Hoe blijven de spijkerbroeken mooi donker?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Melia

Hoe blijven de spijkerbroeken mooi donker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-07 14:24

Mijn spijkerbroeken worden altijd zo snel vaal, de eerste 5 keren na het wassen ongeveer, zijn ze nog mooi donker maar (natuurlijk) hoe vaker je ze wast hoe valer ze worden en ik vind dat het tegenwoordig veel sneller gaat.
Ligt het aan het wasprogramma (of zeep) of aan de kwaliteit van de broeken?
Vind toch dat voor die prijs het wel heel anders zou moeten zijn!
Ze worden gewassen op 40 graden en meestal met ariel in poedervorm, ook gebruiken we wel eens de robijn vloeibaar. Ook was ik ze binnenste buiten.
Wie heeft er tips om ze lang mooi en donker te houden?

Amrah

Re: Hoe blijven de spijkerbroeken mooi donker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 14:28

Bij mij blijven ze altijd lang mooi... ze vertonen eerder slijtage plekken door het vele dragen dan dat ze verkleuren.... Ik zou niet weten, geloof een wasmiddel van de Liddl:Y) voor de rest wet me moeder het wel ^^

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 14:29

Ik was ze altijd binnenstebuiten, op 30 of 40 graden en doe ze niet in de droger. Je zou een wasmiddel kunnen gebruiken dat speciaal is voor donkere kleding.

Maar donkere spijkerbroeken zijn nog niet vaak gewassen als je ze koopt, dus het is logischer dat ze wat lichter worden. Heel vroeger (toen de eerste spijkerbroeken kwamen), moest je met je nieuwe spijkerbroek in bad gaan zitten, omdat ze zo stug waren. Nu worden ze steeds soepeler doordat ze vaker worden gewassen voordat ze in de winkel liggen.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 14:29

ik gebruik het c 100 merk donkere was en dan was ik ze op 30 graden binnenste buiten ook doe ik ze niet altijd in de droger en gebruik donkere (kleur) wasverzachter
ik heb ook niet de top merken van de spijkerbroekken maar ze blijven wel redelijk bij me

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-07 14:32

Pytje schreef:
Ik was ze altijd binnenstebuiten, op 30 of 40 graden en doe ze niet in de droger. Je zou een wasmiddel kunnen gebruiken dat speciaal is voor donkere kleding.

Maar donkere spijkerbroeken zijn nog niet vaak gewassen als je ze koopt, dus het is logischer dat ze wat lichter worden. Heel vroeger (toen de eerste spijkerbroeken kwamen), moest je met je nieuwe spijkerbroek in bad gaan zitten, omdat ze zo stug waren. Nu worden ze steeds soepeler doordat ze vaker worden gewassen voordat ze in de winkel liggen.

We gebruiken ook wel speciale wasmiddel voor donkere kleding, en ik vind het ook logisch dat ze lichter worden, maar niet na 5 keer wassen!

We hebben geen droger dus daar gaan ze niet in.

Avanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 14:41

robijn black velvet.... en binnenste buiten wassen.. en dat ze toch een beetje verkleuren voorkom je niet..

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-07 18:34

Avanti_haf schreef:
robijn black velvet.... en binnenste buiten wassen.. en dat ze toch een beetje verkleuren voorkom je niet..

die hebben we om precies te zijn Clown. Ze worden echt te snel licht! Scheve mond

whissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 18:38

gebruik geen poedervorm, dat schijnt al heel veel te schelen. En dan inderdaad de donkere was vloeibare middelen.

ikzelf was met robijn blackvelvet of die van fleuril voor donkere was. en dat ze nou echt lichter worden, kan ik niet zeggen. en ik koop geen peperdure spijkerbroeken, meer dan 60 euro geef ik niet aan een broek.

Miss_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 18:41

Ik was zelf niet maar heb daar ook last van..
Heb een broek en mijn nicht heeft dezelfde mijn is heel licht en die van haar heel donker kan dus mooi vergelijken hoe erg die is verkleurt..
Maar ik moet zeggen heb hem ook al 3 jaar ofzo.
Echt licht worden valt bij mijn andere broeken wel mee wij wassen gewoon met poeder...
Mss ook iets.. als het zomer is niet buiten in de zon laten drogen want zoals de meeste denk ik wel weten verkleurt de zon kleding ook..

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-07 18:53

Miss_m schreef:
Ik was zelf niet maar heb daar ook last van..
Heb een broek en mijn nicht heeft dezelfde mijn is heel licht en die van haar heel donker kan dus mooi vergelijken hoe erg die is verkleurt..

ja dat heb ik dus ook met meisjes uit m'n klas Ja

ilja1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 19:01

Je moet een spijkerbroek gewoon niet te vaak wassen, even laten luchten als hij stinkt en verder alleen als hij echt vies is wassen.
[ heb ik ook maar van een site hoor Tong uitsteken Haha! ]

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 23:17

Doe bij al je donkere/gekleurde was een scheutje schoonmaakazijn, dan blijven je kleuren zoals ze zijn. Gewoon wasmiddel gebruiken en gelijk een scheutje in de machine bij je was doen. Eventueel wasverzachter gebruiken. Hier verkleurt vrij weinig Knipoog

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 01:18

natuur azijn bij de was doen

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 01:21

ilja1990 schreef:
Je moet een spijkerbroek gewoon niet te vaak wassen, even laten luchten als hij stinkt en verder alleen als hij echt vies is wassen.
[ heb ik ook maar van een site hoor Tong uitsteken Haha! ]

Niks voor mij.. ik hou van schone frisse kleding en zeker broeken. Die zitten mij ook het lekkerst als ze net gewassen zijn.

Inderdaad werkt binnenste buiten wassen en vloeibaar wasmiddel het best.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 02:54

Spijkerbroeken woorden zo wie zo val van het wassen ook al keer je ze binneste buiten en ook al was je ze met vloeibare wasmidddel

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 11:40

ik was de broeken ook gewoon binnenste buiten en met gewone wasmiddel. broeken worden zo ie zo vaal, dat hou je niet tegen MSQuincyTE, maar je kan wel proberen om ze zo lang mogelijk dezelfde kleur te laten houden Lachen

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 11:47

de eerste keer even in de verdunde azijn zetten, dit maakt dat de kleur beter hecht (schijnt zo volgens oma die hier zit). Daarna alle andere was tips opvolgen.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 11:52

binnenstebuiten wassen;)

Mama_Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 12:10

je kan je nieuwe donkere kleding als je het gekocht hebt eerst een nacht in de natuur azijn laten liggen, natuurlijk met water, en verder binnenste buiten wassen, niet in de droger en natuurazijn bij de was doen

shemar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 12:27

Vroeger deed mn moeder altijd de nieuwe spijkerbroeken bij de ouwe, dan werden ze weer wat donkerder Haha! Maar tegenwoordig is de spijkerstof al flink gewassen en mishandeld voordat er een broek van gemaakt is.
Ik heb ouwe spijkerbroeken die nog steeds de kleur hebben van toen ik ze kocht, maar nieuwere die elke keer lichter worden.