Arm klopt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mariss

Arm klopt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-07 18:00

Hoi,
Ik heb nu sinds een paar dagen dat het mijn dichtbij mijn elleboog 'klopt'. Ook doet het als ik mijn elleboog buig of strek wat pijn. Ik wilde nu toch onderhand wel weten wat het is. Ik heb iets meer als een week geleden bloed laten prikken (en dat was via die elleboog) misschien is het een reactie daarop? Als je het herkent of denkt te weten wat het is, zou ik het graag horen. Lachen

nienke1208

Re: Arm klopt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 18:53

Heb je je arm gestoten?? Van een kneuzing kan je arm gaan kloppen..
Reactie op bloedprikken hoort het 'kloppen' niet bij...
Als het blijft ff langs de huisarts...

Genee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 20:03

Ik heb onstoken pezen gehad, bij mijn elleboog, en toen had ik pijnscheuten/kloppingen. Speel je gitaar of golf je? Of computer je overmatig veel? Ik zou even langs de HA gaan als het Dinsdag niet beter gaat..

Esterdebest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 14:56

Het 'kloppen' dat je beschrijft hoort meestal bij een ontsteking, maar dan zou je je ook niet lekker moeten voelen (koortsig gevoel e.d.). Het zou kunnen zijn dat het bloedvat dat aangeprikt is, is gaan ontsteken (thromboflebitis). Ook kan het zijn dat ze bij het prikken door de ader heen hebben gestoken, dan komen de klachten waarschijnlijk van een bloeduitstorting die zich daar heeft voorgedaan, dit gaat vanzelf over. Ook kan het komen doordat bij het prikken een klein zenuwtje is geraakt dat dit gevoel veroorzaakt. Tintelen je vingers ook? Anderzijds is het mogelijk dat je een pees-ontsteking hebt, dit komt veelal door overbelasting (veel tillen, idd veel computeren en dergelijke). In dokterstermen heet dat een epicondylitis en kan zowel aan de binnenkant (golfersarm) als aan de buitenkant (tennisarm) van de elleboog optreden. Dit is eventueel met ontstekingsremmers of paracetamol te behandelen maar daarvoor is het wel noodzakelijk dat de huisarts een goede diagnose stelt.

Succes!

Mariss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-07 17:13

Bedankt voor de reacties! Lachen

Ik merk wel dat het vandaag al een stuk minder is. Lachen
Geen tintelingen in mijn vingers, dus dat zal het niet zijn denk ik.