Oordopjes?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fleury

Oordopjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-07 00:55

Ik vroeg me af of er mensen zijn die wel eens met oordopjes in gaan slapen. En welke heb je dan (en hoe duur?) en ben je er tevreden over?
Ik woon op een plaats met veel studenten, vaak toch heel rustig s'nachts maar soms hoor ik toch wel (ookal is het een zacht geluid) ergens een tv of muziek aan staan. Ik hoor echt alles en ga me er dan ook op concentreren (slechte gewoonte Tong uitsteken ) en dan kan ik dus niet meer slapen.
Ik heb een paar oordopjes voor die nachten naast mn bed liggen en meestal als ik die dan in doe dan slaap ik redelijk snel. Maar het geeft echt een vervelend drukkend gevoel in mn oren en het ligt ook echt niet fijn omdat ze wat uitsteken (of ik doe ze verkeerd in). Ik raak ze ook altijd kwijt maar dat is maar goed ook want moet natuurlijk wel wakker worden van de wekker.
Ik was dus benieuwd of anderen ze ook soms gebruiken en wat jullie ervan vinden. Zonder is nog altijd het beste maar soms is het fijn om je even helemaal te kunnen afsluiten.

SplashIsLief

Re: Oordopjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 00:58

Ik gebruik wel eens 'gewone' dopjes. Ik word 's nachts dan wel eens wakker dat ik er op 1 lig, maar ik vind het persoonlijk erg fijn om met geluid in mijn oren te gaan slapen! Vaak doe ik alleen het oortje in dat boven licth, dus niet daar waar ik op lig

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 13:15

Een vriendin van me heeft ook altijd veel last van geluiden als ze gaat slapen, zij heeft oordoppen op maat laten maken zodat ze geen last heeft van dopjes die niet goed zitten, knellen of uitsteken zoals jij zegt.
Kost wel wat, maar het is haar haar nachtrust wel waard zeg maar Knipoog

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 15:55

Ik heb nogal luidruchtige bovenburen dus ik slaap ook vaak met oordopjes. Ik heb dan meestal Oropax, gewoon van die wasbolletjes die te koop zijn bij de drogist. Het is even wennen aan het gevoel dat er iets in je oor zit, maar na een tijdje merk je er niks meer van. En die stilte kan zo'n verademing zijn Haha!

Tjaldur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 16:31

Die groene van de Hema. Echt geweldig, ik neem ze altijd overal mee naartoe. Echt een verademing op festivals of als je wilt slapen, maar je vriendinnen daar heel anders over denken. Of op zaterdagochtend, als ik de nacht uit ben geweest en mijn moeder altijd expres om 8 uur de overloop gaat stofzuigen Vork

Annemarie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 16:34

Ik slaap ook meestal met oordopjes, ook Oropax, van die wasbolletjes. Ik kan echt niet zonder slapen, ik hoor echt alles. Ben ook een beetje hyper gevoelig Haha!

zjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 22:41

Ik heb ze op maat laten maken bij een audicien. Zo heb ik ook doppen voor 't zwemmen daar laten maken. Ideaal Haha! en een stuk goedkoper op de lange termijn dan die kneedbare dopjes die je elke keer weg moet gooien.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 22:43

mijn vriend slaapt met oordopjes in,normaal hadden we altijd van die gele die je bij de drogist kunt kopen?
die kun je indrukken,maar op zijn werk hebben ze oodopjes die beter gevormd zijn en die heeft hij nu in.
hij is ermee begonnen na nachtdiensten gewerkt te hebben,zodat ie overdag beter kon slapen, en nu is ie er aan gewend. Haha!

irmalouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 22:47

Ik heb ook elke nacht oordopjes in, ook van die kneedbare roze van het merk dat het hier boven is genoemd, zitten er 10 in een doorzichtig blauw doosje. Ik heb ze in omdat ik een mannie heb die erg vaak snurkt. Moet er wel bij zeggen dat ik heel veel geluiden niet hoor, maar het snurken dus nog wel helaas.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 22:51

OOOOORDOPJESSSS.... ik kan er niet meer zonder Haha!

Gebruik ze alleen op vakanties en kan er heeeerlijk op slapen. Heb Herriestoppers van de DA, oprollen tussen je vingers en in je oor steken, soms alleen in het oor die bovenop ligt en niet de oor van de kussen. Zo sliep ik op Curacao vanwege alle tropische geluiden.

In Egypte slaap ik altijd met beide in mijn oor vanwege het ochtendgebed. Er hangt een luidspreker vlakbij mijn slaapkamer dus ik schrik wakker als ie begint. Met dopjes hoor ik het niet eens Haha!

Thuis geen probleem en in mijn studentenhuis ook niet.

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 11:58

Ik slaap ook standaard met oordopjes. Met dank aan mijn snurkende ouders Duivel Kon eerst prima zonder slapen, maar toen ik mijn sleutelbeen had gebroken irriteerde ik me overal aan. Toen begonnen met oordopjes en er nooit meer vanaf gekomen Clown Heb ook een hele tijd herriestoppers gehad, maar die worden gauw minder dus blijf je kopen... Nu heb ik gekleurde oordopjes (zitten per 3 in een doosje) en die bevallen super!

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 12:01

LuvdaTossa schreef:
Gebruik ze alleen op vakanties en kan er heeeerlijk op slapen. Heb Herriestoppers van de DA, oprollen tussen je vingers en in je oor steken, soms alleen in het oor die bovenop ligt en niet de oor van de kussen.

Die gebruik ik ook altijd op vakantie! De eerste nacht waren we ontzettend moe en meteen gaan slapen, maar er waren een stel herrieschoppers op de deur aan het bonzen. Resultaat; de rest was wakker en ik sliep door Haha! Slapen

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 13:18

Ik slaap ook altijd met oordopjes, woon in een studentenhuis en mijn kamer grenst met de deur aan de gemeenschappelijke ruimte, dus hoor nogal eens wat Haha! En bovendien ben ik een muts wat betreft geluiden als ik wil gaan slapen Clown

Mijn vriendje heeft eens wat oordopjes meegenomen vanuit zijn werk, prima dingen. Gewoon van die dopjes waarin je kunt knijpen.
Ik rol ze altijd helemaal dun en dan 'draai' ik ze mijn oor in. Had eerst ook dat ze uitstaken, maar dan zitten ze gewoon niet ver genoeg in je oor Lachen

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 03:04

Ik slaap meestal ook met oordopjes, omdat de katten soms zo'n kabaal maken 's nachts. Van die hele goedkope van de drugstore hier. Ik heb eigenlijk helemaal geen last van uitstekende propjes. Heb je ze wel ver genoeg in zitten dan? Verward

Ik ben alleen erg bang dat ik zo lekker slaap met mijn oordopjes in dat ik ze niet in durf te doen als ik de volgende dag moet werken. Horen jullie je wekker wel gewoon als je ze in hebt? Ik merk dat het met oordopjes soms een tijdje duurt voordat ik hem hoor, dus ik ben altijd bang dat ik hem helemaal niet hoor als ik een keer erg moe ben.