Wat is dit???

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
M59
Berichten: 917
Geregistreerd: 08-08-05
Woonplaats: ZH

Wat is dit???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 11:49

Ik heb nu sinds gister middag heel erg last van jeuk op mn handen, na veel gekrap was dat weg gegaan.
Vannacht werd ik wakker met hele erge jeuk op mn rug en bovenbenen en er zaten toen allemaal bultjes op. Toen ik toen uit bed stapte, werd ik erg duizelig en ging alles draaien. Ik dus naar mn ouders, maarja, die wisen ook niet wat het was. Toen ik op de WC zat werd het steeds zwarter in mn ogen en opeens werd alles zwart, zo'n tien minuten. Ik in paniek natuurlijk, maar na die tien minuten ongeveer kon ik wel weer gewoon zien en ben ik weer gaan slapen. En heb ik verder niet echt veel last meer gahad, behalve dan dat ik om het half uur mn ogen open deed om te kijken of ik nog wel kon zien (zo een scheiterd ben ik dan wel om te denken dat ik dan nog een keer niet kan zien)
Maar nu heb ik weer heel erg jeuk op mn polsen en zitten er ook allemaal bulten en op mn rug ook nog steeds.
Ik weet echt niet wat dit is en hoe het komt ofzo. Weet een van jullie het???

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Re: Wat is dit???

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 11:51

gauw naar de dokter !!

Nickeltje

Berichten: 28258
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Re: Wat is dit???

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 11:52

wat voor bulten zijn het? En jeuken deze ook? Heb je ook tintelend gevoel ofzo?
Ik vind het een beetje vreemd klinken en kan me voorstellen dat dit heel eng was om te ervaren... Heb je zoiets eerder gehad?
Had je die dag genoeg gedronken? Of juist een keer alcohol? Of iets vreemds gegeten?
Als die bulten blijven en het hele gevoel ook of terug komt, zou ik naar de huisarts gaan.

M59
Berichten: 917
Geregistreerd: 08-08-05
Woonplaats: ZH

Re: Wat is dit???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 12:11

Het zijn een sort bulten zegmaar, die je ook krijgt als je in de brandnetels bent gevallen. OP mn polsen jeuken ze heel erg, maar op mn rug niet meer. IK heb het nooit eerder gehad ( behalve dan toen ik dacht dat ik wel door de brandnetels naar beneden kon glijden, maaar dat is een ander verhaal) Voor zo ver ik weet heb ik gister ook niks raars gegeten ofzo. Een vriendin van mn zei dat het ook een allergische reactie kan zijn. Ik zouniet weten waarvoor ikdan allergisch zou moeten zjn, maar misschien een verborgen allergie ofzo, die nu opens komt. Ik ben nu nie meer duizelig enzo, alleen nog jeukende bulten op mijn polsen. Maar ik vind het nou niet echt fijn ofzo. Op internet kan ik er verder ook niets over viden.

Nickeltje

Berichten: 28258
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Re: Wat is dit???

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 12:14

Allergie klinkt wel een beetje zinnig, maar dan wel een hele heftige allergische reactie.
Bedenkt eens voor je zelf of je gister iets gedaan hebt dat echt nieuw voor je is.
Ben je ergens geweest waar je nooit komt? Iets beet gehad dat nieuw was? Iets nieuws gegeten, etc...

marie83
Berichten: 336
Geregistreerd: 19-01-05

Re: Wat is dit???

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 12:16

vlooien meegenomen van een of ander beest? Gordelroos?? (ben je niet blij mee). Google maar even.. succes en naar de huisarts!!

Bienotje

Berichten: 10886
Geregistreerd: 09-09-04

Re: Wat is dit???

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 12:20

Ik denk ook aan een allergische reactie. Dat zwarte voor je ogen/ duizelig heeft alles met elkaar te maken. Net voor flauwvallen heeft volgens mij bijna iedereen even het idee dat het zwart wordt voor de ogen.

De bultjes, probeer eraf te blijven en probeer bv een verzachtende/ jeukstillende creme als calendulan. Als het niet snel minder wordt of binnenkort weer een keertje over komt dan toch zeker wel de dokter eens een bezoekje aandoen.

Nickeltje

Berichten: 28258
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Re: Wat is dit???

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 12:21

Gordelroos heeft wel deze klachten, maar is a-symmetrisch aan 1 zijde van het lichaam... Zij heeft op dit moment klachten aan beide polsen en de rug, niet zo waarschijnlijk denk ik...

Maar allergie staat wel redelijk hoog in de opties...

M59
Berichten: 917
Geregistreerd: 08-08-05
Woonplaats: ZH

Re: Wat is dit???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 12:24

Ja, mn moeder zegt ook dat een allergische reactie wel kan, maar we zouden echt niet weten waarvoor ik dan allergisch zou moeten zijn.
Gister na het rijden van mn pony, kreeg ik hele erge jeuk aan mn handen, wat daarna dus weer weg ging. Wat ik daarna gegeten heb is een eitje en brocollie met zalm. Mjah, dat eet ik wel vaker.
Misschien ga ik toch zo een afspraak maken met de huisarts, gewoon om het wat zekerder te weten, maar ik heb het niet zo op de huisarts. Vooral niet op die waar ik altijd heen moet. Die is niet zo aardig, die wil alles heel snel doen. (vorig jaar moest ik naar de huisarts, want toen was ik iets te hard van mn pony afgevallen en had ik pijn in mn arm, toen trok die even aan mn arm, en zei ga maar foto's maken, en toen kon ik weer weg, binnen anderhalve minuut stond ik weer buiten Tong uitsteken )

Nickeltje

Berichten: 28258
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Re: Wat is dit???

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 12:27

Maak dan een afspraak bij een andere huisarts... Misschien binnen de dezelfde praktijk?
Heb je bij je pony iets anders gedaan? Leer ingevet met iets nieuws? Nieuwe shampo? Andere paardensnoepjes in je handen gehad? Ander voer/nieuw hooi in je handen gehad? Het kan iets heel onnozels zijn waar je dus zomaar aan denkt...

M59
Berichten: 917
Geregistreerd: 08-08-05
Woonplaats: ZH

Re: Wat is dit???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 12:35

Ik heb op internet gezocht naar gordelroos, maar die foto daarvan lijkt er niet echt op (of dat moet de ergste vorm zijn en ik heb dan de lichtste vorm ervan ) Er staat ook dat het besmettelijkis en vooral voorkomt bij mensen boven de zestig. Nou waren er zondag op mn werk (restaurant, ik loop inde bediening) wel wat oudere mensen, maar ik heb er de afgelopen dagen (tot gister dan) geen last van gehad.
Ik hoop zo erg dat ik dat dus niet heb, dat dat twee tot zes weken duuurd, iel.. ik moet er niet aan denken.

Bienotje

Berichten: 10886
Geregistreerd: 09-09-04

Re: Wat is dit???

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 12:37

Als de eerste jeuk/symptomen kwamen nadat je net bij je pony was geweest.. Hooi/stro/ voer of zoiets wordt dan wel erg goede mogelijke oorzaak..

Al is het maar toevallig een plantje waar je allergisch voor bent die in bv hooi is geslopen.

Joyckuh
Berichten: 4860
Geregistreerd: 25-08-03

Re: Wat is dit???

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 12:38

Iets verkeerds gegeten misschien?

M59
Berichten: 917
Geregistreerd: 08-08-05
Woonplaats: ZH

Re: Wat is dit???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 12:46

Ik zou echt niet weten wat ik verkeerd heb gegeten en mn pony heeft ook geen ander voer gehad. Ik heb er nu van die verzachtende babypoeder op gedaan en het wordt al minder gelukkig.

Joyckuh
Berichten: 4860
Geregistreerd: 25-08-03

Re: Wat is dit???

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 12:50

je kan ook na een tijdje pas ergens allergisch voor worden

furious

Berichten: 7113
Geregistreerd: 22-02-06
Woonplaats: Holland

Re: Wat is dit???

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 14:24

Misschien is het netelroos

M59
Berichten: 917
Geregistreerd: 08-08-05
Woonplaats: ZH

Re: Wat is dit???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 11:28

Ik ben vandaag dus langs de huisartss gegaan en die denkt ook dat het een allergische reactie is of netelroos. Ik heb iig nu een lotion en pilletjes, maar ze helpen nu nog niet. Ik heb ze ook net ingenomen en opgedaan, dus vandaar.

enid

Berichten: 1352
Geregistreerd: 30-05-02
Woonplaats: roosendaal

Re: Wat is dit???

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 12:01

Het lijkt wel op netelroos wat de bulten en de jeuk betrefd.. heb dit een aantal weken geleden gekregen. dit krijg je ook het ergst s'avonds en s'nachts. maar het zwart worden voor jr ogen?..

Iig zeker even naar de dokter gaan! voor die netelroos (als het zo iets is ) kun je medicijnen krijgen en dan is het snel weer over.

Succes!

enid

Berichten: 1352
Geregistreerd: 30-05-02
Woonplaats: roosendaal

Re: Wat is dit???

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 12:01

M59 schreef:
Ik ben vandaag dus langs de huisartss gegaan en die denkt ook dat het een allergische reactie is of netelroos. Ik heb iig nu een lotion en pilletjes, maar ze helpen nu nog niet. Ik heb ze ook net ingenomen en opgedaan, dus vandaar.



Lees net je eigen berichtje pas hahah..
Die pillen dat duurt even voor dat die aanslaan..was bij mij ook.

Veel succes er mee en hoop dat het snel over is

M59
Berichten: 917
Geregistreerd: 08-08-05
Woonplaats: ZH

Re: Wat is dit???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 12:03

Maar gaaat het door die pillen wel weg?? Die lotion begint nu een beetje te helpen.
Agh, ik vind dit echt niet fijn.

enid

Berichten: 1352
Geregistreerd: 30-05-02
Woonplaats: roosendaal

Re: Wat is dit???

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 12:11

Ik kreeg medicijnen maar die waren te licht. maar ik had het echt over mijn hele boven lichaam en mijn boven benen en nek.. dus had het vrij erg. heb toen zwaardere medicijnen gehad en die hielpen wel. Hou er rekening mee dan als het straks genezen is het allemaal witte vlekjes kunnen worden (is zeker niet bij iedereen ligt eraan hoe je pigment reageerd op zoiets) Bij mij is dat dus en mijn hele bovenlijf staat onder de witte vlekken. ben daarvoor naar de dermatoloog geweest en die zei dat dat vaker voorkwam en het vanzelf weg gaat..al kan dat een paar maanden duren.

Niet dat je schrikt als dit misschien straks bij jou ook is. scheeld jou weer een bezoekje dermatoloog;)

Annn

Berichten: 11531
Geregistreerd: 15-04-06
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Wat is dit???

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 13:51

Heb je niet een lage bloedruk? Dat "klopt"namelijk een beetje met het duizelig worden en zwart zien (blackout) Maar die bulten herken ik er dan niet bij Tong uitsteken Netelroos lijkt me niet eht fijn!! Ach gut

M59
Berichten: 917
Geregistreerd: 08-08-05
Woonplaats: ZH

Re: Wat is dit???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 16:43

Lage bloeddruk? Ik zou het niet weten. Heb vorig jaar wel bloedarmoede gehad. Nou voel ik me net zo'n ongezond tiepje, vorig jaar bloedarmoede en nu dit, maar normaal kom ik zelden bij de dokter. Volgensmij zijn de medicijnen nu aangeslagen. Ik voel me gewoon weer normaal. Heb geen jeuk. Alleen die lotion is net verf Tong uitsteken Het ruikt naar verf en er zitten witte vegen van die lotion op mn huis. Maarja, het helpt en daar gat het om.

Eas_Mon
Berichten: 1377
Geregistreerd: 14-03-06

Re: Wat is dit???

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 17:05

Heb je die bultjes vaak?? Want ik was een keer bij mensen op visite en daar zag je de vloeien gewoon lopen en dus werd ik ook gebeten overal handen, benen, armen... en het jeukte! werd ook rood(kan natuurlijk ook door het krabben komen Clown ) maar dat zwart zien en duizelig weet ik niet?

Eas_Mon
Berichten: 1377
Geregistreerd: 14-03-06

Re: Wat is dit???

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 20:37

Eas_Mon schreef:
Heb je die bultjes vaak?? Want ik was een keer bij mensen op visite en daar zag je de vloeien gewoon lopen en dus werd ik ook gebeten overal handen, benen, armen... en het jeukte! werd ook rood(kan natuurlijk ook door het krabben komen Clown ) maar dat zwart zien en duizelig weet ik niet?



Vloeien = Vlooien.... ***