Gevoelens zijn soms zo moeilijk op te schrijven he..
Maar ja, ik zal het proberen een beetje duidelijk te houden.

Sinds de middelbare school (zit nu in de 3e) heb ik altijd al een beetje lopen kloten met eten. Op school eten weggooien etc., maar dan thuis wel weer gewoon eten - en 's ochtends ook gewoon ontbeten hebben.
Maar sinds ong. driekwart jaar heb ik er serieuze problemen mee.
Ik ontbijt vrijwel nooit meer, behalve als ik er niet onderuit kan komen. Ik maak gewoon wat bestek enzo vies, zodat het lijkt alsof ik heb ontbeten. Als ik wel ontbijt is dat magere yoghurt, in de hoeveelheid van 40 kcal. Ook niks dus, maar ja zo denken ze in ieder geval dat ik ontbijt.
De lunch gaat heel makkelijk, dat gooi ik gewoon weg op school, of andere eten het op (klinkt heel raar nu - I know - maar ja, dat gebeurt gewoon

's Avonds kan ik vrijwel nooit onder het eten uitkomen, maar ik probeer dan wel zoveel mogelijk groenten te eten, in verhouding tot vlees/andere dingen.
In totaal kom ik dan uit op ongeveer 200 kcal op een dag.
Tussendoor eet ik soms wel, als ik echt trek heb. Maar dat is dan meestal fruit (appel/manderijn) met negatieve kcals (dat je lichaam meer kcal verbruikt aan de kcal eruit halen dan erin zit). Op i.m.o. slechte dagen eet ik tussendoor wel, en dan eet ik meestal best wel veel omdat ik dan zoiets heb van 'Ik heb het nu toch al verpest voor vandaag'. En daarna voel ik me dan ook zo ontzettend klote, vies en walgelijk dik.
Echte vreetbuien heb ik trouwens niet, ik kots mijn eten er ook niet uit ofzo.
Qua drinken: ik drink alleen water/zwarte koffie of thee/cola light of crystal clear.
Nouja, dat was dan even om te vertellen hoe een dag bij mij er qua eten uitziet..
En dan over mijn gedachtes enzo. (Ik vind het al heel knap als jullie mijn gezeur tot hier hebben volhouden, prepare, het gaat nog erger worden.

Ik denk dus zo'n beetje 24/7 aan eten. Ja, ik droom er zelfs over.

Verder zit ik gewoon altijd uit te rekenen hoeveel kcal ik heb gegeten, heb ik nog niks gegeten dan bereken ik wel hoeveel ik er heb verbrand.
Ik flip helemaal als ik niet weet hoeveel kcal in dingen zitten waarvan ik heb gegeten..
Sorry, het is gewoon allemaal zo moeilijk uit te leggen.
Er is trouwens iemand met wie ik hierover praat. Nou ja, heb tot nu toe 2 keer een gesprek erover gehad maar er staat al wel weer een nieuw gesprek in de planning. Ik vind het erg fijn om er met iemand over te praten irl, maar als je het typt kan je er wat langer over nadenken, vandaar dat ik het hier post.
En over hoe erg het bij mij is, qua gewicht enzo? Tsja.. ik wéét wel dat ik niet té dik ben, maar ik voel me wel te dik. Dat gevoel kan ik gewoon niet uitleggen, als je in hetzelfde schuitje zit weet je wel wat ik bedoel.
Als jullie mijn lengte/gewicht willen weten, wil ik dat best hier posten. Alleen ik ben bang dat ik dan reacties krijgen van 'aansteller', enz. Dus nouja, als jullie het echt willen weten moet je maar zeggen.
Nu zullen jullie wel zeggen dat ik gewoon weer moet gaan eten, je wilt toch geen anorexia krijgen, etc. Ik wil aan de ene kant ook wel normaal kunnen omgaan met eten. Maar aan de andere kant: ik wil de controle niet kwijt! Ik heb nu de controle over eten, het is zo'n geweldig gevoel voor mij als ik weinig heb gegeten, en veel verbrand. En jáá, ik weet hoe ontzettend triest dit klinkt, en ik ben er dus ook niks trots op.
Nu is dus mijn vraag of mensen zich herkennen in mijn verhaal.. Ik zou het zeer waarderen als er reacties opkomen. Je mag uiteraard ook altijd een PB-tje sturen hé.

Zo, dit is wel weer genoeg voor nu