. Wel vervelend..

[edit] Vond t trouwens wel een paasei herrie. Die muziek hielp ook echt voor geen meter.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 02:27

Ik heb 2 x een MRI-scan gehad; een keer voor m´n schouder en een keer voor de holtes in m´n hoofd.
Beide keren moest ik dus ook met m´n hoofd in de tunnel en dat vond ik idd niet leuk .
Bij de eerste keer maakte ik de fout om op de helft m´ogen een keer open te doen en had ik vervolgens de rest van de tijd nodig om weer te kalmeren Clown .
De tweede keer was ik slimmer en heb m´n ogen gewoon dicht gehouden Knipoog .

Mijn dochter is gisteren geweest; ze heeft zondag een ski-ongeluk gehad en de arts in Oostenrijk dacht dat ze d´r kruisbanden (knie) had gescheurd.
Gelukkig was dit niet het geval, ze heeft "alleen maar" d´r scheenbeen vanaf de achterkant (daar waar het kuitbeen er tegen aan komt, net onder de knie) gebroken Lachen .
Gelukkig maar, want dat betekend dat ze niet geopereerd hoeft te worden Lachen !
Wel heeft ze nog flink wat bloed in d´r knie (ze hebben er zondag dmv een punktie al 75 ml. bloed uitgehaald Nagelbijten / Gniffelen ), maar de arts waar we gisteren waren, wilde niet nog een keer punkteren ivm infectie gevaar. Ze heeft er nu medicijnen voor gekregen en een gips-spalk (die van voren open is, zodat de knie plek heeft als ´ie nog meer zwelt).
Ik vind het wel een uitkomst hoor, zo´n MRI-scan. Het is (in de meeste gevallen) pijnloos en je kunt er dingen op zien die je met röntgenfoto´s nooit te weten was gekomen Lachen .

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 02:34

Ik heb het ook gehad.
Het begon al goed dat alle sieraden en piercings af/uit moesten. Ben ik een half uur mee bezig geweest. Heeft de juwelier-met-tang nog veel langer gekost alles er weer in te krijgen. Boos!

Moest ook helemaal die tunnel in. Dat mega-harde geluid was echt vervelend en de koptelefoon met Sky-Radio deed 't 'm ook niet echt. Ik weet niet hoe lang ik in dat ding gelegen heb, maar ik kreeg het ook hoe langer hoe benauwder. Ben absoluut niet claustrofobisch aangelegd, maar de nauwe tunnel in combinatie van dat "toeter" geluid gaf het allemaal wel een angstaanjagend tintje. Ach gut

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 09:11

leve de mri!!! zonder dat ding hadden ze nooit dat gezwel in mijn buik ontdekt, en had ik waarschijnlijk nog jaren lang rondgestrompeld met "onverklaarbare" pijnen.

gewoon hèèl stil liggen, ogen dicht en je concentreren op de muziek...dan is het zo voorbij. btw. je mag je eigen muziek meebrengen.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 09:13

Ik heb er ook 1 gehad van mn enkel maar moest er helemaal in..
totaal geen problemen mee, echt niet..
het is maar en ding dat jouw niks kan doen Tong uitsteken wel realistisch blijven vind ik Haha!
helaas niks gevonden bij mij Clown

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 09:17

woofie schreef:
leve de mri!!! zonder dat ding hadden ze nooit dat gezwel in mijn buik ontdekt, en had ik waarschijnlijk nog jaren lang rondgestrompeld met "onverklaarbare" pijnen.<<knip>>

Dit bovenstaand had ik kunnen schrijven!!! Ik ging voor m'n heup en er kwam uit de uitslag dat er een gezwel in m'n buik zat.
Vond het wel een erg benauwende ruimte! Heb zelf aangegeven dat ik er andersom in wilde gaan zodat mijn hoofd er niet in hoefde!

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 09:22

singasong schreef:
woofie schreef:
leve de mri!!! zonder dat ding hadden ze nooit dat gezwel in mijn buik ontdekt, en had ik waarschijnlijk nog jaren lang rondgestrompeld met "onverklaarbare" pijnen.<<knip>>

Dit bovenstaand had ik kunnen schrijven!!! Ik ging voor m'n heup en er kwam uit de uitslag dat er een gezwel in m'n buik zat.
Vond het wel een erg benauwende ruimte! Heb zelf aangegeven dat ik er andersom in wilde gaan zodat mijn hoofd er niet in hoefde!

da's wel helemaal toevallig...ik ging ook voor mijn heup!!
drukte bij jou het gezwel ook op bepaalde zenuwen in het heupgebied?
bij mij bleek het uiteindelijk om een "wondergezwel" te gaan met een doorsnede van ruim 10cm....sinds dat ding verwijderd is loop ik weer als een kievit ( afgezien van mijn momenteel gekneusde ribjes)

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-07 09:24

sannuhh schreef:
Ik heb ook een MRI gehad, van mijn schouder.
Dus ik moest er helemaal in, jippie!!
Vooraf kreeg ik een prik in mijn schouder met contrastvloeistof ofzo.
Ik vond het niet super, super vervelend maar fijn is anders!
Ik lag helemaal bepakt en bezakt in die tunnel.
Ik ben toen de rest van de dag wel erg duizelig etc. geweest, weet niet waar dat vandaan kwam.
Maar al met al viel het wel mee!!

Succes!

Gr. Sanne

Je bent niej de enige wat duizelig word van de contrastvloeistof..
Tot nu toe alle keren dat ik een mri heb gehad kreeg ik die vloeistof in me arm.. En ik weet nooit hoe ik op school of thuis ben gekomen ben dat allemaal kwijt.. Me ma vertelde me dat ik meestal helemaal k.o lag..

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 09:26

Ik heb 1 keer een MRI gehad, om de werking van mijn aortakleppen te bekijken. Ik heb er echt superlang onder gelegen, misschien wel 2 uur ( weet het niet meer precies ). Ik mocht muziek meenemen, de eerste drie kwartier waren nog uit te houden, maar ze hadden niet op repeat gedrukt. Er was iets mis met de software, waardoor het zo lang duurde.
Na een tijdje leek het net of mijn hoofd in de brand stond, ik had het gevoel dat ik gewoon aan het doorliggen was. Ik was niet totaal in paniek, maar wel aardig overstuur.
Nu kan ik niet meer in de MRI, omdat ik een spoel van chirurgisch staal om mijn borstbeen heb. Dat stoort met de magnetische krachten in de scanner, dus zouden ze toch geen beeld krijgen

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 09:36

woofie schreef:
da's wel helemaal toevallig...ik ging ook voor mijn heup!!
drukte bij jou het gezwel ook op bepaalde zenuwen in het heupgebied?
bij mij bleek het uiteindelijk om een "wondergezwel" te gaan met een doorsnede van ruim 10cm....sinds dat ding verwijderd is loop ik weer als een kievit ( afgezien van mijn momenteel gekneusde ribjes)

Ja joh! Dat weet je toch, wij hebben nog ge-pbd hierover toen jij onder het mes moest!

Helaas is de pijn in m'n heup gebleven maar konden ze daar niets aan vinden.

De pijnen die ik had kwamen doordat het gezwel op een 'steel' zat en die ging draaien, zgnmd. 'steeldraai'. Hierdoor sterft het weefsel af en ontstaan er verschrikkelijke pijnen.

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 09:38

dat is waar ook..... Bloos
ben nog al vergeetachtig de laatste tijd..... Bloos

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 09:44

ben er al een aantal keren ingeweest en ik slaap gewoon Nagelbijten / Gniffelen dat geluid wordt op een gegeven moment zo lekker monotoon dat ik er van in slaap donder Nagelbijten / Gniffelen Dus lekker chillen Haha!

Methodiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 11:21

Me moeder is er 2 jaar geleden een keer in geweest maar toen was ze versuft met morfine omdat ze gevaar liep met haar nekhernia.Toen had ze er geen last van. Maar laatst moest ze er weer in maar dit keer dan zonder zware medicijnen en tjsaa dan beleef je het wel anders me moeder kwam nu pas achter hoe eng zo'n MRIbest is zo nauw enzo.

Zelf ben ik er gelukkig nog nooit in geweest ! Knipoog

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 14:08

Ik heb in December een MRI gehad voor mijn onderrug. Een zogehete "lumbale" scan.
Ik heb wel een positieve erfaring met die scan gehad. Ik moest al mijn kleren uit, behalve mijn onderbroek en een hemdje. En ik had een string aan dus dat was erg genánt! Nagelbijten / Gniffelen
Maar verder vond ik het niet eng ofzo en dat stil liggen viel ook erg mee. Duurde bij mij ook niet echt lang hoor. Kleine 20 minuten.

Maar ze hebben wel de oorzaak van mijn rugpijn gevonden, dus dat is wel fijn Knipoog

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 21:32

Ik denk dat het wel helpt als je je ogen dicht houdt. Ik heb ze gewoon dicht gedaan toen ik erin ging en pas weer open toen ik er weer uit was. Dan weet je ook niet wat voor eng licht er allemaal op je af komt Clown En verder is zo'n ding natuurlijk geweldig, ze hebben bij mij ook precies de oorzaak ontdekt (wat is overigens al verwachtte).

blazelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 21:54

ik heb 3 keer een mri gehad van mijn duim en moest met mijn arm vooruit gestoken op mijn buik liggen en met mijn hoofd naar de zijkant bij de tweede en derde keer heb ik ook contrastvloeistof ingespoten gekregen en dat moesten ze in de binnenkant van de pols doen dat was best pijnlijk vooral omdat het de eerste keer mis ging en toen kwam de arts me het persoonlijk inspuiten:P had alleen last van een slapende arm en van de herrie dat dat ding maakt