hallo mede bokkers,
sinds vorig jaar heb ik ineens klachten van astma...het begon met een kriebel hoest die heel lang aan hield,na de dokter geweest,advies stoppen met roken en een pompje 5 x daags...
ik had astma...
rond november begonnen ineens mn klieren op te zetten,lymfklieren in mn keel,ook omdat ik al geruime tijd moe was besloten ze me op pfeiffer te testen,nou bloedgeprikt geen pfeifer ook had ik geen keelonsteking of iets dergelijks,mn klieren kwamen op en aan ,zo was het weg en zo was het terug,heel vervelend,maargoed ze konden niks vinden ,ook urine testen gehad op ontstekingen ook daar kwam niks uit,
nu zitten we in januari en ik voel me steeds slechter,ik ben behoorlijk moe,het enigste wat ik nog doe..is een uur rijden per dag,maargoed dan kom ik ook hyperventilerend van het paard af,ook heb ik last van evewichtstoornissen en ben ik afgevallen weeg nog maar zon 53 kg (ben 169 en 23 jaar)
ook ga ik steeds slechter zien van veraf....ik ben bleek/blauwe plekken heel gauw,
ook kan ik ineens geen melkprodukten drinken,dan heb ik gelijk last van slijm vorming,zelfs een kopje koffie is al te veel...dan hang ik gelijk kokhalsend boven de pot,ik wordt er helemaal hopeloos van ..
sommige dingen zullen wel met de astma te maken hebben maar ik heb het idee dat ik alleen maar verslechter,wie o wie heeft ooit ook zoiets gehad???
morgen moet ik alweer bloedprikken ,op de standaart dingen ben ik al getest daar kwam niks uit,wij gaan nu het andere rijtje inslaan,aan de ene kant hoop ik dat ze wat vinden ,aan de andere kant ben ik bang,deze klachten zijn allemaal sinds een jaar,ook gaan ze me nu testen op paarden allergie??ik rij al 19 jaar,nooit ergens last van gehad......groetjes angelique