Jeuk onder je gips

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Evelien

Berichten: 6281
Geregistreerd: 21-09-05
Woonplaats: Breda

Re: Jeuk onder je gips

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 21:38

Ik had dat ook.. Scheve mond Ik alleen maar krabben.. Clown
Echt zo irritant is dat..

mirre
Berichten: 1001
Geregistreerd: 30-09-02

Re: Jeuk onder je gips

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 21:41

Ik keek vandaag naar medisch centrum en daar zei zo'n gipsmeester dat jeuk komt door zweet en dat je er dan tussen moest blazen met een fohn, stofzuiger o.i.d.

Laura82
Berichten: 7467
Geregistreerd: 05-06-06

Re: Jeuk onder je gips

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 21:48

Breinaald= geen goed idee!!! Heb ik ook gebruikt, heb daarmee mijn hele huid stuk gekrabt! En dat was niet eens met de punt...De huid wordt heel zacht en droog doordat er te weinig lucht bijkomt, dan gaat t eerder stuk...

Talkpoeder alleen gebruiken als je zeker weet dat de huid niet stuk is! Als de huid wel stuk is, gaat t samenklonten (door het vocht) en dan gaat t alelen maar meer irriteren...

Maargoed, de spray helpt goed, dus gelukkig heb je dit soort middelen niet nodig Knipoog Haha!

kitty_gomez
Berichten: 8093
Geregistreerd: 22-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 21:51

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 28-02-24 22:26, in het totaal 1 keer bewerkt

JorisDy

Berichten: 8418
Geregistreerd: 05-09-06
Woonplaats: Amersfoort

Re: Jeuk onder je gips

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 23:03

Ik had nergens last van met me breinaaldje Lachen

CynthiaV
Berichten: 2989
Geregistreerd: 11-07-04
Woonplaats: Assen

Re: Jeuk onder je gips

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 23:06

kitty_gomez schreef:
mirre schreef:
Ik keek vandaag naar medisch centrum en daar zei zo'n gipsmeester dat jeuk komt door zweet en dat je er dan tussen moest blazen met een fohn, stofzuiger o.i.d.


Idd Ja Ik heb medische centrum ook gekeken.

Ik ook, wou het net gaan typen.

Tallie1979
Berichten: 22786
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Jeuk onder je gips

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 23:12

Jeuk onder je gips, de grootste ellende die een mens kan hebben!! Pijn is iets aan te doen, jeuk niet! Ik kan het weten.. Ik heb 20 weken in het gips gezeten voor mijn enkel.. Bij mij zat het er zo lang om dat bij iedere keer nieuw gips aanleggen er op ten duur huid meekwam.. Gewoon omdat de boel uitdroogt enz..

Nooit met een breinaald gaan zitten porren! Je maakt de huid stuk, waardoor onder het gips weer ontstekingen ( en dus mogelijk nog meer jeuk ) kunnen ontstaan..

Helpt het poeder voor je zoon?? Erg he, als zo'n klein manneke er zo last van heeft??

Bestek

Berichten: 3167
Geregistreerd: 04-05-05

Re: Jeuk onder je gips

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 23:16

Ik heb zomer 2005 12 weken in het gips gezeten met mijn been, en ik bestierf het ook van de jeuk. Ben nu achteraf echt blij dat ik niet met breinaalden in de weer ben gegaan, want toen mijn gips eraf ging was mijn huid vreselijk broos en er zaten rode bultjes op [en natuurlijk de 2 cm lange, dikke, zwarte beenharen *LOL* ] en dat had ik alleen maar erger gemaakt met een breinaald. Daarnaast had ik ook nog eens een 10 cm lang litteken onder mijn gips dat ik ook had kunnen beschadigen met zo'n naald.. niet echt de ideale situatie allemaal. Dus, niets aan die jeuk doen, later zal hij je dankbaar zijn.

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Re: Jeuk onder je gips

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 23:18

Ik weet er alles van. Ondanks dat ik aan mn knie ben geopereerd en vanaf mijn enkel tot aan mijn dij in het gips rond heb gelopen, heb ik er gewoon een breinaald ingeduwd. owwwwwwwww heerlijk als ik er nu nog aan terug denk. Heb er niets aan over gehouden.
Beterschap voor je zoon.

_Eveline

Berichten: 2283
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Wageningen

Re: Jeuk onder je gips

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 23:26

Toen ik in het gips zat heb ik ook gewoon met een breinaald zitten krabben, niks aan overgehouden. Toen het gips eraf was was de huid op mijn arm ook niet uitgedroogd, mijn arm is alleen maar dunner geworden. Clown

11a11
Berichten: 1604
Geregistreerd: 08-11-05

Re: Jeuk onder je gips

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 23:32

toen ik gips had had ik daar ook last van en ik kreeg ook allemaal blaren omdat het afzakte maar tegen het jeuken ging ik gewoon met een breinaald onder het gips, ik zou verder ook niks anders weten.

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Re: Jeuk onder je gips

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 12:17

nou kan jullie vertellen het is wereld spul. Dennis heeft sinds gistere middags half 4 geen jeuk meer gehad. En heeft vannacht ook heerlijk geslapen.

Firedancer
Berichten: 1100
Geregistreerd: 30-03-06

Re: Jeuk onder je gips

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 17:58

Hoeraaaaa!!! Go jij! Go jij!

Nou, nog even de laatste twee weken uitzitten! Sterkte hoor, Dennis Knipoog

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Re: Jeuk onder je gips

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 18:08

Wat super dat het werkt!! Echt ideaal en wat een opluchting moet dat geweest zijn Lachen