Geheugen als een vergiet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lottie84

Geheugen als een vergiet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 12:27

Ik vergeet altijd alles het is echt bizar, als je mij vraagt wat ik een uur geleden heb gedaan
dan kan ik dat soms nog niet eens vertellen. Hebben jullie daar ook wel eens last van en is
er wat aan te doen? Het is echt vervelend, ben pas 22 en geen 80..... maar zo voel ik me soms
wel. Ik kan er echt niks aan doen....

Lynn_Nikita

Re: Geheugen als een vergiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 12:28

ik heb het ook, afspraken vergeet ik ook direct. Ik heb nu een white board gekocht en schrijf daar alles op, boodschappen, afspraken, wat ik die dag gepland had om te doen. loop er meerdere keren per dag langsaf en bekijk het dan en zo onthoud ik het dan ook

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 12:29

Ik vind het zo vervelend, want ik onthou gesprekken etc ook niet. E als ik iemand eens 1 keer heb gezien, vergete ik dat ook wel eens en stel ik mij bij de 2e ontmoeting opnieuw voor....

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 12:29

heel herkenbaar, ik ben ook zo vergeetachtig als iets, moet alles op schrijven en dan nog zorgen dat ik mijn briefje niet vergeet. Ik volg even mee..Misschien komen er nog goede tips uit.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 12:31

Ik dacht dat ik de enige was..... Vrees dat het misschien door een verwaarloosde hersenschuddimg kwam ofzo...

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 12:32

Ik had er nooit last van!
Kon allerlei nummers en kentekenborden van buiten,..
Sinds maart is het drastisch veranderd, ik vergeet afspraken, dan sta ik in de keuken en dan weet ik niet meer wat ik er moest doen, niet 1 keer per dag soms wel 10 keer.
Erg vervelend, of ik vertel iets aan mijn vriend en dan schijnt dat ik het hem die dag al verteld heb,... Scheve mond

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 12:33

Ja dta heb ik dus ook, was vroeger wel anders maar waar kan dat nu aan liggen en is er wat aan te doen?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 12:33

ow, klanten herkennen en ze ben ik ook ramp in, of ze moeten al iets geks hebben, dan herken ik ze soms nog wel eens. gek kapsel of zo.
is niet veel aan te doen, op die afspraken gelijk opschrijven na

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 12:33

Eens met je huisarts overleggen - je bent er inderdaad nog wel erg jong voor. Het kan ook duiden op een tekort in je voeding, bijvoorbeeld.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 12:34

vergeet je ook die afspraken en dingen die je leuk vind en waar je naar uitkijkt?
ik vergeet vaak zat wat,maar zijn altijd die dingen die ik niet zo belangrijk vind. Knipoog
die schrijf ik gewoon op de kalender op de wc, zit ik er op dan hangt dat ding recht voor mijn neus dus vergeten kan haast niet.
jezelf gaan trainen kun je best doen, zijn wel spellen voor, vaak word ook gezegd dat nemen van extra vitamines zou helpen bij geheugen problemen

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 12:34

hebben jullie ook dat je bijvoorbeeld ergen heen loopt om iets te doen of te pakken en je komt er dan aan dat je weer vergeten bent wat je nu moest doen?

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 12:35

ellepel schreef:
vergeet je ook die afspraken en dingen die je leuk vind en waar je naar uitkijkt?
ik vergeet vaak zat wat,maar zijn altijd die dingen die ik niet zo belangrijk vind. Knipoog
die schrijf ik gewoon op de kalender op de wc, zit ik er op dan hangt dat ding recht voor mijn neus dus vergeten kan haast niet.
jezelf gaan trainen kun je best doen, zijn wel spellen voor, vaak word ook gezegd dat nemen van extra vitamines zou helpen bij geheugen problemen

jaaaaaaa dan denk ik, he waar verheug ik me nu zo op?
en afspraken vergete ik ook, die moet ik meteen in mijn pda zetten.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 12:40

Cyntje schreef:
Ik had er nooit last van!
Kon allerlei nummers en kentekenborden van buiten,..
Sinds maart is het drastisch veranderd, ik vergeet afspraken, dan sta ik in de keuken en dan weet ik niet meer wat ik er moest doen, niet 1 keer per dag soms wel 10 keer.
Erg vervelend, of ik vertel iets aan mijn vriend en dan schijnt dat ik het hem die dag al verteld heb,... Scheve mond

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 12:42

Ja, is there a doctor in the house???

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 12:43

ik denk dat bij mij voor groot gedeelte komt omdat ik altijd met 100 dingen gelijkertijd bezig ben en niet door vitamine tekort, misschien is dat bij jou ook zo

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 12:45

Ligt het dan niet aan je korte termijn geheugen? Met je korte termijn geheugen 'onthou' je de naam van de nieuwe buurvrouw, of de afspraak die je gister gemaakt hebt...

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 12:46

Ja het is mijn kort termijn geheugen denk ik, maar ik wete ook niet meer wat ik 3 dagen geleden gegeten heb....

mobick

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 12:48

daarom draag ik altijd een boekje met een pen bij mij. Zodra ik het opschrijf vergeet ik het ook niet meer. Wellicht is dat ook wat voor jullie?

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 12:49

Vergeet zelf ook steeds meer, ben pas 28 maar heb er al jaaaaren last van. Vroeger wilde ik geneeskunde studeren, maar achteraf ben ik ZO blij dat ik dat niet ben gaan doen...al die stampvakken zou nooit goedgekomen zijn Verdrietig Zou een onbetrouwbare dokter zijn geworden Duivel
Bij de studie die ik uiteindelijk gedaan heb, had ik bij de stampvakken de grootste moeite. Wel eens meegemaakt dat je bij Hoofdstuk20 aankomt, eindelijk door de stof heen bent, even teruggaat naar Hoofdstuk1 en echt NIET MEER WEET dat je dat eerder hebt gezien??? Erg frustrerend Ziek Ben gaan werken met samenvattingen, van samenvattingen, van samenvattingen om dat soort vakken te kunnen halen...

Verder ben ik kansloos in het onthouden van namen. Soms kan ik zelfs even niet op de namen komen van mensen die ik al jaren ken...meestal maar gewoon zo laten, en een paar dagen later weet ik het dan ineens weer
Ook: even iets willen pakken, er komt 2 seconden iets tussen en vervolgens weet je niet meer waarom je nou bij die kast staat?!? En zo zijn er nog 10000 dingen.

Vroeger op de basisschool was ik onwijs goed in dingen onthouden, maar sinds de middelbare school is het eigenlijk al misgegaan. Was ik 1 van de weinigen die alle boeken op de literatuurlijst daadwerkelijk gelezen had, wist ik tijdens de monderlinge van de helft niet meer waar het overging en had ik met moeite een 6. Had beter toch gewoon alleen de uittreksels kunnen lezen net als sommige anderen...

Toch raar eigenlijk, hoop ook echt dat ik niet straks Alzheimer ofzo krijg!

1 voordeel: mijn boekenkast is tegenwoordig redelijk vol, als ik wat wil lezen pak ik gewoon een boek dat ik al een paar jaar geleden voor het laatst heb gelezen en het is weer als nieuw Clown En adventure spelletjes kan ik ook gerust meerdere malen spelen zonder dat ik nog precies weet wat er komen gaat. Tong uitsteken

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 12:50

hoe ben je van jezelf, een rustig persoon of ben je zowiezo heel erg chaotisch in alles wat je doet?
als ik heel druk ben,gaat de helft van de info die ik krijg echt langs me heen,maar zorg ik dat ik echt even de tijd neem om stil te staan bij hetgeen wat ik doe,dan onthoud ik het wel.
dan moet ik echt even staan,rust..adem in en uit, en dan ben ik er ook wel goed bij met m;n hoofd.
maar t klopt wel, niet goede voeding kan het soms veroorzaken he.
eet je wel goed?

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 12:53

Roadracer schreef:

1 voordeel: mijn boekenkast is tegenwoordig redelijk vol, als ik wat wil lezen pak ik gewoon een boek dat ik al een paar jaar geleden voor het laatst heb gelezen en het is weer als nieuw Clown En adventure spelletjes kan ik ook gerust meerdere malen spelen zonder dat ik nog precies weet wat er komen gaat. Tong uitsteken

Komt me bekend voor Knipoog

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 12:53

ellepel schreef:
hoe ben je van jezelf, een rustig persoon of ben je zowiezo heel erg chaotisch in alles wat je doet?
als ik heel druk ben,gaat de helft van de info die ik krijg echt langs me heen,maar zorg ik dat ik echt even de tijd neem om stil te staan bij hetgeen wat ik doe,dan onthoud ik het wel.
dan moet ik echt even staan,rust..adem in en uit, en dan ben ik er ook wel goed bij met m;n hoofd.
maar t klopt wel, niet goede voeding kan het soms veroorzaken he.
eet je wel goed?

Ik ben bijvoorbeeld van mezelf een erg rustig, stress-vrij persoon...daar ligt het dus niet aan. Soms zie ik iets op tv (webadres ofzo) waarvan ik denk: dan MOET ik onthouden, straks opzoeken. Dan concentreer ik me dus heel erg op dat adres. Zit ik later daadwerkelijk achter de pc, kan ik me niet meer herinneren wat het adres nou was. Het concentreren heeft dus wel geholpen te herinneren dat ik iets op wilde zoeken, maar niet wat Koe

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 12:54

dan zou ik toch naar een dokter gaan..misschien heb je een of ander tekort die dat veroorzaakt?

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 12:56

Ik heb ADD geloof ik ( volgens een test) dus ik doe vaak veel dingen tegelijk of ik ben in mn hoofd met van alles bezig. Van nature ben ik echt pietje precies, maar dat lukt meestal niet.

hallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 12:57

ik heb het ook.. als ik uit ben geweest fiets ik standaard alleen naar huis (omdat de anderen wel weggebrachten moeten worden van hun ouders anders mogen zij niet mee uit.. nou geldt dat ook voor mij maar mijn ouders komen daar toch niet achter Knipoog dus breng ik iedereen naar huis) en dan zegt de laatste persoon : bel je even als je thuis bent? en dat vergeet ik dus.. dus zij helemaal in de stress Clown
En ik vergeet mijn moeder altijd te bellen als ik dat beloofd heb.

Soms vergeet ik afspraken.. en wel veel meer maar dat ben ik ook even vergeten Vork