ik slik al jaren de pil (eerst microgynon30, sinds een jaar lovette), meestal slik ik 2 strips achter elkaar door, soms ook 3. dan stop ik een week en word ik ongesteld. normaal gesproken wordt ik 2 dagen na de laatste pil ongesteld en ondanks de pil is het altijd nog wel heftig. nu ben ik vorige week (donderdag) mijn stopweek ingegaan, ik heb een kleine bloeding gehad en nu komt er niets meer. als het goed is kan ik niet zwanger zijn, nadat het uitging met mijn ex (waarmee ik overgens ook eigenlijk altijd een condoom gebruikte) ben ik ongesteld geweest en met mijn huidige vriend ben ik nog maar 1 keer mee naar bed geweest (van de week)
iemand enig idee hoe dit komt? en hebben jullie ook een idee of het verband houdt met flinke haaruitval (heb ik al 3 maanden)
ik stop nu iig een maandje met de pil, als ik dan niet natuurlijk ongesteld word ga ik zeker naar de dokter
De pil gooit heel je hormoonhuishouding in de war, dat heb ik wel bij mezelf gezien
2 jaar aan de pil geweest, ook de Microgynon30, en in die 2 jaar slechts 3x doorgeslikt, dit omdat ik bij doorslikken zo'n pijnlijke menstruatie kreeg.
Inmiddels al ruim een jaar van de pil af, en in dat jaar maar 3 keer, heel licht, ongesteld geweest. Hele hormoonhuishouding ligt op haar gat geloof ik, geen touw aan vast te knopen
Ik zou weer gewoon de pil gaan slikken, maar dan wel gewoon iedere maand een stopweek inlassen, om je cyclus gewoon zo natuurlijk mogelijk te houden
als je de pil slikt is je cyclus al niet meer natuurlijk... die stopweek hebben ze er alleen maar ingezet om het normaal te laten lijken voor sceptische mensen toen de pil net bestond.
Ik denk ook dat het te maken heeft met dat alles in de war is.
Ben de pil beginnen te slikken op mijn 15e, o.a. omdat de bloedingen zo heftig waren. Anderhalve maand geleden gestopt -wilde ff geen zooi meer-, anderhalve week te laat ongesteld geworden en wel 3 hele druppels
Wat ik me nog herinner van de pil is dat het niet zo handig is om te vaak door te slikken. Je gooit dan je hele hormoonhuishouding door de war. Normaal is een strip slikken,weekje rust voor de ellende en dan pas weer een nieuwe strip slikken. Je verstoort je cyclus door steeds door te slikken. Haaruitval kan ook met het weer te maken hebben. Al zou ik geen risico nemen als ik jou was en gewoon ff langs de HA gaan;)
ik heb ook lovette en ben er prima tevrede mee. zolang ik gewoon elke maand een stopweek heb, dan gaat het prima. ik heb ook wel eens 2 strips achter elkaar geslikt, maar dan ben ik nog voor het eind van de 2de strip al licht ongesteld en daar ben ik niet zo blij mee, dus doe dat ook maar liever niet.
normaal slik ik ook 2 a 3 strips door.(mycrogynon 30) dan wordt ik meestal maar 2 tot 3 dagen een beetje ongesteld.
afgelopen keer 5 strips doorgeslikt. toen kreeg ik bij de laatste trip doorbraakbloedingen (echt heel irritant) daarna dus maar een weekje gestopt en toen was ik voor het eerst weer best erg ongesteld.
(ik stop trouwens nooit 7 dagen. zodra ik niet meer ongesteld ben dan begin in aan een nieuwe pil)
doorslikken kan geen kwaad is uit verschillende onderzoeken gebleken.
als je het niet vertrouwd gewoon even je huisarsts bellen en vragen wat die ervan denken.
Laatst bijgewerkt door loulou op 19-01-07 11:26, in het totaal 1 keer bewerkt
heb ik ook, meestal 2 of 3 dagen na de laatste, en dan een beetje, wel ong een week, maar niet veel, vind het zo wel prima ik slik idd ook vaak door, is niet goed, maar als ik bij iemand anders slaap, oid, heb ik geen zin om door te lekken
Het hoeft niet zo te zijn dat door de pil je hele hormoonhuishouding echt stilligt. Naarmate je weer wat ouder wordt verandert die toch wel en wie weet hoort die nu wat minder te zijn dan je gewend was. Ik weet wel dat ik door het slikken van de pil juist meer last kreeg van ongesteldheid en meer bloedverlies enzo. Maar goed, het is dat ik graag beschermd ben, anders had ik die rottige pil niet geslikt nee.
door de pil door te blijven slikken kan je menstruatie idd minder worden , tot zelfs wegblijven over langere periodes de pil doorslikken is op zich niet erg ik vond het alleen irritant om de zekerheid van de menstruatie niet te hebben (toch altijd een bevestiging dat alles het doet en je niet zwanger bent )
Ook niet extreem aan de lijn? Of veel afgevallen? Haaruitval en uitblijvende, of verminderde menstruatie kunnen ook daardoor komen.
ik ben totaal niet aan de lijn, wel een aantal kilo afgevallen het afgelopen halfjaar... ik had al niet veel vlees op de botten, nu is dat nog minder. hoop dus dat ik niet nog meer afval
Niet iedere bloeding hoeft 'even' heftig te zijn, althans, dat heb ik zelf ook niet. Van de pil wordt je niet echt ongesteld, je hebt een bloeding die het zaakje van binnen reinigt zeg maar, soms is dat wat meer dan de andere keer. Of het lijkt meer dan de andere keer..
Ik zou me niet zo'n zorgen maken, zolang je een bloeding blijft houden in je stopweek loopt het wel goed. En je je niet heel anders voelt dan anders (kan je zelf het beste voelen). Anders kan je altijd nog even de dokter bellen?
ik wacht even mijn natuurlijke ongesteldheid af. als het goed is moet die aardig snel komen. zonder de pil heb ik namelijk een cyclus van 3 weken (mede de reden waarom ik de pil ben gaan slikken) mocht ik dan ook niet goed ongesteld worden ga ik uiteraard naar de dokter
tja, normaal ben ik, ook als ik aan de pil ben, flink ongesteld... dat is al vanaf mijn 15e zo (ben nu 21) vind het gewoon vreemd dat ik nu ineens maar een dag heel minimaal ongesteld ben geweest.
ik weet wel dat in de pil progesteron zit. progesteron zorgt er voor dat het baarmoederslijmvlies dik blijft en klierrijk en dat je lichaam denkt dat je zwanger bent. zo moesten wij het in ieder geval vereenvoudigt leren voor de proefwerkenweek. dus eigenlijk is de normale cyclus doorbroken want je lichaam denkt gewoon dat je zwanger bent