Vriendje Of Vriendinnetje Selecteren op Uiterlijk?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Kimmm

Vriendje Of Vriendinnetje Selecteren op Uiterlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-07 00:13

Naar aanleiding van dit topic..
Modellen Topic 2

En naar aanleiding van deze quete

Kimmie_girl schreef:
Ik vind hem niet zo leuk niet mijn type Vork

met als gevolg dit :

Vvincent schreef:
Buh, selecteren puur op uiterlijk

Vraag ik me eigenlijk af...

Je kent totaal een jongen/meisje niet..
Ik vind dat je dan je mening mag geven of een jongen of meisje wel of niet je type is!

Ik bedoel, al sta je in een discotheek en je ziet een jongen of meisje staan kwa uiterlijk wat je aanstaat. Dan loop je daar toch veel eerder heen?
Dan dat je naar iemand toe loopt die je kwa uiterlijk niet aan staat, maar misschien wel een veel beter karakter heeft als iemand met het uiterlijk wat je wel aan staat.

Ik bedoel ik zie mezelf niet naar een jongen toe stappen die er kwa uiterlijk niet uitziet naar mijn smaak. En daar een relatie mee beginnen!
Ik bedoel dan zou het veel eerder een bekende zijn wat niet kwa uiterlijk mijn smaak/type is maar wel mijn vriendje zou kunnen worden omdat ik hem al ken.

Snappen jullie me nog?

Ik bedoel wat vinden/denken jullie hier van?

Het is toch logish dat je op een vreemde selecteerd op uiterlijk!

Shaar

Re: Vriendje Of Vriendinnetje Selecteren op Uiterlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 00:19

Ik vind het eerder logisch dat je in eerste instantie op uiterlijk áf gaat. Tuurlijk, het is toch het eerste wat je ziet. En als het gaat om iemand die je niet kent is dat ook meteen het enige waar je over kunt oordelen.
Maar persoonlijk ga ik dáárna veel meer af op het innerlijk en het gedrag. Ik zou liever iemand hebben met een heerlijk innerlijk waar ik me goed bij voel, en daarnaast een minder knap koppie, dan iemand die er uit ziet om op te vreten maar tegelijkertijd hele vervelende karaktereigenschappen heeft...

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 00:19

Nou toen ik mijn vriend voor het eerst zag dacht ik ook niet: "Jeetje, wat een intelligente jongen!". Eerste waar je op valt is toch ook uiterlijk?

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 00:20

iedereen zegt wel: innerlijk is belangrijker, dat is het natuurlijk ook, maar toch ga je als eerste op het uiterlijk af.
ik zeg altijd: je moet er ook mee over straat kunnen (dit is dus niet lúllig bedoeld, maar als grapje, hoop dat iederen dit snapt)

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 00:21

Shaar schreef:
Ik vind het eerder logisch dat je in eerste instantie op uiterlijk áf gaat. Tuurlijk, het is toch het eerste wat je ziet. En als het gaat om iemand die je niet kent is dat ook meteen het enige waar je over kunt oordelen.
Maar persoonlijk ga ik dáárna veel meer af op het innerlijk en het gedrag. Ik zou liever iemand hebben met een heerlijk innerlijk waar ik me goed bij voel, en daarnaast een minder knap koppie, dan iemand die er uit ziet om op te vreten maar tegelijkertijd hele vervelende karaktereigenschappen heeft...

Probleem is dat mensen zich teveel op die eerste instantie letten, bv iemand die minder knap is en die straalt kan vele mooier zijn dan een knap kopje. Maar die krijgen vaak de kans niet.

Het is een oppervlakkige wereld waar het uiterlijk iets positiefs of negatiefs voor een persoon kan zijn.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 00:22

ja sorry hoor als ik aan het stappen ben dan ga ik iid niet op een vent afstappen die ik compleet niet aantrekkelijk vind.

Andersom, ach dan praat ik even met hem misschien krijg ik nog wat te drinken aangeboden

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-07 00:22

Effy schreef:
Nou toen ik mijn vriend voor het eerst zag dacht ik ook niet: "Jeetje, wat een intelligente jongen!". Eerste waar je op valt is toch ook uiterlijk?

Ja zo gaat het bij mij ook als ik iemand ken dan kjk ik echt eerst naar uiterlijk.
natuurlijk is het innerlijk belangrijker maar als het uiterlijk me echt niet aan staat sorry dan kijk ik verder Clown

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 00:25

Denk niet dat je per definitie uit uiterlijk valt.. Eerder op een bepaalde uitstraling.. Iemand kan nog zon knap koppie hebben, als die een bepaalde uitstraling mist zal nog niemand er op af stappen.. Terwijl een minder knap persoon met een hele krachtige uitstraling meer mensen zal doen kijken

Vvincent

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 00:26

Niet iedereen waar je op afstapt hoef je een relatie mee toch?
Denk je echt dat de meeste serieuze relaties in discotheken ontstaan? Tong uitsteken

Als je met dit uitgaan voorbeeld komt is het inderdaad wel logischer dat je er zo over denkt..Maar zoals ik al zei ik zou niet op iemand afstappen omdat ik een relatie wil tijdens het uitgaan hoor..gewoon voor de gezelligheid en ik kijk dan ook niet echt naar uiterlijk dan, meer naar uitstraling.. maar ik heb dan ook al een vriendin:P

In ieder geval wat ik wou zeggen is dat er zoveel meer is dan alleen uiterlijk, en dat schijnen veel mensen ( vooral jongeren ) te vergeten.

Maar je hebt ook wel gelijk, iedereen doet het (bijna automatisch) en het eerste dat je ziet is dan ook de buitenkant..Daar ontkom je toch niet aan. Maar nu heb je het over op iemand afstappen in een discotheek, eerst over iemand waarmee je een relatie zou willen. Das toch best een verschil Knipoog

En ik vroeg nog wat jou type dan wel is!

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 00:28

Kimmie_girl schreef:
Ja zo gaat het bij mij ook als ik iemand ken dan kjk ik echt eerst naar uiterlijk.
natuurlijk is het innerlijk belangrijker maar als het uiterlijk me echt niet aan staat sorry dan kijk ik verder Clown

Inderdaad. En dan gaat het er nog niet eens om of iemand knap is of niet, want dat valt toch niet te meten, iedereen heeft een andere smaak. Maar iemand moet wel de uitstraling hebben waar jij op valt. Ik ken zoveel lieve personen, echt een hart van goud, maar ik val niet op ze. En dat kan ik niet aan iets anders wijten dan dat ze mijn type niet zijn, niet in uiterlijk en uitstraling.

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 00:46

Precies, uítstraling. Iedereen valt op bepaalde dingen van een persoon. Persoon nummer 1 hééft gewoon iets wat je aantrekt, persoon nummer 2 heeft dat niet.
Je ontkomt er simpelweg niet aan om op deze manier naar personen te kijken. Maar vervolgens wil ik er dan achter komen of er áchter die uitstraling ook zit wat ik verwacht had, of waar ik naar zoek, of dat dat totaal niet het geval is.

Elja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 00:56

Ik kijk eerst naar het uiterlijk, of hij er wel verzorgd en leuk uitziet. Met één of andere slons zou ik namelijk niet door de stad o.i.d. willen lopen. Bloos Maar naast dat leuke uiterlijk heeft ie ook nogeen leuke persoonlijkheid nodig. Het gaat dus meer om de combinatie van die twee.
Rare reactie vind ik het iig niet..

wereldhummel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 01:03

Ik kijk ook eerst naar het uiterlijk, dat is toch een eerste indruk wat je van iemand krijg,
Anders zou je naar mijn mening veel mensen moeten leren kennen als je het om de persoonlijkheid/ineerlijkheid doet. want dat kun je zo niet aan iemand zien.
Naast het uiterlijk gaat het me natuurlijk ook om hoe zijn persoonlijkheid is.
Vaak is die anders dan je verwacht.
Maar denk dat ik geluk heb gehad Knipoog
(en precies de goede ben tegengekomen)

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 01:55

Het 1e wat je ziet is het uiterlijk
het 1e waar je dus op valt is het uiterlijk

oké er zijn uitzonderingen, wanneer je iemand bv al kent via je vriendengroep of van school, je leert elkaar beter kenne, het klikt supergoed en dán wordt je verliefd

maar bij mij is het toch echt zo dat ik bepaalde eisen stel aan het uiterlijk, dan ben ik maar oppervlakkig of weet ik wat, als ik iemand niet aantrekkelijk vind zal het nooit wat kunnen worden!

En ja, vele hoef ik niet vaker te zien als ik ze eenmaal heb leren kenne, geeft nix toch er zijn genoeg anderen!

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 10:20

Ik ga even melig doen en een zinnetje quoten uit een boekje: Lachen

"Uiterlijk brengt je bij elkaar, innerlijk houdt je bij elkaar"

Guetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 10:22

Ik zeg altijd, je bent geinteresseerd door iemands uiterlijk.
Maar gaat van iemand houden door zijn innerlijk.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 10:28

bij mensen die je niet goed kent niet kent op uiterlijk maar mensen die in je klas zitten en die je wel redelijk goed kent ga je niet echt op uiterlijk af

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 10:29

Ik ben het wel eens met wat er gezegd is, je valt op uiterlijk, het is immers het enige waar je over kan oordelen als je iemand niet kent. Toch vraag ik me wel af of je niet op uitstraling valt ipv uiterlijk. Ik heb wel eens echt hele knappe jongens gezien maar die vond ik totaal interessant. Maar die wat mindere 'mooi boy' die er zelfverzekerd en met een dijk van een uitstraling ernaast stond, daar viel ik als een blok voor. Ik durf met redelijke zekerheid te zeggen dat ik op de combinatie uiterlijk-uitstraling val.
Uiteraard is dit de eerste stap, er moet daarna ook nog een fikse dosis innerlijk in zitten anders wordt het ook niets Knipoog

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 11:45

magli schreef:
Ik ga even melig doen en een zinnetje quoten uit een boekje: Lachen

"Uiterlijk brengt je bij elkaar, innerlijk houdt je bij elkaar"

hij is érg goed *LOL*

di_Segno

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 11:47

Nog een zinnetje richting die....:

Je valt op het uiterlijk, en je word verliefd op het innerlijk Lovers

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 11:48

Mijn vriendeN selecteer ik op innerlijk.
Mijn vriend selecteer ik op innerlijk en uiterlijk.
Voor een gewone vriend maakt het mij niet uit hoe ze er uit zien. Ik heb ze in alle maten en gewichten om het zo te zeggen. Zolang ik er maar goed mee kan praten en wat plezier maken.
Maar wil ik dat zo'n vriend mijn vriendje wordt, dan moet er toch een bepaalde aantrekkingskracht zijn. Misschien ook wel een beetje uitstraling, maar als ik iemand echt lelijk vind (ofja wat voor mij lelijk is kan voor iemand anders heel knap zijn, iedereen valt voor andere types) dan kan ik echt niet verder gaan dan gewoon hechte vrienden.

Helaas voor mij ken ik maar weinig jongens die èn knap en èn leuk zijn, dus mijn keuze is vrij beperkt Haha! .

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 11:51

Je hebt er ook maar 1 nodig toch Tong uitsteken Dus er hoeft er maar 1 in dat straatje te passen Knipoog

MsMarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 11:56

Elja schreef:
Ik kijk eerst naar het uiterlijk, of hij er wel verzorgd en leuk uitziet. Met één of andere slons zou ik namelijk niet door de stad o.i.d. willen lopen. Bloos Maar naast dat leuke uiterlijk heeft ie ook nogeen leuke persoonlijkheid nodig. Het gaat dus meer om de combinatie van die twee.
Rare reactie vind ik het iig niet..

Daar zou je nog wel wat aan kunnen verandere.. als die persoon dan wel iets heeft wat je aantrekt...

Volgens mij is het heel normaal dat je ook naar uiterlijk kijkt.. en ik ben het wel met Kimmie eens eigenlijk.. als ik iemand al ken vind ik uiterlijk een stuk minder belangrijk dan wanneer ik iemand niet ken... en als de uitstraling mij niet ligt kijk ik ook wel even verder.....

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 11:58

ik vind knap erg relatief,
sommige van mijn vriendinnen hebben een vriend die ze zelf superknap vinden.... terwijl ik er niet naast wakker zou willen worden.
erg logisch, want dat is een kwestie van smaak, ik laat ze dan ook in hun waarde, maar ik ben te eerlijk om te zeggen dat ik ze ook knap vind, ik zeg dan eerlijk, ach jij bent er toch gek op,das toch genoeg Knipoog

fotomodellen hoeven helemaal niet knap te zijn, sommige mensen die je IRL knap vind, kunnen op foto's vaak erg tegenvallen.
en zo kunnen ook fotomodellen IRL erg tegenvallen.
een fotomodel plakt goed , ze hebben vaak een bebaalde hoduing of uitdrukking die het op de foto goed doen, vaak ook niet echt natuurlijk,
mijn mening is dat mensen knap worden gevonden door iemand, als de uitstraling van de betreffende persoon je aanspreekt.
ik hou bijvoorbeeld van mensen met een frisse uitstraling, heldere ogen , die spreken.
en dan maakt die iets grote of juist wipneus ,die gele ietwat scheve tanden enzo helemaal niet uit

wat ik lelijk vind aan mensen, is mensen die geen uitstraling hebben, mensen die menen dat ze alles zijn, mensen met teveel makeup.
of ook erg is mensen die zich niet verzorgen, iemand die niet moeders mooiste is, en niets aan zijn of haar uiterlijk doet, vreselijk !

een beetje subtiele make-up, een goed verzorgde huid, en een goed verzorgt kapsel, en een goed innerlijk ( de ogen weerspiegelen de ziel) dat maakt een mens mooier!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 12:00

xKatleentjex schreef:
Mijn vriendeN selecteer ik op innerlijk.
Mijn vriend selecteer ik op innerlijk en uiterlijk.
Voor een gewone vriend maakt het mij niet uit hoe ze er uit zien. Ik heb ze in alle maten en gewichten om het zo te zeggen. Zolang ik er maar goed mee kan praten en wat plezier maken.
Maar wil ik dat zo'n vriend mijn vriendje wordt, dan moet er toch een bepaalde aantrekkingskracht zijn. Misschien ook wel een beetje uitstraling, maar als ik iemand echt lelijk vind (ofja wat voor mij lelijk is kan voor iemand anders heel knap zijn, iedereen valt voor andere types) dan kan ik echt niet verder gaan dan gewoon hechte vrienden.

Helaas voor mij ken ik maar weinig jongens die èn knap en èn leuk zijn, dus mijn keuze is vrij beperkt Haha! .

voor mn gewone vrienden maak het me ook echt niets uit hoe ze eruit zien, als ik er maar mee kan lachen en het goed klikt!

maar net wat jij zegt, als die aantrekkingskracht er niet is en die uitstaling is er niet, dan kán ik er echt niets mee doen!
ja na heeeel veel drank(na veel dropshot moet ik altijd een man *LOL* ) misschien maar zelfs dan moet ik nog t idee hebben dat het een lekker ding is en niet alleen een heel aardig iemand...

dan zijn er wel mensen die dat oppervlakkig vinden van me, maar goed ik moet er naast wakker worden zonder de neiging hebben om gillend weg te rennen dus laat me dan maar oppervlakkig zijn maar zonder dat ik het een lekker ding vind gebeurd er niet veel
en over smaak valt niet te twisten, wat sommige een lekkere vent vinden vind ik niets, en vind ik iemand geweldig dan zijn er vast genoeg anderen die t liefste een zak over zn kop trekken!

maar denk stiekem dat dat toch bij iedereen wel zo is dat je toch wel naar uiterlijk kijkt, als je je niet tot de ander aangetrokken voelt kan je er imo geen relatie mee hebben~!