Marijee schreef:Dat is nou pas een droom
Leven zonder stotteren
hey die droom gaat voor mij uitkomen!
Ik heb altijd heel erg gestotterd. Sinds februari 2006 ben ik bezig met de del ferro methode in amsterdam.
Dit is een methode waarmee je spreekt op de omhoog gaande beweging van het middenrif.
In het afgelopen jaar ging het met ups en downs, maar zowiezo al een stuk beter als voor de therapie, ik heb weken gehad waarin ik maar 3 stotters per dag maakte. In november is mijn vader gestorven waardoor ik een terugval had.
Ik heb toen besloten om in januari weer een 3 daagse opfriscursus te gaan doen. Hier kreeg je ook training van een mental coach waar je ontspanningsoefeningen kreeg en waar erg veel werd ingegaan op je angsten. Dit heeft mij ontzettend goed geholpen. Op dit moment ben ik al 3 weken stottervrij. Ik spreek wel met een spreektechniek, wat inhoudt dat ik 3 x de zin moet herhalen (in mezelf) dan de concentratie opbouwen (de boog zien is dus je middenrif) dit betekent 2 x in en uit ademen en als je geen onzekerheid meer voelt mag ik gaan spreken. Klinkt erg lang maar het valt reuze mee. het enige wat je nodig hebt voor deze therapie is wilskracht en erg consequent zijn.
Als je meer wilt weten mag je me altijd pb'en.
Groetjes esther