Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
verootjoo schreef:Een hypochonder heet zo iemandVolgens mij kun je zulke mensen het beste gewoon placebo medicijnen geven
loeckie schreef:oei, nu moet ik zwaar gaan graven in m'n hersenen, want hier hebben we laats een presentatie over gehad... zit inderdaad tussen de oren. Als ik jou was, even google en zeker in overleg met huisarts gaan!
Citaat:Dat is inderdaad hypochondrie, het valt onder de angststoornissen.
Er wordt vaak therapie voor gegeven, omdat er vaak onderliggende oorzaken zijn voor deze angsten.
Smystique schreef:Citaat:Dat is inderdaad hypochondrie, het valt onder de angststoornissen.
Er wordt vaak therapie voor gegeven, omdat er vaak onderliggende oorzaken zijn voor deze angsten.
Idd, en met verschillende therapiën is het tegenwoordig aardig onder controle te krijgen,
Maar dan moet je wel je probleem erkennen en hulp aanvaarden, anders helpt het om echt strikte duidelijke afspraken te maken, bijvoorbeeld een maandelijkse controle bij de arts, en niet meer, etc.
Citaat:Ik weet niet hoe het met de opa van loulou is maar diegene die ik hierboven heb beschreven,
zegt ook daadwerkelijk ondraagelijke pijnen te hebben,
ene keer in het hart, de andere keer in zijn gewrichten, noem maar op....
Wendy15 schreef:loeckie schreef:oei, nu moet ik zwaar gaan graven in m'n hersenen, want hier hebben we laats een presentatie over gehad... zit inderdaad tussen de oren. Als ik jou was, even google en zeker in overleg met huisarts gaan!
Als je even verder leest dan de 1e post
M_i_R schreef:bestaat er ook niet zo-iets als fantoompijn? (of had dat nu meer te maken met amputaties...) mocht het er niks mee te maken hebben, dan heb ik niks gezegd