wie heeft dit ook??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ROMANxBEAUTY

wie heeft dit ook??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-07 16:46

Hoi,

Ik ben 8 jaar geleden van een klimmerek gevallen en daarbij zijn er 2 tanden afgebroken.
Allemaal weer mooi geplakt en zo 8 jaar lang geen last van gehad.
Maar nu:
Op 21 juni viel het kunststukje van mijn tand uit mijn mond.
Ook allemaal weer goed geplakt, 3 maanden later weer het zelfde probleem/
Ook were mooi geplakt.
En nu net valt weer precies het zelfde stukje er af.

Ik moet morgen gelukkig wel naar de tandarts zodat ie het kan maken, maar ik schaam me rot.

Wie heeft dit ook gehad?
en wat hebben jullie er aan laten doen?

Edit: het is trouwens 1 stukje en alleen van mijn rechter boven voortand
Laatst bijgewerkt door ROMANxBEAUTY op 31-01-07 16:50, in het totaal 1 keer bewerkt

whissie

Re: wie heeft dit ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 16:48

kun je er geen kroon in laten zetten? geen idee wat daar de voorwaarden voor zijn hoor. maar weet dat mijn moeder een aantal kronen heeft waarvan de oorzaak kapotte tand was. En gewoon een aantal kronen, omdat het nog te weinig was voor een kunstgebit Haha!

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 16:53

ik mis ook wat stukjes van mijn voor tanden (eleboog van mijn zus was harder) maar die vallen er ook steeds vanaf na 6 keer plakken
nu was ik het flauw en laat ik ze er maar af, alleen als je goed kijkt zie je het wel maar anders echt niet dus die keuze was makelijk voor me

ROMANxBEAUTY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-07 16:54

rommulus schreef:
ik mis ook wat stukjes van mijn voor tanden (eleboog van mijn zus was harder) maar die vallen er ook steeds vanaf na 6 keer plakken
nu was ik het flauw en laat ik ze er maar af, alleen als je goed kijkt zie je het wel maar anders echt niet dus die keuze was makelijk voor me

Alleen bij mij valt het echt heel erg op.
Ik zal kijken of ik er een foto op kan zetten

Charlie82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 16:55

Hmm, ik heb niet helemaal wat jij hebt, maar wel een heel klein beetje ervaring (heb zelf drie implantaten, die zitten als een huis!). Het lijkt er een beetje op dat het afgebroken stukje een zwakke plek blijft. Misschien moet het een beetje aangepast worden? Trouwens, je hebt best kans dat je tandarts met een andere oplossing komt, hij heeft er tenslotte voor geleerd.
Ik zou me er niet te druk over maken, tegenwoordig is alles mogelijk in tandartsenland Knipoog (Helaas is het meestal wel een hoop Geld, geld! )

Succes ermee!

ibouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 10:41

wat vervelend he....
ik ben eens uitgegleden op ene natte plank (van de mestbult) en met mijn voortanden op de kruiwagen gevallen.
ik was net een vampier! echt ene driehoek eruit.
een jaar later zijn de stukjes er weer uitgevallen en nu 2 jaar verder heb ik die stukje nog steeds, maar het is wel te zien dat ze niet aansluiten en ze verkleuren ook wat . heb ik het idee.
ik denk dat je gewoon moet afwachten en het steeds maar bijhouden met stukjes erin zetten.
anders weet ik het ook niet.
@charlie82, inderdaad is er veel mogelijk in tandartsen land... gelukkig wel! misschien vinden ze nog wel een swat uit voor dat soort problemen, als dat er al niet is..

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 10:43

Ik had precies hetzelfde, sukje van mijn voortand was schuin afgebroken en liet telkens weer los, toen heeft mijn tandarts het met een of andere techniek gelijmd, als je met je nagel over die tand gaat voel je een ribbeltje, dat is het aangelijmde stukje. Het steekt een beetje uit, echt minimaal, maar sinds het zo zit heeft het nooit meer losgelaten.
Het aangelijmde stukje is bij mij wel het echte stukje tand.

ROMANxBEAUTY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-07 17:22

Bij mij is het alleen me rechter tand die telkens los laat.
(hij heeft 8 jaar vast gezeten).
En me andere tand zit er al 8 en een half jaar ana en is er nog nooit uit gegaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 17:28

ik heb het ook, ook mn 2 voortanden, op de glijbaan staan en iemand glijdt er onderdoor, altijd leuk om je knie dan omhoog te doen, dit is nu 5 jaar geleden, was de dag voor de crematie van mijn oma, waar ik een stukje moest voorlezen zat en zit er ook mee, mn lip hing nog aan een klein stukje, dit is helemaal gehecht, en nu zit er ook nog een bult onder mn lip, mijn stukjes blijven wel goed zitten Ja ze hebben er 1x nieuwe opgezet, omdat de kleur anders was en bleef, toch zit ik meer met mn lip dan mn tanden, twijfel ook nog steeds om het te laten opereren