periodes van extreme moeheid

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

o0marije0o

periodes van extreme moeheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-07 20:23

Vandaag is het weer zover. Hoofpijn en heeeel moe..
Ik wordt er radeloos van. Ik ben drie á vier jaar lang al vaak erg moe. Ik gaf steeds vanalles de schuld. Ja ik ben druk met school, tsja t zal wel door de drukte in de klas komen. O ja k voel me depresief zal t wel aan liggen. O de zon schijnt; felle lucht daar zal het wel aan liggen. O ik eet geen vis zal het wel aan liggen. O k moet maar eens vroeger slapen daar zal het wel aan liggen..

Maar nee, alles is al verandert.Ik slik zelfs omega 3.6.9 capsules. Maar mn moeheid verdwijnt niet. Het is érg vervelend. Ik zit nu voor mn tentamenweek. Maar ik kan geen stap verzetten. Ook echt geen huiswerk maken of leren..Moet het licht van mn beeldscherm voor de zoveelste keer weer op heel laag zetten omdat ik het felle licht gewoon niet verdragen kan.

Vorige week had ik ook al zo'n rare "moeheids aanval". Ik kwam half 1 thuis van school. Ik ahd tussenuren. Ik eet een broodje. Was al een beetje moe. Maar niet extreem. Ik loop de trap op naar me kamer en voelde me toch echt erg brak. Dus was maar eventjes op me bed gaan liggen. Toen ik weer wakker werd was ik ontiechelijk moe en zelfs misselijk van de moeheid. Omdat ik me ppt presentatie van mn pws testen moest ( had de dag erna presentatie) moest ik toch weer eventjes naar school. Iedereen keek me aan en na van jeetje wat ziet die eruit..Die avond had k nog wel last maar was het wel weer al een stuk minder..

Ik eet over het algemeen erg gezond.Snoep niet veel. Het enige is dat ik niet ontbijt. Maar rond half 11 of half 1 ben ik altijd thuis om uitgebreid brood te eten. Ik eet dagelijks verse groente aardappel vlees of vegetarische burger. Dus daar zou het ook niet aan kunnen liggen lijkt mij.

Het zijn vaak periodes, het is een paar weken over maar daarna komt het o zo hard weer terug. Ik wordt ook erg misselijk van de moeheid. De laatse tijd valt het me op dat ik érg! moe wordt na een tijdje gelezen te hebben. Ik kan alles zonder moeite lezen en denk dus niet dat het aan mn ogen ligt. Ik ga misschien voor de zekerheid wel een testje laten doen.

Wat o wat mankeerd er toch aan me?
Zijn er misschien mensen dit dit verhaal herkennen? Of tips hebben voor me...

Ik wordt hier namelijk letterlijk en figuurlijk doodmoe van Verdrietig

Mloesje

Re: periodes van extreme moeheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 20:28

Ben je al eens naar de huisarts geweest, misschien is het slim om een keertje bloed te prikken, want dit is niet echt gezond. Wat het is kan ik je niet echt vertellen. Bloedarmoede/pfeiffer?

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 22:27

Heb je al eens bloed laten prikken? Als dat namelijk ok is kan je al een boel dingen uitsluiten...

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 22:30

Je ontbijt is de start van je dag. Sla deze zeker niet over. Wie weet komt daar ook een deel moeheid vandaan!

Mloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 22:31

Eet je trouwens veel suiker, want als ik veel suiker eet, dan stort ik op een gegeven moment helemaal in, dan wordt ik opeens moe. Door suiker heb je eventjes veel energie, maar dat daalt ook opeens heel snel.

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 22:33

Als ik me moe voelde (voornamelijk in de winter) ging ik onder de zonnebank.Maar aangezien dat je het al langer hebt zou ik ook ff naar de arts gaan. Daar zijn ze altijd nog voor.

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 22:39

je auto heeft benzine nodig om op te starten, en jij je ontbijt!
als je niet ontbijt, kan je je bijv. niet goed concentreren, je voelt je moe omdat je geen nieuwe energie,koolhydraten,vitamines,eiwitten en nog wat dingen niet binnenkrijgt.

het zal natuurlijk niet alleen maar aan je ontbijt liggen Knipoog
laat eens wat bloed prikken bij de huisarts..

een vriendin van mij, heeft ook een bepaalde ziekte, die heeft ze nu ongv. 1,5 jaar ze is ziek,misselijk maar vooral heel erg moe! ze gaat dan ook niet naar school, want dat heeft gewoon geen zin.
ook gym heeft ze niet. ik weet niet de naam van haar ziektte, maar ze heeft het nog steeds, (heeft een hele lange nasleep) en zal waarschijnlijk pas volgend jaar helemaal weg zijn.

probeer tot die tijd, lekker veel fruiten,veel water drinken en even langs de huisarts!

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 22:48

Meiske, ga naar de dokter.
Als dit al lang duurt, gaat het ook niet zomaar uit zichzelf weg.
Veel van wat je zegt herken ik, ook dat misselijk van moeheid en gevoelig voor licht, maar ik denk dat het vele oorzaken kan hebben, dus het hoeft zeker niet te zijn wat ik heb.
Als ik jou was, zou ik met mijn ouders overleggen en zeker eens naar de dokter gaan.
Op een briefje zetten wanneer je moe bent, wanneer het is begonnen, hoe lang het aanhoudt, enz. En wat je voor klachten hebt voor de rest.
Sterkte, ik weet wat het is je zo te voelen.

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-07 11:30

Bedankt voor de reacties Ja

Ja ik moet inderdaad eigenlijk eens bloed laten prikken. Dat is ook 1 van de dingen die ik steeds uitstel doordat het dan weer heel heftig is en dan ineens weer helemaal over is. Dan denk ik, o t gaat wel weer goed. Laat dat bloedprikken maar * Brrr* Scheve mond
Maar misschien dat daar een uitslag uit komt waar ik iets mee kan.

Dat van dat te veel suiker heb ik inderdaad ook wel eens gedacht. Had namelijk ook een keer een erge aanval toen ik net wentelteefjes op had. Maar andere keren had ik alleen maar een groenteburger op waar dus weer geen suiker in zit.

Toen het net begon( 2 jaar terug) leken het trouwens net een soort migraine aanvallen. Ik werd in eens heeel moe, voelde een hele rare grote druk in/rond mn ogen. Ik kon toen niets meer verdragen geen licht geluid helemaal niets. Werdt ontzettend misselijk. Maar nadat k overgegeven had voelde ik me weer kiplekker Verward Had wel eens dat ik de overgebleven nasi weer ging opwarmen en opeten. Toen dacht ik vaak van o k zal wel iets verkeerds gegeten hebben. Maar nadat het vrij vaker voor ging komen dacht ik jeetje wat is dit..? Ik heb niets vreemds op!?

Maar dat is nu eigenlijk wel weg gegaan. Nu zijn het dagdelen dat ik ineens ondragelijk moe wordt. De rest van de tijd ben ik eigenlijk ook wel hangerig. Ik krijg ook vaak opmerkingen naar me toe daarover. Iedereen huppelt met naar mijn idee met "adhd" rond, maar ik zit maar te zitten of sta maar te staan. Wachtende tot k weer naar huis mag. Tis niet dat ik niet zo wil zijn, ik hou van vrolijke opgewekte mensen. Maar om een 1 of andere reden kan ik gewoon nergens de kracht vandaan halen.