Mensen die dit herkennen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Oydis

Mensen die dit herkennen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-07 22:26

Sorry voor het mega lange verhaal, maar moet het even kwijt.

Sinds een jaar heb ik last van allemaal vage klachten.
- Heel de dag door moe.
- Ik heb veel pijnklachten in nek/rug en schouders.
- Bijna altijd buikpijn en met vlagen dat het zo heftig is dat ik niets meer kan.
- Hoofdpijn
- Raar gevoel in me hoofd. ( alsof er watjes inzitten )
- Duizelig
- Koorts
- Hoesten
- Ik vergeet dingen en zo is er nog wel meer.

Ik ben daar vorig jaar Januari voor naar de huisarts gegaan en hij dacht aan bijholteontsteking, dus ik kreeg een kuurtje mee naar huis en ik moest voor de zekerheid even in het ziekenhuis foto's maken van de holtes. Achteraf bleek ik daar dus geen last van te hebben. De klachten bleven en ik bleef dus bij de huisarts afspraken maken, want voelde me erg naar.
Ik heb daarna verschillende bloedonderzoeken gehad en er kwam niets uit, alleen een verhoogde crp en bse waarde. Uiteindelijk op pfeiffer geprikt, maar ook dat was het niet op dat moment, hij kon wel zien dat ik ooit pfeiffer heb gehad en hij zei dus dat ik waarschijnlijk op dat moment meer last had van de nasleep dan van de periode dat de pfeiffer actief was. Daar heb ik me toen bij neergelegd, en inderdaad na 2 maanden begon ik me wat beter te voelen en ging ik langzaamaan weer aan het werk.
2 Maanden later begon ik me weer erg naar te voelen, alle klachten kwamen terug en ik dus weer naar de huisarts. Hij bleef met het verhaal komen dat het de nasleep van de pfeiffer was, en vond bloedonderzoek dus niet nodig. Ik heb toen een "deal" gemaakt, dat als er bloed werd geprikt en de crp en bse waren gezakt, dat ik het zou "uitzieken", maar als het gestegen was dat ik naar de internist wilde. En ja hoor, na de uitslagen kreeg een netjes een brief voor de internist.
Ik kon pas na een maand daar terecht, maar goed het balletje rolde.
In de tussentijd voelde ik me nog steeds naar.( lees :goed ziek )

Op een avond voelde ik me zo ziek, dat mijn vriend niet meer wist wat hij moest doen, hij heeft me toen naar het ziekenhuis gebracht. De arts wist het ook allemaal niet zo goed, maar vond het wel nodig om de afspraak bij de internist te vervroegen.

Uiteindelijk kwam ik dus bij de internist terecht ( augustus ) en moest mijn verhaal vertellen. Hij vond het dus een slechte zaak dat de huisarts heeft gezegd dat het een nasleep van de pfeiffer is, dit kan je nooit met zekerheid zeggen.
Dus opnieuw bloedonderzoek en kreeg nu ook urineonderzoek, ontlastingonderzoek, longfunctieonderzoek, foto longen en rug. Alle uitslagen waren goed behalve , jawel mijn bloed, en mijn rug. ( zit een kromming )
Dus opnieuw bloedprikken (september )op andere dingen, maar alles was goed behalve de crp en bse, en het feit dat ik me nog niet goed voelde.
Toen afgesproken dat er een gastroscopie (maagonderzoek) gedaan zou worden in combinatie met een opname voor observatie, dit omdat de koorts nu al 9 maanden nonstop aanwezig was.
Uit de gastroscopie bleek dat ik een ontstoken slokdarm had en dat mijn maag te hoog ligt, ook werd er een breuk in mijn middenrif gezien. Maar dat alles verklaarde niet mijn klachten. Ik heb uiteindelijk een week in het ziekenhuis gelegen, alleen om te kijken of ik koorts had. Natuurlijk had ik dat!! Dat had ik al 10 maanden.

De internist staat voor een raadsel. Vooral omdat mijn klachten niet afnemen en dat mijn bloeduitslagen niet verbeteren, maar gelijk blijven of slechter worden.
Vanwege de extreme buikklachten die ik ook bleef houden, kreeg ik ook nog een colonoscopie. ( darmonderzoek ) Maar ook daar geen afwijkende dingen gevonden.
Nu denkt mijn internist dus aan PDS, ook wel spastische darm genoemd, en heb nu medicijnen gekregen. Maar wederom verklaart dit niet mijn bloeduitslagen en de rest van mijn klachten.
Ik moet van mijn internist 2 maanden stoppen met de pil, volgens hem kan dat ook mijn bloed beinvloeden, en dan moet ik in februari opnieuw bloedprikken en terugkomen bij hem.
Ik ben nu dus op de helft, maar de klachten blijven.
Ik ben erg benieuwd naar mijn bloeduitslagen volgende maand, ik heb nog nooit zo graag bloed willen prikken! haha

25 Februari moet ik terug komen en hoor ik de uitslagen.

Nu is natuurlijk ook mijn vraag of mensen dit herkennen? En of er bij hen wel een diagnose is gesteld.

Nogmaals, sorry voor het lange verhaal, maar ik word er gek van. Ik ben nu een jaar verder en weet eigenlijk praktisch nog niets.

Caprice_

Re: Mensen die dit herkennen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 22:30

ik heb ook van dei vage klachten, maar niet zo heel erg vaak want ze koemn met vlagen. wel heb ik Altijd een opgeblazen gevoel.

Kims

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 23:20

Dit is echt heel vervelend voor je! Ik kan me niet voorstellen hoe het is om me al 10 maanden non-stop ziek te voelen.
Ik herken dit helaas niet, maar wil wel even zeggen dat je altijd nog voor een second opinion kunt gaan. Ik neem aan dat het niet goed is voor je lichaam om al zo lang koorts te hebben, en hoe eerder ze weten wat je hebt, hoe beter het is. Misschien kun je aan je internist vragen voor een verwijzing naar de 3e lijn.

Veel sterkte!

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 23:31

Oke, ik wil niet voor arts gaan spelen, of bijdehand doen of wat dan ook. Maar je vraagt om reacties en dus reageer ik.

Toen ik begon met lezen en je klachten las moest ik meteen denken aan een whiplash. Heb het even opgezocht en veel van je klachten komen inderdaad overeen.
Zou het kunnen? Heb je een rare klap gemaakt, van je paard of in de auto bijvoorbeeld?
Het zou niet alle klachten verklaren, maar je klachten zouden natuurlijk een gevolg kunnen zijn van verschillende oorzaken!!

Oydis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-07 13:55

@ Kims : Mijn internist staat voor een raadsel en het is nu dus zo dat hij tijdens een vergadering, met alle internisten en andere disciplines mijn "probleem" gaat bespreken. Wat daar uit komt hoor ik de 25e.

@ Alwiene: Ik kan het me niet herinneren dat ik een rare klap heb gemaakt. Ik heb nog nooit een autoongeluk oid gehad en geen gekke dingen meegemaakt met het paard van me zus.

Maar zoals ik al aangaf vergeet ik veel dingen. Zo ook dat ik in de tussentijd ook nog een buikecho en een ct-scan heb gehad. Wie vergeet nou zoiets?

mithras1994

Woonplaats: Hendrik Ido Oostendam Schildmanskinderen groot en klein Sandelingen Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 17:25

Ik ga dit even volgen!
Ik loop op dit moment ook bij de internist en bij de uroloog.

Ik ben bij de uroloog omdat ik al jaren met blaasontsteking loop die niet goed reaggert op een ab kuur.
Met het gevolg dat ik al enkele malen nierbekkenonsteking heb gehad.
Buikecho, CT-scan en MRI-scan gehad ivm vage buikpijn klachten.

Uit al deze onderzoeken voor mijn blaas en nieren, blijkt dat ik vlekken op mijn lever heb en dat mijn alvleesklier abnormaal van vorm is.
Afgelopen donderdag heb ik een echo- endoscopie gehad en daaruit blijkt dat mijn alvleesklier ontstoken is of is geweest.
Het rare is dat ik nooit geen koorts heb gehad en dat hoort wel bij een alvleesklierontsteking.

Hebben ze bij jou ook je alvleesklier nagekeken?
Is er op suiker getest? en was je ontlasting wel oké?

Sorry voor mijn lange verhaal, het gaat imo om jou situatie, maar ik herkende zoveel dingen dat ik het even moest melden.
Sterkte ermee en ik ben benieuwd naar de uitslag.

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 17:33

ik heb ook een spastishe darm al jaren ,maar al jou klachten kan ik daar niet in herkennen,behalve de buikkramp dan...ik heb het trouwens alleen nog als ik of teveel stress heb of te pittig gegeten hebt

Oydis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-07 10:00

mithras1994 schreef:
Hebben ze bij jou ook je alvleesklier nagekeken?
Is er op suiker getest? en was je ontlasting wel oké?

Mijn alvleesklier is helemaal in orde, dit is gezien op de buikecho en ct-scan.
Al die keren dat ik heb moeten bloed prikken hebben ze ook gelijk mijn suiker getest, ook dit is prima in orde. Vanaf september is dit nu niet meer geprikt.
En ook de ontlasting is goed, dat hebben ze goed onderzocht omdat ik, net voordat de buikklachten begonnen, in Tunesie was geweest.

Maar het is ook knap lastig wat jij hebt dan. En heb je ook pijnklachten??

@lique: Ik heb voor de spastische darm medicijnen gekregen, duspatal en metamucil. Ik slik dit nu vanaf eind november en heb niet het idee dat het beter wordt. Het lastige bij mij is dat ik niet weet waar het nu erger door wordt, ik kan bijvoorbeeld de ene dag spinazie eten zonder probleem, en de andere keer lig ik te kronkelen over de vloer.

mithras1994

Woonplaats: Hendrik Ido Oostendam Schildmanskinderen groot en klein Sandelingen Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 16:45

@oydis: ik heb bijna altijd pijn in mijn buik! Ik word er soms knettergek van. De ene keer erger dan de andere keer.
Ik moet vrijdag voor de uitslag van de endoscopie.
Ik heb wel gemerkt dat ik bij het eten van bepaalde dingen meer pijn heb, ook het drinken van koffie valt niet goed.
Net als jij kan ik ook geen spinazie verdragen. Ook slagroom gaat niet en draadjes vlees en dat vind ik juist zo lekker!

Oydis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-07 21:40

@mithras : Ik hoop voor je dat de uitslag goed is, ik kan inderdaad begrijpen dat je er knettergek van wordt. Wat gaan ze verder met je lever en alvleesklier doen? Krijg je medicijnen?? Of hoor je dat vrijdag? Sterkte in ieder geval!

Bij mij is het trouwens niet zo dat ik spinazie niet kan verdragen, het is juist heel raar, omdat het de ene keer wel goed gaat en de andere keer niet. Ik kan er gee touw aan vast knopen. Er is maar 1 ding wat ik echt niet kan hebben en dat is sinaasappelsap.