Ongesteld en last van mijn bovenbeen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Veirl

Berichten: 19817
Geregistreerd: 08-01-03

Ongesteld en last van mijn bovenbeen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 21:19

Het is niet zo dat ik me er zorgen over maak, het is gewoon iets dat bij mijn ongesteldheid hoort. Ik vind het alleen zo raar.

Ik heb PDS en als ik last van mijn buik heb, heb ik ook wel eens last van mijn rechterbovenbeen. Als ik ongesteld ben, heb ik de eerste twee dagen altijd last van mijn rug en buik, maar sinds ongeveer 4 ongesteldheidsfeesten doet mijn rechterbovenbeen ook elke keer zeer en ik vraag me af hoe dit komt?
Het is heel erg fijn om dan met mijn knokkels mijn rechterbovenbeen te masseren, is dat logisch? Clown

Ik vraag me af of iemand hier iets van af weet. Vork

Nannes

Berichten: 4314
Geregistreerd: 04-05-05
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Ongesteld en last van mijn bovenbeen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 21:22

misschien omdat je buikspieren zich spannen dat je bovenbeenspieren zich dan ook spannen Verward

Anoniem

Re: Ongesteld en last van mijn bovenbeen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 21:23

Heb ik ook altijd, al jaren eigenlijk...als ik OG ben dan heb ik een soort lam gevoel in mn benen.

Veirl

Berichten: 19817
Geregistreerd: 08-01-03

Re: Ongesteld en last van mijn bovenbeen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 21:28

Ik ken dat gevoel, Chiqa. Ja

Dat zou kunnen Nannes, maar zou er dan ook een mogelijkheid zijn om die spieren te ontspannen?

Nannes

Berichten: 4314
Geregistreerd: 04-05-05
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Ongesteld en last van mijn bovenbeen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 21:31

ik zat weleens in zo'n boekje te lezen dat als je ongesteld was je baarmoederspieren ofzo spannend om de boel eruit te persen zeg maar en dat zijn dan dus die pijnen die je voelt. Ik heb daar de eerste dag ook heel erg last van en dan trekt het meestal door naar mijn onderrug. Geen idee of je die kan ontspannen. Een Ibuprofen helpt bij mij meestal wel Lachen

Veirl

Berichten: 19817
Geregistreerd: 08-01-03

Re: Ongesteld en last van mijn bovenbeen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 21:32

Ik heb dat inderdaad ook gelezen ! Het probleem is alleen dat ik liever niet voor alles een pil neem. Ook al is het een vrij zeurende pijn, ik heb toch het idee dat ik het beter weg kan slapen oid. Lachen

Demone

Berichten: 1851
Geregistreerd: 19-03-06

Re: Ongesteld en last van mijn bovenbeen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 21:34

Heb ik ook ja dat gevoel in mn benen, heb er 2 dagen last van tegelijk met onwijze buikpijn, voelt dan net alsof ik een marathon heb gelopen. Erg ***.
Ik ga altijd lekker op de bank liggen en filmpje kijken, lekker niks doen Haha! Slapen

danamuts

Berichten: 1479
Geregistreerd: 31-05-06
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Ongesteld en last van mijn bovenbeen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 21:35

ik ga juist aan de gang, lekker in beweging blijven en er niet aan denken, dan is het ook zo over.

Nannes

Berichten: 4314
Geregistreerd: 04-05-05
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Ongesteld en last van mijn bovenbeen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 21:36

Als het savonds is neem ik meestal ook geen pijnstiller meer, idd gewoon gaan slapen. Maar op school is het vrij irritant, ik kan dan echt niet meer goed bij de les zijn.
Thuis ga ik meestal gewoon met de hond wandelen of iets anders actiefs doen, dan heb je er ook minder last van. Paardrijden is echt HET medicijn Tong uitsteken

Laar

Berichten: 6654
Geregistreerd: 24-02-02
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Ongesteld en last van mijn bovenbeen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 21:50

oké dankzij jouw bericht ben ik nu wat dingen aan elkaar gaan koppelen.. Tong uitsteken

Een meisje uit mijn klas vertelde mij dat ze tijdens haar ongesteldheid ook altijd last had van haar bovenbeen, en ze was wat rond aan het vragen of er meer mensen waren die dat ook hadden. ze was pas 1 iemand tegengekomen.

Nou had zij een tijdje terug héél veel gedoe met haar darmen, haar buik zette helemaal op en ze werdt echt misselijk enzo daarvan. haar HA zei dat t waarschijnlijk niets belangrijks was. en ze moest wat meer ( of minder Tong uitsteken ik weet dat niet zo goed meer) vezels eten.

is dit dan toeval, of zou jouw vermoeden wel goed zijn?

Nannes

Berichten: 4314
Geregistreerd: 04-05-05
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Ongesteld en last van mijn bovenbeen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 22:41

wie zijn vermoeden eigenlijk?

Laar

Berichten: 6654
Geregistreerd: 24-02-02
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Ongesteld en last van mijn bovenbeen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 22:45

Veirl schreef:
Ik heb PDS en als ik last van mijn buik heb, heb ik ook wel eens last van mijn rechterbovenbeen.



Haha oops Bloos
het was niet echt een vermoeden, maar een zin waaruit íkzelf een vermoeden maakte.

geit

Berichten: 1511
Geregistreerd: 17-09-05
Woonplaats: veenendaal

Re: Ongesteld en last van mijn bovenbeen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 22:48

danamuts schreef:
ik ga juist aan de gang, lekker in beweging blijven en er niet aan denken, dan is het ook zo over.


ik probeer inderdaad ook gewoon lekker bezig te blijven.
alleen als ik even heel erg kramp krijg dan moet ik wel ff gaan zitten maar verder loop ik desnoods hele dag rondjes in huis.

pijn in mijn boven benen heb ik ook altijd. een lekker warm bad helpt ook wel

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102068
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Ongesteld en last van mijn bovenbeen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 08:54

Als ik te laat ben met Nurofen dan trekt de pijn door in mijn benen...maar dan kan ik dus niet meer staan en zitten van de pijn en moet ik echt wat innemen en gaan liggen...maar ik weet niet of dat hetzelfde is als wat jij hebt...

Marja1988
Berichten: 2803
Geregistreerd: 20-01-05

Re: Ongesteld en last van mijn bovenbeen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 10:39

heb ik ook wel eens. Ik kan van de ongesteldheid ook echt heel erg spierpijn in mn kont krijgen

Veirl

Berichten: 19817
Geregistreerd: 08-01-03

Re: Ongesteld en last van mijn bovenbeen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 19:46

Laar schreef:
oké dankzij jouw bericht ben ik nu wat dingen aan elkaar gaan koppelen.. Tong uitsteken

Een meisje uit mijn klas vertelde mij dat ze tijdens haar ongesteldheid ook altijd last had van haar bovenbeen, en ze was wat rond aan het vragen of er meer mensen waren die dat ook hadden. ze was pas 1 iemand tegengekomen.

Nou had zij een tijdje terug héél veel gedoe met haar darmen, haar buik zette helemaal op en ze werdt echt misselijk enzo daarvan. haar HA zei dat t waarschijnlijk niets belangrijks was. en ze moest wat meer ( of minder Tong uitsteken ik weet dat niet zo goed meer) vezels eten.

is dit dan toeval, of zou jouw vermoeden wel goed zijn?

Het vermoeden dat pds en ongesteldheid elkaar aansteken? Clown

Anoniem

Re: Ongesteld en last van mijn bovenbeen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 23:22

Als ik ongesteld ben krijg ik samen met de buikkrampen ook zere bovenbenen. Een lam gevoel en sta soms echt te trillen op mijn benen. Heel fijn als ik de 8 trappen van mijn vorige school dan op moest lopen. Pijnstiller helpt wel, maar alleen tegen de buikpijn, helaas niet tegen zere bovenbenen.

Veirl

Berichten: 19817
Geregistreerd: 08-01-03

Re: Ongesteld en last van mijn bovenbeen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-07 13:20

Oké, dus ik ben 'gelukkig' niet de enige die het heeft. Lachen

Laar

Berichten: 6654
Geregistreerd: 24-02-02
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Ongesteld en last van mijn bovenbeen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 16:33

Veirl schreef:
Het vermoeden dat pds en ongesteldheid elkaar aansteken? Clown


Ja, nouja.. klinkt niet echt logisch eigenlijk he Scheve mond

Veirl

Berichten: 19817
Geregistreerd: 08-01-03

Re: Ongesteld en last van mijn bovenbeen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-07 17:43

Hihi, niet alles hoeft logisch te zijn. Clown