Al 4 dagen tintelende pinktop...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SANEX

Al 4 dagen tintelende pinktop...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-07 21:02

Sinds vrijdagochtend tintelt mijn linkerpink.
Het topje plus een klein beetje van het middenste kootje.
Het prikkelt een beetje alsof bv een ledemaat slaapt, maar dan zachter.
Net alsof er continu piepkleine naaldjes in gestoken worden.
Af en toe voel ik mn hart in mn pinktop kloppen.

Heel irritant, het gaat de hele dag door, 24/24.
Ik druk erop, wrijf erop, doe er niks aan maar niets helpt, het blijft tintelen

Wat moet ik hiermee ? Er is verder niks gebeurd ofzo ( gestoten/beklemd gezeten o.i.d ) Ik irriteer me er dood aan, wordt kriegel van die irritante aanwezige pink.

Om nou naar de dokter te gaan voor een tintelende pink vind ik wat overdreven eigenlijk, maar vind het wel apart dat het vanuit het niets begonnen is en nu al 4 dagen aan 1 stuk door gaat.

This_is_me

Re: Al 4 dagen tintelende pinktop...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 21:08

mmm das idd wel raar. Ik heb dat zelfde gevoel als ik mijn nieuwe paardrij laarzen een tijdje aan heb gehad. Dan zit er geen gevoel meer in een gedeelte van mijn voet. Dat komt langzaam aan wel terug maar ik kan er dus ook gewoon een dag lang alleen maar een tinteling in voelen. heer vervelend is dat.

Misschien werken wisselbaden met je hand? dus bakjes met warm en koud water... en dan afwisselen. Zo komt je bloedstroom een beetje opgang

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 22:43

Ik heb dat ook heel vaak maar dan mijn hele duim.... je bent dan erg gespannen in je slaap.... en als je op je schouder ligt moet je proberen om rustig op je rug of buik te gaan slapen.

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-07 22:49

Ik lig zowiezo al op mijn rug te slapen, gezien ik vanwege mijn gewrichtsklachten niet op mijn schouders mag liggen.

Gespannen in mijn slaap ? Typisch, ik slaap als een blok...

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 23:05

oke... hihi dan weet ik het ook niet.... hhop dat het snel over gaat!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 23:07

Is het echt alleen dat deel van je pink of eigenlijk ook meer van je pink of een stukje van je ringvinger?
Hoe zit het met het bewegen van je pink? En van het topje van je pink ten opzichte van de rest? Gaat dat normaal en vloeiend of met een schokje?

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-07 23:10

Nee het is echt alleen het bovenste stuk van mn pink. Kan het gewoon bewegen, misschien iets moeizamer ten opzichte van mn andere pink

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 23:17

Is het verder kouder of warmer dan de andere kant? Het gevoel op je huid, van iets scherps en iets stompt (sateprikker en wattenstokje) is dat anders dan aan de andere pink? Best kan je dit laten uitproberen door iemand anders zonder dat jij het ziet en dat je het dus echt alleen maar kan voelen...

Het klinkt zo als ik dit nu lees alsof er een zenuwtakje ergens klem zit of beschadigd is waardoor dit prikkelende gevoel zo in je topje zit... Heb je je pink ergens klem tussen gehad? Of overstrekt? Of gestoten?

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-07 23:21

Het topje is wel koud continu.
Gevoel erin is wat doffer als ik erin prik ( momenteel niemand thuis om te laten prikken )
Het voelt echt als slapen, maar dan niet pijnlijk, maar gewoon wat dof/dood

Het vreemde is dus dat ik er helemaal niks mee heb gehad, geen beklemmin, niet gestoten, afgeklemd, overstrekt o.i.d
Het was er vrijdagochtend ineens.
Misschien in mn slaap iets geks gedaan, dat kan ik me niet heugen

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 23:25

Als je er verder geen last van hebt, zou ik er niet direct mee naar een arts gaan. Ik heb het sterke vermoeden dat deze namelijk zal zeggen dat je een week of 2 af zal moeten wachten of het uit zich zelf weg trekt. Is het over een week of 2 nog niet weg of wordt het eerder erger/vervelender, dan zou ik wel naar een huisarts gaan.
Sterkte er mee!

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-07 23:27

Wow nog 2 weken.. beuh Haha!

Ik had zelf ook al het idee om niet naar een arts te gaan. Daar vind ik het niet ernstig genoeg voor.
Maar reuze irritant is het wel

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 23:29

Ik kan me voorstellen dat het heel storend is!!
Heb je tijgerbalsem in huis? Wat je kan proberen is je pink heel erg te prikkelen, met tijgerbalsem dus of met heel stevig masseren van die pink waardoor de doorbloeding flink toeneemt en waarschijnlijk je klachten ook tijdelijk, maar die zijn daarna misschien al een heel stuk minder omdat je het gebied zo over-prikkeld hebt...

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 23:37

typisch gevalletje van Bokkeritus.....je Bokt te veel.... Clown

Nee, even serieus, er kan een zenuw klem zitten of overbelast....misschien van inderdaad te veel met een toetsenbord werken..(Bokkeritus dus Haha! ). RSI ?

Naar de huisarts... Ach gut

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 23:40

SANEX schreef:
Ik lig zowiezo al op mijn rug te slapen, gezien ik vanwege mijn gewrichtsklachten niet op mijn schouders mag liggen.

Gespannen in mijn slaap ? Typisch, ik slaap als een blok...

Daar zal het wel mee te maken kunnen hebben, ik kan er over mee praten Knipoog

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-07 23:52

Het is mn linkerpink, die gebruik ik niet/nauwelijks tijdens het bokken/internetten/typen, dus Bokkeritus of toetseritus kan het niet zijn Knipoog

( heb idd ook wel eens gehad dat mn rechterpink wat prikkelde na het vele muisgebruik, omdat die steeds over de muispad sleepte Haha! )

Zou het van de hypermobiliteit kunnen komen Cyntje ? Heb dit nog niet eerder mee gemaakt

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 23:58

Ik loop al 2 jaar in diverse ziekenhuizen te dwalen vanwege mijn vage klachten die in reuma en fibro terug te vinden zijn en daar vallen ook de tintelingen onder.
Van HMS heb ik verder geen verstand en ik heb daar zelf ook geen last van,...
Ik zou het nog ff aankijken als het te lang aanhoudt gewoon melden bij de Huisarts, bij mij dachten ze in eerste instantie ook aan CTS ( Carpaal Tunnel Syndroom )

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 00:07

Carpaal tunnel syndroom lijkt me bij Sanex erg onwaarschijnlijk aangezien de klachten heel specifiek alleen maar in de pinktop zitten.... Bij CTS heb je in meerdere vingers tintelingen en meestal ook (duidelijk) krachtverlies in die vingers die ook tintelen...

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 00:12

Ik zeg ook niet dat dit in haar geval is Knipoog

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 05:42

Heb je toevallig ook problemen met je nek of schouders?

Ik ben het met eerdere schrijvers eens dat het klinkt alsof er een zenuw niet helemaal lekker zit. Dat zou ook heel goed uit je nek/schouders kunnen komen. Heb je wel een goed matras?

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 23:26

Ik heb het soms. Met het topje van mijn linkerringvinger. Voelt dan heel doof en inderdaad tintelingen. Komt uit het niets en verdwijnt ook weer op eens. Als ik er aankom wanneer ik geen last heb dan voelt het anders, wat kriebeliger, dan bij de andere vingers.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 23:28

Als je je elleboog (telefoonbotje!) flink stoot kan je pink zo zeuren. Dus joe hoeft niet perse je pink gestoten te hebben om er last van te hebben.

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-07 23:34

Sorry voor de late reactie

Bedankt voor het meedenken allemaal.
Het tintelt nog steeds, pinkje trekt de hele dag aandacht Haha!

Firedancer, ik heb idd last van nek en schouders, maar dat is bij mij normale gang van zaken.
Mijn matras is goed, heb 2 matrassen, 1 dikke-uberluxe-speciaal-voor-mijn-brakke-ledematen en daarbovenop nog een dunne met medisch magnetisch gedoe ( ja je probeert alles als je pijn hebt Knipoog )
Slapen kan ik ook alleen maar goed en aardig pijnloos in mn eigen bedje, het bed van mn vriend is snoeihard, daar lig ik me kapot op.

Ik heb wel mn elleboog gestoten idd Qimm, en goed hard ook wel, tegen een deurpost aan in volle vaart...

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 23:38

SANEX schreef:

Ik heb wel mn elleboog gestoten idd Qimm, en goed hard ook wel, tegen een deurpost aan in volle vaart...

Nou dan durf ik er wel geld op in te zetten dat het daarvan gekomen is. Er loopt namelijk een zenuw (dat zogenaamde telefoonbotje) heel oppervlakkig in je elleboog. Die zenuw gaat hoofzakelijk naar de pink en een beetje naar de ringvinger.
Het gaat meestal vanzelf wel over, maar het kan wel even duren (moet je wel in weken denken, week of 4 denk ik wel, minimaal) Verder kun je er weinig aan doen. Beetje voorzichtig zijn met je elleboog

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-07 23:42

Waah week of 4 ?! das best lang voor zo'n klein irriterend dingetje aan je hand Haha!

Elleboog heb ik verder geen last van, heb even alle lelijke dingen van de wereld geroepen toen ik 'm stootte, maar daarna was de pijn-zeer-auw gauw weer weg

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 11:11

Aha... had eerder niet gelezen van de stoot van je elleboog...
Ga er maar van uit dat de zenuw die daar loopt (nervus Ulnaris) een tik gehad heeft. En wat Qimm zegt, dat kan makkelijk een week of 4 duren... Heb je verder geen last met het strekken van je vingers? De strekspieren van je hand worden namelijk ook voor een groot deel door deze zenuw geinnerveerd...