gevoelige tanden

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mirre
Berichten: 1001
Geregistreerd: 30-09-02

gevoelige tanden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-07 18:21

Wie heeft er hier last van gevoelige tanden en wat doe je er aan? Ik vind het echt heel vervelend. Het is begonnen met zoet, maar tegenwoordig heb ik er ook al last van met koud/warm eten of drinken.
Ik gebruik nu op aanraden van de tandarts sensodyne, heb het idee dat het wel wat helpt, heb nu wel minder pijn als ik zoete dingen eet, maar weg is het nog zeker niet.
Tips?

Cyntje
Berichten: 23461
Geregistreerd: 31-10-05

Re: gevoelige tanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 18:22

IK heb geen tips voor je, maar ik heb er ook ontzettend last van helaas Scheve mond

INGEMUIS

Berichten: 775
Geregistreerd: 22-10-06
Woonplaats: Limburg, Landgraaf

Re: gevoelige tanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 18:35

Bedoel je met zoet dat je als iets zoetigs eet dat je dan zo'n soort steken in je tand krijgt?

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Re: gevoelige tanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 18:37

probeer eens een ander merk tandpasta , zoals bijvoorbeeld zendium, die bestemd is voor gevoelige tanden, werkt bij mij perfect !!

Emori

Berichten: 13131
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: gevoelige tanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 18:38

crossmonster schreef:
probeer eens een ander merk tandpasta , zoals bijvoorbeeld zendium, die bestemd is voor gevoelige tanden, werkt bij mij perfect !!

helemaal mee eens Ja
ik had er ook heel erg last van, maar sinds ik deze trandpasta gebruik helemaal niet meer! Haha!

solarpleure

Berichten: 2735
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Oss

Re: gevoelige tanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 18:40

Als je veel vruchtensappen of prik drinken drinkt, dan zou ik als ik jou was aan de limonade gaan. Ik heb het ook gehad, 4 maanden lang. Een soort pijn alsof je in een ijsje bijt. En maar aan 1 tand. Naar de tandarts wist het niet, en tijdje later zei ze ja drink je veel vruchtensappen of prik. Ja vruchtensappen wel. Dat tast dus je glazuur laag aan door het hoge zuur gehalte. En sindsdien op limonade en het gaat een stuk beter.

Oja, ik poets overgens niet met speciale tandpasta voor gevoelige tanden.

mirre
Berichten: 1001
Geregistreerd: 30-09-02

Re: gevoelige tanden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-07 21:57

Ik poets nu dus met sensodyne op aanraden van de tandarts, zou ook voor gevoelige tanden zijn. Ik ga dit eerst maar een tijdje proberen, mocht het niet helpen zal ik zendium eens proberen.
Bedankt voor de tips!

ZzzeiN

Berichten: 6309
Geregistreerd: 08-11-05

Re: gevoelige tanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 21:58

Mijn ma heeft het ook, en heeft sendodyne oid. Volgens haar werk het onwijs goed.

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Re: gevoelige tanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 09:11

Ik had dit ook heel erg.
Maar sinds ik sensodyne gebruik is het zo veel beter geworden!!
Als ik het een paar dagen niet gebruik doen mijn tanden ook weer zeer, dus dan maar daarmee blijven poetsen.

LiNdA1986
Berichten: 12826
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: gevoelige tanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 13:09

Ik heb hier de laatste tijd ook last van. vooral bij zoete dingen, de ene keer heb ik er meer last van dan de andere keer.
Bij mij komt het niet door prik of vruchtensap, want dat drink ik bijna nooit..

enny
Berichten: 2246
Geregistreerd: 01-11-04

Re: gevoelige tanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 16:37

Ik had hier eerder ook altijd veel last van en ben toen ook zendium sensitive gaan gebruiken. Echt perfect!! Alleen toen de tubes 3,49 per stuk werden ben ik overgestapt naar kruidvat sensitive en dat werkt bij mij net zo goed Lachen (en het scheelt 2,50!)

Neverhere
Berichten: 3381
Geregistreerd: 26-09-04

Re: gevoelige tanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 17:10

Heb jaren met Sensodyne gepoetst, werd wel beter maar nog niet jevanhet. Heb nu Zendium voor gevoelige tanden en dat werkt een stuk beter.
Ik dacht dat 2 witte vullingen de boosdoeners waren. Die dingen bleven maar gevoelig, mijn tandarts heeft gekeken en zij dat het w.s. de tandhalsen zijn die bloot komen te liggen.