ondergewicht/astma/moe/ evenwichtsstoornissen..wat heb ik?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lique

ondergewicht/astma/moe/ evenwichtsstoornissen..wat heb ik?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-07 20:25

hallo mede bokkers,

sinds vorig jaar heb ik ineens klachten van astma...het begon met een kriebel hoest die heel lang aan hield,na de dokter geweest,advies stoppen met roken en een pompje 5 x daags...
ik had astma...

rond november begonnen ineens mn klieren op te zetten,lymfklieren in mn keel,ook omdat ik al geruime tijd moe was besloten ze me op pfeiffer te testen,nou bloedgeprikt geen pfeifer ook had ik geen keelonsteking of iets dergelijks,mn klieren kwamen op en aan ,zo was het weg en zo was het terug,heel vervelend,maargoed ze konden niks vinden ,ook urine testen gehad op ontstekingen ook daar kwam niks uit,

nu zitten we in januari en ik voel me steeds slechter,ik ben behoorlijk moe,het enigste wat ik nog doe..is een uur rijden per dag,maargoed dan kom ik ook hyperventilerend van het paard af,ook heb ik last van evewichtstoornissen en ben ik afgevallen weeg nog maar zon 53 kg (ben 169 en 23 jaar)
ook ga ik steeds slechter zien van veraf....ik ben bleek/blauwe plekken heel gauw,
ook kan ik ineens geen melkprodukten drinken,dan heb ik gelijk last van slijm vorming,zelfs een kopje koffie is al te veel...dan hang ik gelijk kokhalsend boven de pot,ik wordt er helemaal hopeloos van ..
sommige dingen zullen wel met de astma te maken hebben maar ik heb het idee dat ik alleen maar verslechter,wie o wie heeft ooit ook zoiets gehad???
morgen moet ik alweer bloedprikken ,op de standaart dingen ben ik al getest daar kwam niks uit,wij gaan nu het andere rijtje inslaan,aan de ene kant hoop ik dat ze wat vinden ,aan de andere kant ben ik bang,deze klachten zijn allemaal sinds een jaar,ook gaan ze me nu testen op paarden allergie??ik rij al 19 jaar,nooit ergens last van gehad......groetjes angelique

Laura

Re: ondergewicht/astma/moe/ evenwichtsstoornissen..wat heb i

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 20:44

Als je allergisch bent voor melkproducten kan je een heftige reactie hebben idd. Maar lactose zit in veel producten, meer dan je denkt soms! Dus daar zou ik sowiezo erg op letten. Ik zou maar eens grondig testen op het een en ander! Succes Lachen

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 20:47

Vervelend...lactose geeft idd heftige verschijnselen (weet er alles van)
Daarnaast, 5 x daags 1 pufje? wat heb je dan? (hoe heet t Knipoog )

lique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-07 21:36

ik weet niet hoe die heet pulk altijd die etiketjes eraf,maar hij is wit met een rode dop,morgen wordt ik ook weer verder getest,snap helemaal niks van was altijd zo gezond als een vis

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 07:12

Waarschijnlijk symbicort Knipoog
Als je benauwd bent kunnen klachten als moeheid (je moet moeite doen om voldoende lucht binnen te krijgen), afvallen (ja...benauwd zijn is topsport, daarnaast smaakt het eten ook niet echt) en evenwichtsstoornissen (als hiermee duizeligheid bedoeld wordt: je ademt verkeerd...of je ben gewoon benauwd door verkramping van de luchtwegen, daardoor komt er minder zuurstof binnen (minder dan met normaal adem halen) en dat kan wel als effect hebben dat je 'licht' in het hoofd wordt.
Daarnaast, ik gebruik ook symbicort (zit ook al een poosje aan de inhalatie ontstekingsremmers in de hoogste dosis) en dat van die blauwe plekken heb ik ook.
Dat ze je gaan testen op allerhande dingen is best ok, 9 van de 10 keer pakken ze idd de dieren etc.
Heb je al eerder een allergie test gehad dan?
En heb je al eens een longfunctie geblazen?

Ik weet hoe klote het voelt, was tot vorig jaar januari ook altijd redelijk 'gezond' totdat ik opeens ontzettend benauwd, beroerd, moe etc etc werd. Het heeft tot juni / juli geduurd voordat ik weer een beetje de dagelijkse dingen kon doen (na een pred-kuur en een hoop inhalatiemedicatie).
Nu gaat het best redelijk met pufjes en pillen (mag niet klagen Knipoog )
Maar je voelt je er goed beroerd van!
Succes!

lique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-07 09:04

hoi ...ik heb niet het idee dat ik duizelig ben,als ik loop ofzo val ik gewoon ineens een kant op,heel raar,ben dan ook niet benauwt ofzo,toevallig moet ik vandaag ook zon longfunctie blazen,en ja heb al eens eerder een allergie test gehad maar daar was niks uit gekomen,dus jij denkt dat het veel met astma te maken heeft?
kan daar ook die slijmvorming wegkomen?
chocomelk koffiemelk yogidrink dat kan ik echt niet verdragen,
ook heb ik soms last met ademhalen,als ik diep ademhaal heb ik pijn op mn rug of in mn borst,ik heb nooit dat ik me super benauwt voel ,wel dat ik kortademig wordt,
ik vind het allemaal erg lastig,je moet ineens je hele lijfstyle omgooien,
roken mag niet meer (ja ik weet dat dat beter is ja),mn kopje koffie lust ik niet meer,en rijden is verandert in uitputting,ik baal dr allemaal flink van ...ik heb twee paarden waarvan 1 3 jarige,die heb ik maar te koop gezet,want dat beleren wordt niks zo,heb al moeite nu om 1 te rijden,laat staan 2...zucht

lique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-07 09:05

ook hoest ik vaak veel vocht op sochtends (ik noem dat kwijlen )

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 15:02

ben je al getest op allergieen? Gluten, melkproducten enz? En ook op suikerziekte?
Zelf heb ik ongeveer deze klachten gehad en hebben ze me hierop getest.

ow, ik las dat je vandaag verder werd getest, weet je al meer?

lique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-07 17:26

hoi nou vandaag bloedgeprikt en de uitslag duurt een week he...ik heb idd een allergie test gehad,via bloed..en ook speciaal na paarden...melkprodukten ga ik idd steeds meer aan denken..maargoed kan dit ook zo ineens opzetten?en ik krijg geen buikpijn ofzo alleen slijm daarvan ga ik ook kokhalsen ,morgen moet ik weer na de huisarts,gaan ze weer een longonderzoek doen...allerlei astma testjes ofzo...het hoesten is nu wel minder maar ben nog steeds kortademig,vandaag ook ff gereden 30 minuten en dan krijg ik met ademen echt last mn rug tijdens het rijden...heel vreemd

lique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-07 17:29

ik gebruik inderdaat sybicort en dan 200/ nog iets..

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 19:41

Ik weet heel goed wat je bedoeld.
Ik ben 21, ben 1.70 en weeg 51,1 kilo. Sinds een half jaartje, heb zelfs op de 50,4 gezeten.
Ben ook vaak moe, heb een lage bloeddruk en heb zelfs een tijdje een te laag ijzergehalte gehad.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 19:47

Ik heb ook symbicort maar geen last van blauwe plekken.
Heb het voornamelijk als ik weer veel slijm heb ( eventueel groen ) , overmatig hoesten door soort benauwdheid en andere irriterende luchtwegdingen.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 19:56

ik heb ook als astma door een stomme arts die steeds zij dat ik maar een griepje had maar ik in werkelijkheid met een hele zware longonsteking rondliep Boos!
ik heb een tijtje zware dosissen medicijnen moeten innemen.
mijn problemen waren eigenlijk vaak benauwd nu nog altijd als ik bijvoorbeeld op school een test heb gehad zijn andere mensen binnen een paar minuten weer op peil nou dat duurt bij mij wel even hoor.
zoms wordt het dan zwart voor mijn ogen of ik moet op de grond gaan liggen anders klap ik om.
moet ik er wel bij zeggen dat ik altijd tot het uiterste ga of ik nu hyperventileer of nie ik ga door.
wat bij mij heel erg helpt bij rijden sporten en zo is constant letten op hoe je ademt andere mensen tjha die ademen zowiezo al regelmatig.
als ik het niet controleer ga ik hyperventileren ben ik heel snel kapot nou ik wete niet wat er dan allemaal gebeurt maar niet om vrolijk van te worden nu ik mijn ademhaling onder controle heb kan ik zelfs zonder medicijnen me ijgen goed redden.
ik ben wel vaker benoud als andere en bij sommige dingen voel ik mijn luchtpijp in een keer wam kleiner worden maar het gaat.
maar bij jou i shet wel iets erger maar ik hoop dat je er wat aan hebt

lique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-07 12:18

nou ben gisteren bij de astma to loog tegweest,
en moet nu voor een longfunctie test na het ziekenhuis,maargoed die mevr. zegt dat ze niet weet of het wel astma is,,aangezien de medijcijnen moeten zorgen dat het vermindert,dus ja moetw achten op uitslagen nu en ben dus nog geen steek verder

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 15:46

Zoiezo blaasinstrumenten zijn heel erg bevordelijk voor mensen met een luchtwegaandoening.

Dus meiden, blazen met die hap;)

( merk wel dat het helpt, heb jaaaaren dwarsfluit gespeeld, en nu heb ik een stuk mindere longinhoud/kracht )

lique

Re: ondergewicht/astma/moe/ evenwichtsstoornissen..wat heb ik?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-07 17:09

nou bloeduitslagen zijn gedeeltelijk binnen hoor

ik heb dus geen pfeiffer,bloedarmoede en dat soort onzin...
maargoed weet dus nog niet wat ik dan wel heb...maarw eer afwachten dus

lique

Re: ondergewicht/astma/moe/ evenwichtsstoornissen..wat heb ik?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-07 21:06

okee...allergie test binnen maar datw as het ook niet...

nu zijn weer mn klieren opgezet bah