Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
vivanes schreef:De dokter heeft bloedgeprikt, en uit de test blijkt dus dat ik een ernstig tekort aan vitamine B-12 heb.
faye schreef:Ik heb chronisch tekort en krijg elke maand een injectie, direct in de spieren ingespoten.
Yoline schreef:vivanes schreef:De dokter heeft bloedgeprikt, en uit de test blijkt dus dat ik een ernstig tekort aan vitamine B-12 heb.
Hoe laag was je waarde dan precies?
Als deze echt laag was vind ik het namelijk raar dat je HA je afscheept met een poedertje. Je had gelijk een injectie moeten krijgen.
Citaat:Eet je veel sojaproducten? Dat vermindert opname van B12 ook sterk.
schaapjuh schreef:Ik heb ook een tekort aan B12, heb een waarde van 80 terwijl deze minstens 150 moet wezen.
Heb de ziekte van Addison-Biermer wat een opname stoornis van B12 is: gebrek aan Intrincin Factor-productie, welke nodig is om B12 te kunnen opnemen uit voedsel (en supplementen). Met andere woorden, mijn lijf kan geeneens B12 opnemen.
Meer info: http://home.hetnet.nl/~hindrikdejong/ Wat overigens een hele goede site is.
Heb vandaag pas te horen gekregen dat ik die ziekte heb, moet eigenlijk levenslabg B12 gaan spuiten...