acute koorts en morgen toets, snel tips gevraagd!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kims

acute koorts en morgen toets, snel tips gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-07 20:10

Vanmorgen werd ik wakker met een zere keel, verder niks aan de hand.
Vanmiddag om een uur of 12 begon ik mij wat grieperiger te voelen. VOor de zekerheid maar even temperaturen en ja hoor, 37,8. Klein beetje verhoging dus.
Om 3 uur begon ik mij echt beroerd te voelen. Ik tempte mezelf nog een keer en had nu 38,5 graden koorts. Een half uur geleden was dit ineens 39,1

Ik heb ineens oncontroleerbare spierspasmen (net alsof ik t heeeel koud heb, maar dat heb ik het niet), erge hoofdpijn, keelpijn en enorme spierpijn. Normaal als ik koorts heb, heb ik dit ook wel. Alleen nu komt het wel ineens heel extreem op.

Nu mijn probleem. Morgen heb ik een toetscarroussel die we met 4 man moeten doen. Als eentje zakt, of niet komt opdagen zakken we allemaal. Ziek zijn valt ook onder niet komen opdagen. Ik MOET dus naar school, ik kan mijn groepje echt niet laten stikken. Nu moet ik morgenochtend de trein hebben van half 6 (omdat ik anders niet op tijd kom, de toets begint om 8 uur) maar zal waarschijnlijk nog enorme koorts hebben.

Wat zouden jullie doen in mijn geval? En wat KAN ik uberhaupt doen? me eigen volstoppen morgen met paracetamol of bestaan er nog andere middelen? en hebben jullie tips voor me om zo veilig mogelijk aan te komen in rotterdam?
Alvast bedankt voor de tips! ik heb ze hard nodig!

tasjee_bas

Re: acute koorts en morgen toets, snel tips gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 20:12

ik zou zeggen thuis uitzieken, maar aangezien je dat niet kan zou ik verder geen idee hebben wat je zou kunnen doen
sorry

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 20:39

Vroeg gaan slapen.
Veel vitamine C binnen zien te krijgen.

Morgen eventueel extra asperine innemen.

Heel veel sterkte.

prii

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 20:42

Jezus wat is dat nou ?
Als je ziek ben ben je ziek, daar kan je toch niks aan doen ?
Maargoed,
Tips van luuntje vind ik goed!
Veel drinken is ook belangrijk.
Heel veel succes, hoop dat je je morgen een stuk beter voel!

Evaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 20:44

Wat stom zeg dat de rest van de groep er ononder lijdt dan, jy kan er toch niets aan doen!
Iig. beterschap! Ach gut

Morgen veel aspirine, nu lekker in je bed gaan liggen met aspirine, en rustig aan doen!
Beterschap! Ach gut

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 20:47

Klopt wat prii zegt, veel drinken.

Mijn moeder zei vroeger altijd dat ik koorts moest uitzweten.
Dus lekker je bed in met een warme kruik.

Stel nu dat je morgen echt te ziek bent om naar school te gaan is het dan een idee om je huisarts een verklaring te laten tekenen.
Weten ze op school dat je de boel niet bedonderd.

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 22:36

Koorts kun je niet uitzweten Clown Dat is echt een fabeltje.
Je gaat pas zweten als de ziektekiemen weg zijn!
De eitwitten die de witte bloedcellen produceren zorgen ervoor dat de thermostaat in je lichaam verhoogd wordt, dit is juist goed want bij een hoge temp werken deze eiwitten beter om de ziektekiemen aan te pakken. Doordat een ander deel van je hersenen de temperatuur nu als 'te laag' ziet omdat je themostaat omhoog is gezet (soort dremperwaarde..) krijg je het koud enzo! Als je themostaat weer goed is gezet lijkt het dus ineens alsof je het heeel heet hebt!

Oke dat was even de biologie les Clown

Ik zou als ik jou was optijd gaan slapen (hoop dat je er inmiddels al in ligt Knipoog ) en vitamine C nemen, fruit eten, en idd voor die toets maar ff oppeppen met wat aspro's... Succes met je toets en beterschap!