zelf kleuren of toch bij de kapper?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liselot

zelf kleuren of toch bij de kapper?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-07 16:21

normaal gesproken kleur ik mijn haar altijd zelf... dit doe ik al jaren (denk al zo'n 6 jaar) en het is voor zover ik weet nog nooit fout gegaan.

nu is het de vorige keer dat ik het heb gekleurd wat donker uitgevallen, de bedoeling was om het licht/middenbruin te verven, maar het werd echt heel donkerbruin.
inmiddels ben ik 2 maanden verder en heb ik nogal uitgroei (van mezelf lichtbruin haar te zien aan de uitgroei) maar de rest is nog heel donker. de uitgroei valt gelukkig niet heel veel op in het daglicht.

ik ben alleen bang dat als ik het nu lichtbruin ga verven dat de uitgroei veel lichter blijft als de rest omdat dat nog veel donkerder is. ontkleuren heb ik geen goede ervaringen mee, dat doe ik dus liever niet zelf.

ben bang dat ik nu dus bij de kapper mijn haar moet laten kleuren omdat het gekleurde deel dus 2 tinten lichter moet en mijn eigen kleur een tint donkerder Bloos

hebben jullie hier ervaringen mee? en wat kost kleuren bij de kapper? (om even aan te geven in welke prijsklasse de kapper zit: voor knippen en in model brengen met producten betaal ik 22 euro)
Laatst bijgewerkt door Liselot op 02-02-07 16:28, in het totaal 1 keer bewerkt

ratzel

Re: zelf kleuren of toch bij de kapper?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 16:24

volgens mij kun je maximaal 2 tinten lichter zonder te ontkleuren. van prijzen weet ik helaas niets...

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-07 16:25

ratzel schreef:
volgens mij kun je maximaal 2 tinten lichter zonder te ontkleuren.

geldt dat ook voor reeds gekleurd haar?

ratzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 16:27

hmm, daar vraag je me wat. Dat weet ik dus eigenlijk niet. Ik kleur mn haar ook altijd zelf en het valt ook weleens wat donkerder uit maar dan doe ik gewoon de volgende keer een andere kleur en heb geen vervelende ervaringen ermee. ik heb redelijk donkerbruin haar.

sharir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 16:34

wat je kan doen.??
weet niet of je een echte kapperswinkel in de buurt hebt..
je kan je lengten en punten lichter maken met een blondeer shampoo(1 deel blondeer 1deel shampoo 1 deel waterstof)(deze is wel slechter voor je haar) of een ontkleurder die alleen de kunstmatige kleuring eruit haalt. als je dit 1 keer doet is het niet schadelijk voor je haar.. daarna doe je er een neutralisator op.(als je een ontkleurder gebruikt!!) kies je je nieuwe kleur... en kies dan 1 tint lichter omdat je ontkleurt hebt dan trekt de kleur er snel in en kan het veel te donker uitvallen

eerst alleen je uitgroei en daarna de lengte en punten inzetten met de nieuw verf

gebruiker002

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 17:50

je kunt er best een heel lichtbruine kleur er door doen. je uitgroei neemt meer pigmenten op waardoor dit donkerder word en je geverfde haar word lichter. Ik zou eerst dat proberen voordat je naar de kapper gaat.