Is dit normaal, dat mijn arm na 2keer gebroken te zijn op dezelfde plek zoveel korter is geworden, en is die harde bult op de breukplaats normaal?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
beantsje schreef:Een bult is helemaal niet raar. Als je een bot breekt, wordt hij altijd dikker als hij heelt.
Mensen die de pols breken, krijgen daardoor dat ze de pols niet meer helemaal kunnen draaien.
Het polsgewricht bestaat nl. uit twee relatief dunne botten die wat om elkaar heendraaien. Als een bot dikker is, wil dit niet meer zo ver.
ik zou me er dus helemaal niet druk om maken.
Kit_for_ever schreef:Ben benieuwd wat de dokter ervan zegt. Heb er verder geen verstand van maar denk dat t niet erg is al er een bult zit, maar wel als die pijn doet! Ik heb zelf vroeger mn pols dubbel (beide botten) gebroken. 6 weken gips en oefeningen met zon balletje. Dat hadden ze dus nooit mogen doen. Daardoor zijn beide botten gaan schuiven en hebben ze na 6 weken mn pols opnieuw moeten breken en mocht ik nog eens 6 weken. Ik voel geen bulten en heb geen pijn met draaien/ bewegen.
Ik ben benieuwd wat meneer de dokter zegt!
Revanches schreef:
@nienewiep: als ik het verhaal goed lees van de TS,schrijft ze dat de breuken net onder haar schoudergewricht zaten. En alleen t.h.v. het schoudergewricht zitten evt.groeischijven. Dus ik betwijfel het of het daadwerkelijk een epifysiolyse zou moeten zijn.(Ofwel: groeischijfbreuken).