Opgezwollen lymfeklieren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pinda_Dipje

Opgezwollen lymfeklieren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-07 11:26

Hoi,

Sinds vorige week heb ik opgezwollen lymfeklieren in mijn lies en hals, enkel als ik erop druk zijn ze pijnlijk. Google vertelt dat het veelal te maken heeft met een infectie en dat het ook een kenmerk is van bijv. een Herpes-besmetting. Dat laatste is naar mijn weten onmogelijk, of mijn vriend moet me belazeren. Knipoog

Heeft iemand enig idee waar het nog meer van kan zijn? Of wat ik eraan kan doen?

Ik heb vandaag ook behoorlijke koorts (39,2) en enorme hoofdpijn, daarnaast loop ik al enige tijd rond met naar alle waarschijnlijkheid een hernia die de laatste dagen behoorlijk is verergerd.

Ik ga vanmiddag naar de dokter, maar ben als de dood dat er iets uitkomt wat ik totaal niet weet te waarderen.

Alvast bedankt,
Pinda_Dipje

Stopcontact

Re: Opgezwollen lymfeklieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 11:34

Je lymfeklieren zetten al gauw op Lachen Bij mij zijn ze ook al weet ik veel hoelang dik omdat ik verkouden ben. Is bij mij gewoon altijd een teken dat ik of verkouden wordt of heel erg ziek wordt.

Als je twijfelt gewoon effe naar de dokter gaan.
Herpes is een geslachtsziekte, maar zijn ook blaasjes rond je mond (koortslip dus).
Ik weet niet of je verder daar nog last van hebt?

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-07 11:38

Nee, ik heb nog nooit een koortslip gehad... Laat staan plekjes in de buurt van mijn vagina. Hier in mijn omgeving gilde iedereen gelijk 'herpes!' maar naar mijn weten heb ik nooit een risico gelopen. Ik schrok er alleen wel van.. Bloos

Kunnen je lymfeklieren dan ook al een kleine week voor het daadwerkelijke ziek worden opzwellen? Ik merkte de zwellingen zondagochtend op namelijk, en voel me sinds gisteravond vrij beroerd.

Bedankt voor je reactie in ieder geval! Lachen

xhildex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 11:44

Het is niet erg dat je lymfe klieren opzwellen is alleen wel een teken dat je lichaam aan het werk is en dat is bij koorts ook zo.. ( dus bijvoorbeeld een bacterie of virus te lijf aan het gaan zijn)
en dat kan heel vervelend zijn

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-07 11:58

Oke, gelukkig. Ik had al waanbeelden in mijn hoofd. Clown

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 12:01

Bij mij zetten mijn klieren al op als ik enkel moet niesen.
(oke beetje overdreven, maar je begrijpt wel wat ik bedoel.)

Ik zou me er niet te druk om maken, maar als je het niet vertrouwd, even langs je huisarts gaan. Dit is overigens zéker geen Herpes.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 15:05

Bij mij zetten sommige lymfeklieren zelfs op als ik nergens last van lijk te hebben.

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 15:12

Mijn klieren zijn áltijd opgezet. Veel mensen vragen erom wat t is ensow. Heb het altijd al gehad. En ik zou niet meer op google zoeken, want dan ben je zo ongeveer dood als je datgene hebt wat daar staat Tong uitsteken bij wijze van he.....

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 15:19

Kit_for_ever schreef:
Mijn klieren zijn áltijd opgezet. Veel mensen vragen erom wat t is ensow. Heb het altijd al gehad. En ik zou niet meer op google zoeken, want dan ben je zo ongeveer dood als je datgene hebt wat daar staat Tong uitsteken bij wijze van he.....

Ik heb heel lang lopen stressen over een klier die bijna altijd opgezet was... Moed verzameld om naar de ha te gaan, blijkt er niks aan de hand te zijn Koe .

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-07 16:57

Ik heb ook al minstens baarmoederhalskanker, herpes, syfilis en ernstige huid-infecties opgelopen. Jongens, ik wil wel een wit kistje hoor, moge dat duidelijk zijn..

Ik heb ook vaak gezwollen lymfeklieren in mijn hals zitten, maar nooit in mijn lies.. ik vind het ook zo'n vreemde plek, en ze zaten er echt binnen no-time.. Ah zucht, ik denk weer eens veels te ver. Ik hoop gewoon dat het niets is. Lachen

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 17:10

Whahahahahahahahahahahahah Met t kistje zullen we rekening houden hoor!!!! Nou je t over de lies hebt. Een tijdje (aantal jaren) terug heb ik een redelijk grote bult gehad in mn lies die goed zeer deed.. Geeeen idee of dat ook klieren zijn geweest...

@ Misser: Ik ga echt neit naar de dokter. Ik denk altijd maar zo: Van t ene kwaaltje ga je dood, de ander gaat vanzelf weer over!!!