Medicijnen uit het buitenland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Medicijnen uit het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-07 12:34

Ik zou een bepaald geneesmiddel (dus op recept) moeten hebben. Van mijn dokter heb ik een receptje meegekregen en ben het hier bij de apotheek op gaan halen en toen bleken het injecties te zijn. Dus ik weer terug want ik moet een spray hebben (met hetzelfde bestanddeel erin dus) maar dat is in Belgie niet op de markt. In Nederland bestaat het wel, maar sommige artsen zijn er niet wild van om het voor te schrijven.

Weet iemand misschien hoe ik daar toch aan kan komen?

Moet ik eerst naar een Nederlandse arts (en zo ja, wat kost zoiets dan?) en dan naar een Nederlandse apotheek? Schrijven ze uberhaupt wel iets voor aan 'onbekende' patienten?

Kan mijn Belgisch HA dat speciaal voor mij laten komen?

timokyana

Re: Medicijnen uit het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 12:36

kan jouw apotheek deze niet gewoon bestellen voor je?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-07 12:40

Nee, blijkbaar niet. Mogelijk is het een geneesmiddel wat in Belgie niet voorgeschreven MAG worden? Lijkt me stug want ik heb de spray voor onschuldiger doelen dan waarvoor de injectievariant gebruikt wordt, maar in elk geval kon de apotheek het niet voor me bestellen.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 12:56

jij woont in belgie dus neem ik aan. Ik ook, sta hier ook ingeschreven maar ik ga wel in nl naar de huisarts.Misschien kun je met een nl arts een afspraak maken, desnoods neem je een briefje van je huisarts mee.Dan kan de nl huisarts een recept voor je schrijven waarmee je bij de nl apotheek je medicijn op kunt halen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-07 12:58

okay, bedankt Lachen
weet jij ook de kosten van een visite aan een Nederlandse HA? (in de goeie ouwe tijd was ik nl. verzekerd in Nederland Clown )

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 13:00

jeetje,euhm ik ben in nl en belgie ziekenfonds verzekerd, dus krijg het altijd terug. ik geloof dat het iets van rond de 15 euro was, maar pin me er niet op vast. misschien kun je dit even met je ziekenfondsverzekering opnemen, het zou banketstaaf zijn als je doordat ze het in belgie niet hebben je de volle mep moeten betalen.Misschien kun je eens naar de OZ bellen, om te vragen wat een consult kost en anders naar een willekeurig nl huisarts.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 13:03

Volgens mij is een consult HA 9 euro. Werk bij een zeorgverzekeraar en zie die bedragen weleens langs komen

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-07 13:08

Okay, bedankt. Dat is sowieso wel overkomelijk. Ik zal idd ook eens informeren bij de mutualiteit want ik weet niet hoe duur de medicatie is en het zou eventueel fijn zijn als dat vergoed werd.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 13:11

Heeft een andere apotheek dit medicijn dat jij zoekt niet gewoon op voorraad?
Er wil nog wel eens verschil tussen apotheken zitten...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-07 13:14

Nee, het medicijn wordt in Belgie totaal niet uitgegeven in sprayvorm helaas. Dat heb ik niet alleen via die apotheek maar mijn vriend heeft dat voor me nagezocht (die op een medisch hulpmiddelen lab zit Knipoog ) Die kan het eventueel voor me maken met de grondstoffen maar ik vind dat te risky omdat het medicijn best gevaarlijke bijwerkingen kan hebben.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 13:22

Probeer eens op deze site dan of het in Nederland wel voorgeschreven wordt:
http://www.fk.cvz.nl/
Dit is de site met ALLE medicijnen die in nederland voorgeschreven kunnen worden met alle info er bij.
Verder zou ik maandag naar een apotheek informatie nummer in Nederland bellen (staat misschien wel een nummer op die site) of je met jouw Belgische recept het niet gewoon kan krijgen in Nederland.
Ik heb eerder meegemaakt in Kraotie een recept meegekregen te hebben voor iets dat ik daar had opgelopen en met dat recept kon ik bij thuiskomst gewoon medicijnen krijgen. Alleen omdat het een buitenlands recept was deed de verzekering wat lastig, maar dat is een hele andere discussie.
Succes!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-07 13:30

Ik weet dat het in Nederland voorgeschreven wordt want ik ken diverse mensen die het gebruiken Lachen
Ik zal eens bellen voor advies, thanks voor de info.