Even wat info:
Citaat:Wat is Keratosis Pilaris?
Keratosis Pilaris is een soort stoornis van je huid, en begint als de hoorncellen bij je haarzakjes gaan rijpen. Het komt heel erg vaak voor, dus je bent zeker niet de enige! De 'afwijking' komt meestal voor op je bovenbenen en bovenarmen. Ook zie je het soms op billen of wangen. Het is niet schadelijk of slecht, maar wel heel irritant. Vaak ziet het eruit als kleine rode bultjes, en de haartjes die erbij zitten groeien vaak niet zo goed. Het geheel voelt droog of ruw aan. Ook kunnen er hele kleine infecties ontstaan door de bultjes, waardoor er puistjes komen. Keratosis Pilaris komt meer in de winter voor, en in de zomer lijkt het te verminderen (door de zon).
(bron: www.minettes.nl)
Ik heb hier best wel last van, in de zomer inderdaad zoals hierboven staat wat minder en ik ga mede hierdoor regelmatig onder de zonnebank, maar helemaal over gaat het niet. Ik vind het echt storend en ik heb in al die jaren nog niks gevonden wat écht blijkt te helpen.
Is er hier iemand die hier ook last van heeft (gehad), en tips heeft om het te verminderen of helemaal te laten verdwijnen?