Buikpijn na het eten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pantykous

Buikpijn na het eten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-07 21:30

Als ik 's avonds aardappelen of spaghetti eet, krijg ik daarna ontzettend veel buikpijn. Dat houdt dan zo'n 2 uur aan. Tot ongeveer 6 maanden geleden had ik hier nooit last van.
Ik heb geen idee waar het vandaan komt, kan iemand me vertellen wat dit kan veroorzaken?

Coconut

Re: Buikpijn na het eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 21:31

Misshien heb je te snel gegeten? Dat is bij mij vaak de oorzaak...

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 22:14

Ja idd Nagelbijten / Gniffelen Heb ik ook vaak last van als ik te snel of nét iets teveel eet!

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 22:50

Misschien komt het doordat er in aardappelen en spaghetti veel vezels zitten, je darmen moeten daardoor veel werken? Lachen

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-07 10:09

Veirl schreef:
Misschien komt het doordat er in aardappelen en spaghetti veel vezels zitten, je darmen moeten daardoor veel werken? Lachen

Dat zou kunnen, ik eet wel veel bruin brood enzo.. Maar goed, dan maar geen aardappels meer.. Ik eet niet te snel, daar let ik wel op, anders krijg ik idd ook buikpijn. Clown

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 10:12

Ik heb het ook na zuivel, spaghetti etc etc,... maar ik heb dan ook darm problemen, met die buikpijn is het bij mij toendertijd ook begonnen.
Maar het wil natuurlijk niet zeggen dat dat bij jou ook zo is,...

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 10:23

Gaat het echt om de aardappelen en spaghetti, of kan het ook zijn wat je bij die gerechten eet?

Spaghetti zit niet echt veel aan vezels in (blanke dan), dus dat lijkt mij niet zo waarschijnlijk. Wel zitten er veel zetmelen in, net zoals in aardappelen.

Ik zou beginnen met een keer een weekje of twee een boekje bij te houden met alles wat je eet, dus voedingsmiddel, merk en hoeveelheid. Als je er niet de vinger achter krijgt wat er aan de hand is, moet je dit toch doen van een dietiste.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 11:46

Ik heb het ook, vooral bij spagetti aardappelen ook wel, maar die vind ik niet zo lekker dus daar eet ik er meestal maar één van.
Wat ik doe is niet teveel opscheppen en rustig eten, stoppen als het echt niet meer gaat Lachen

Summertjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 11:48

ik heb dat altijd als ik wortels heb gegeten... krijg ik echt kei erge buikpijn en kots meestal alles uit en dan is het over Verward

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 11:50

Ik heb het bij spaghetti ook vaak. Alhoewel, als mijn moeder het zelf maakt niet maar bij iemand anders wel.

Bij mij komt het volgens mij door geconcentreerde tomatenpuree. Anderen doen daar vaak een blikje van door de spaghetti, mijn moeder heeft een ander recept Knipoog

Ook bij sinaasappelsap of appelsap geconcentreerd krijg ik een bepaald soort buikpijn, ik vermijd dat soort dingen dus.

Alhoewel geen aardappels en spaghetti meer je avondeet mogelijkheden wel erg inperken. Ik denk dat je reageert op het (zet)meel van die producten. Allergiën kunnen zomaar ineens optreden, dus wie weet.

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 12:55

Heb je toevallig stress? Dan is je buik sowieso gevoeliger en kun je sneller last krijgen.
Ik zelf heb een spastische darm en ik heb het bijv. ook bij zuivel