Interseksualiteit

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Celine_M

Interseksualiteit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-07 20:17

Ik wist niet goed of ik dit topic op LZP of MW moest plaatsen, ik heb op het laatste gegokt, anders verplaats je het maar..

Ik denk niet dat hier al een topic over loopt.. Mijn vraag: zijn er mensen die ervaringen hebben met interseksualiteit (hermafroditisme of tweeslachtigheid bij mensen)?
Bij mij op school zit er zo'n jongen/meisje, en ik wou hier graag meer over weten. Op internet heb ik al veel informatie gevonden, maar ik was ook benieuwd naar persoonlijke ervaringen.
Groetjes

xingridx

Re: Interseksualiteit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 21:44

ja mn achternichtje...maar of het nou tweeslachtigheid is dat weet ik dan weer niet helemaal zeker..
ze is uiterlijk een meisje, maar heeft geen baarmoeder of eierstokken of zo..
het precieze weet ik er ook niet van, maar ze is iig niet vruchtbaar of zo, ze heeft de meeste kenmerken van een meisje, maar van binnen was het ook nog gedeeltelijk een jongen..
zoiets was het iig Clown

Celine_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-07 21:48

Bedankt! Ik wist persoonlijk niet dat zoiets ook bij mensen voorkwam, tot ik dit op school hoorde! Dat 'meisje' ziet er iig wel uit als meisje, juist een beetje een jongensachtig gezicht, maar het fijne weet ik er ook niet van..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 01:41

Stomme vraag mss maar hebben hemafrodiets ook echt twee geslachtsorganen?
Ik hoor er wel van op dat deze mensen dus ook echt bestaan, ik dacht dat ze niet
levensvatbaar waren...

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 01:46

Ik ken ook zo'n meisje, eigenlijk is ze niks, haar geslachtsorganen zijn niet ontwikkeld. Ze heeft ook een stoma. Ik weet er ook niet alles van, maar het schijnt dat ze bij de geboorte "er maar wat van gemaakt hebben". Maar ze lijkt wel gewoon op een meisje.

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 10:13

het enige wat ik er van weet is dat vroeger hermafrodiete kinderen al op jonge leeftijd werden geopereerd.......de ouders moesten beslissen of het kind als jongen of als meisje door het leven moest gaan.
je begrijpt dat veel van deze kinderen later in de knoei kwamen vanwege hun indentieit.
gelukkig wacht men tegenwoordig met deze operatie's tot de kinderen zelf hun personaliteit hebben ontwikkeld.
( ooit gezien in een documetaire op sbs)

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 17:37

@ woofie, ik moest idd aan precies dezelde documentaire denken (tenminste ik denk dat het dezelfde is die ik gezien heb).
Die keuze die er bij de geboorte gemaakt moet worden kan idd zorgen voor enorme identiteitsproblemen. Of iemand jongen of meisje is hangt tenslotte niet af van de geslachtkenmerken maar van hoe iemand zich voelt (met moeilijk woord gender-identiteit)(denk hierbij ook aan transseksualiteit!).

@ Chiqua, hermafrodiet, tweeslachtigheid komt alleen voor in het dierenrijk maar niet bij mensen. Soms wordt deze benaming wel gebruikt voor interseksuelen maar dat is dus niet correct.

Bij interseksuelen zijn er zowel mannelijke als vrouwelijke geslachtskenmerken aanwezig, maar voor zover ik weet slechts gedeeltelijk, nooit volledig ontwikkeld.

Genee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 19:55

Ooh wat lijkt me dat vreselijk.. Ik heb er ooit een docu over gezien, sommige mensen gingen er echt aan onderdoor.

liefiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 19:58

ik heb er eigenlijk nog nooit van gehoord...zijn er filmpjes van op youtube ofzo?

Celine_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-07 20:01

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 20:06

Mijn vader heeft een collega die hermafrodiet is.
Ze dachten altijd al het is een vrouw, maar ze is zo mannelijk???
Maar ze heeft dus uitgelegd dat ze hermafrodiet is en dat haar ouders toen ze nog jong was hebben bepaald dat ze een meisje moest worden!

Ze is een boom van een vrouw geworden, ze komt heel mannelijk over!

EDIT: typo verwijderd Knipoog

Djaleesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 20:15

Het lijkt me echt erg als ouders al op jonge leeftijd bepalen hoe hun door het leven gaan. Ik heb er ook een keer een documentaire over gezien. Later blijken de meeste mensen toch het andere hadden gewilt maar omdat hun ouders het zo hebben gedaan laten ze het meestal ook gewoon zo. Ik vind dat ze inderdaad ook later er mee moeten komen/beslissen. zodat die persoonlijkheid/mens zelf kan kiezen hoe ze verder willen in het leven.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 20:17

Djaleesa schreef:
Het lijkt me echt erg als ouders al op jonge leeftijd bepalen hoe hun door het leven gaan. Ik heb er ook een keer een documentaire over gezien. Later blijken de meeste mensen toch het andere hadden gewilt maar omdat hun ouders het zo hebben gedaan laten ze het meestal ook gewoon zo. Ik vind dat ze inderdaad ook later er mee moeten komen/beslissen. zodat die persoonlijkheid/mens zelf kan kiezen hoe ze verder willen in het leven.

AL denk ik aan de andere kant dat z'n operatie op jonge leeftijd weer makkelijker is.
Tenminste normaal gesproken wel, jonge kinderen zijn er altijd sneller bovenop!
Maar ja, het is dan wel erg moeilijk beslissen!

Dees1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 20:23

Op jonge leeftijd opereren is inderdaad beter maar het kan dus ook zo zijn dat de ouders de verkeerde beslissing nemen en voor een meisje kiezen bijvoorbeel die zich later misschien jongen voelt

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 22:41

Chiqa schreef:
Stomme vraag mss maar hebben hemafrodiets ook echt twee geslachtsorganen?
Ik hoor er wel van op dat deze mensen dus ook echt bestaan, ik dacht dat ze niet
levensvatbaar waren...

Ja, hermafrodieten hebben 2 geslachtsorganen, anders ben je ook geen hermafrodiet geloof ik...
Edit:

Hermafrodiet
Van Wikipedia
Ga naar: navigatie, zoek
Een organisme heet hermafrodiet als elk individu zowel de mannelijke als de vrouwelijke geslachtsorganen heeft, m.a.w. tweeslachtig is.

In de dierenwereld komt dit zelden voor, voorbeelden vindt men onder de slakken en de regenwormen. In de plantenwereld is hermafrodie heel normaal: bloemen hebben zowel meeldraden (mannelijk) als een stamper (vrouwelijk).

Mensen die beschikken over zowel mannelijke als het vrouwelijke geslachtsorganen worden soms ook hermafrodiet genoemd. Het is echter geen correcte term, omdat hermafrodie voor de mens als soort geen kenmerk is. Een juistere benaming is interseksueel. Hermafrodie is afgeleid van Hermaphroditus.

Hermaphroditus was in de Griekse mythologie de zoon van de goden Hermes en Aphrodite, naar wie hij vernoemd is. Op een van zijn tochten werd de nimf Salmacis verliefd op hem vanwege zijn grote uiterlijke schoonheid. Zij probeerde hem te verleiden, maar slaagde daar niet in; toen hij in een koel meer ging zwemmen, in de gedachte dat hij daar alleen was, sprong Salmacis hem na in het water, omhelsde en zoende hem. Hermaphroditus verzette zich, maar de nimf klemde zich stevig aan hem vast; zij zond een bede omhoog naar de goden, om zich met hem te verenigen. Haar gebed werd verhoord, en zij werden samen tot één lichaam.

Toen Hermaphroditus merkte wat er gebeurd was vroeg hij de oppergod Zeus om iedereen die in hetzelfde water zou baden, hetzelfde lot te doen ondergaan, en hen allen zowel man als vrouw te maken. De oppergod verhoorde ook hem.

Bron: wikipedia

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 16:46

Ohw ja in India zijn hermafrodieten heilig. Dit soort mensen zijn het ook heel erg geliefd en populair als sekspartner. Toen mijn neef ging trouwen hadden ze geregeld dat een hermafrodiet voor hem ging dansen. Door op zijn kont te blijven zitten en net doen alsof hij het niet zag bewees hij aan zijn aanstaande dat hij loyaal was ofzo.

Ze denken ook dat als je seks hebt met een hermafrodiet dit veel ziektes kan genezen.

Celine_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-07 17:02

Sharmila: Dat wist ik niet, wel vreemd..

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 17:16

Sharmila schreef:
Ohw ja in India zijn hermafrodieten heilig. Dit soort mensen zijn het ook heel erg geliefd en populair als sekspartner. Toen mijn neef ging trouwen hadden ze geregeld dat een hermafrodiet voor hem ging dansen. Door op zijn kont te blijven zitten en net doen alsof hij het niet zag bewees hij aan zijn aanstaande dat hij loyaal was ofzo.

Ze denken ook dat als je seks hebt met een hermafrodiet dit veel ziektes kan genezen.

ze kunnen wel gewoon gemeenschap hebben dan?
dat lijkt me zó apart!

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 17:20

Dubbele geslachtsorganen komt ook bij mensen voor. Toen ik nog in het ziekenhuis werkte heb ik ooit een patient gehad die echt beiden had.
Ik heb een foto gevonden waar je kunt zien hoe dat er uit ziet.

Schokkend, dus alleen klikken als je er tegen kan.
http://www.sexwoerterbuch.info/hermaphrodit.html

liefiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 17:31

CrazyCat schreef:
Dubbele geslachtsorganen komt ook bij mensen voor. Toen ik nog in het ziekenhuis werkte heb ik ooit een patient gehad die echt beiden had.
Ik heb een foto gevonden waar je kunt zien hoe dat er uit ziet.

Schokkend, dus alleen klikken als je er tegen kan.
http://www.sexwoerterbuch.info/hermaphrodit.html

wat is daar schokkend aan Tong uitsteken