Elke winter is het weer raak. Zodra het ook maar een kleeeeeeeeeeeeein beetje kouder wordt, gaat mijn huid op hol. Ik krijg dan last van een droge huid op mn voorhoofd en jukbeenderen, wat dus samen gaat met schilfers.
Vooral na het douchen doet het gewoon zeer. Mn huid gaat trekken, jeuken etc. Ik smeer elke dag al trouw met een dagcreme die moet hydrateren, maar als ik dit opsmeer na het douchen prikt het onwijs.
Zijn er mensen die hier ook last van hebben? Zo ja, wat doen jullie ertegen?
ik heb hier ook last van. ik heb al jaren een zalf van een dermatholoog via de huisarts gekregen. dus ik zou gewoon naar je huisarts gaan, je probleem vertellen en vragen om een goede zalf. Het prikken dat heb ik ook dat komt omdat je huid zich moet herstellen. Je kan ook vaker die dagcremen proberen of een andere kopen. Maar ik zou toch langs de huisarts gaan en vragen om een geschikte zalf.
Sinds ik jong ben heb ik al veel problemen met mijn huid. Vooral op mijn benen. Heb hele erg eczeem gehad, dik aan de medicijen etc. Nu heb ik geen exceem meer maar altijd als de lucht droger wordt heb ik zeer snel een droge huid. Smeer het nu altijd na het douchen in met een hele vette cream. Ook mijn armen beginnen nu erg snel droog te worden. Die smeer ik ook altijd in.
ik heb ook erg eczeem en hierdoor bijna altijd een droge huid. vreselijk! en het gaat inderdaad erg jeuken! via de dermatoloog kan je een dikke vette crème krijgen waar geen 'zooi' inzit wat je huid kan uitdrogen.
een tip is wel om ervoor te zorgen dat je geen crème/bodylotion gebruikt waar teveel parfum enz in zit, hierdoor droogt je huid ontzettend uit!
Je niet afdrogen na het douchen maar alleen een beetje "deppen" en dan insmeren met babyolie werkt ook fijn. Je gezicht wel pas doen als je zeker weet dat je niet meer weghoeft of bezoek krijgt..... je gaat ontzettend glimmen, dat wel.
Wat Cassidy al zegt, er is veel verschil tussen cremes. Ik heb zelf altijd cremes van De Tuinen, maar die zullen ook niet voor iedereen fijn zijn; ik zou als ik jou was in elk geval een paar verschillende merken uitproberen.
Oreo's tip is ook goed: voorzichtig afdrogen, niet als een dwaas over je huid gaan raggen.
Ik gebruik altijd de producten van Shiseido, erg duur, maar het enige waar mijn huid goed op reageert. Van goedkope crèmetjes krijg ik uitslag, pukkeltjes en noem maar op. Dit komt ook doordat deze crèmes minder 'zuiver' zijn dan de duurdere crèmes. En ik heb het echt geprobeerd hoor: Etos-huismerk, Nivea...maar ik kan er niet tegen. Dus dan maar liever wat meer geld uitgeven en een zacht velletje hebben.
Als de vellen aan je huid hangen, moet je níet gaan scrubben, dat is héél slecht!
Je kunt misschien bij de drogist ook even advies vragen. Het kan zijn dat zij bepaalde producten hebben waar mensen érg goed op reageren, dan zou je die eens kunnen proberen.
Ik weet dat het bij droge handen erg goed helpt om altijd handschoenen te dragen, maar ja, je kunt moeilijk in een burka of bivakmuts naar buiten, natuurlijk.
Door omstandigheden ben ik er achter gekomen dat het voor mij ook te maken heeft met douchen. Op dit moment hebben wij geen eigen douche en douchen wij dus maar 1 of 2 keer per week. Dit al een aantal maanden en ik moet zeggen dat dat echt een wereld van verschil uitmaakt!
Het klinkt misschien onorthodox, maar ik meen het echt serieus. Als ik overigens nu onder de douche stap, dan vind mijn velletje dat ook echt niet fijn.
Sinds kort heb ik een zalf gevonden die wel veel verlichting geeft, gewoon op basis van een hele neutrale apothekers zalf, met toegevoegde calendula en nog een homeopathische toevoeging. Hartstikke vet, maar 't plakt of glimt absoluut niet. Voor mij is 't een uitkomst, bijv. na het douchen of afwassen. Hiervoor kreeg ik altijd acuut eczeem na het afwassen, maar nu heb ik daar geen last meer van.
Ik zou even contact zoeken met je apotheek of een dermatholoog en je dan een hele neutrale zalf laten voorschrijven, zonder meidicinale toevoegingen, parfums of alcohol. Dan moet 't goed komen!