Wie heeft ze verstandskiezen nog?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Arrabel

Wie heeft ze verstandskiezen nog?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-07 10:23

Ik heb ze nog alle 4...
Nu heb ik vaker horen zeggen dat je je verstandskiezen altijd moet laten trekken omdat ze vroeg of laat toch wel gaan ontsteken, maar is dat zo?
Ik heb tot nu toe zeer weinig last gehad.
nou ja.. 1 x was 1 van mijn verstandskiezen ontstoken en toen zou hij er uit gehaald moeten worden maar dat kan niet zolang hij onstoken is, dus ik kreeg antibiotica en de ontsteking was weg.
Toen ben ik niet meer naar de kaakchirurg gegaan... want ik had inmiddels geen pijn meer...

Nu zitten ze er dus nog, alle 4.
Zijn er nog meer mensen die alle 4 hun verstandskiezen hebben?

Maaaike

Re: Wie heeft ze verstandskiezen nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 10:25

Ik.. Tong uitsteken
En ik moet binnekort weer naar de tandarts, ze zal wel weer beginnen over ze eruit laten halen etc. Nou ik heb er geen last van of pijn aan, dus mooi dat dat niet gebeurd Knipoog

cooky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 10:33

ik heb ze nog (onderkaak), en ze blijven er ook zitten! toen ze, al een aantal jaartjes geleden, begonnen door te komen, kreeg ik van mijn tandarts de keuze: ofwel plaats maken voor de wijsheidstanden door 2 redelijk rotte kiezen te trekken, ofwel de wijsheidstanden laten trekken. dus mijn keuze was snel gemaakt, mijn wijsheidstanden hadden plaats om door te komen en hebben mij gebit weer opgevuld Lachen

_Marianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 10:37

Bij mij moeten ze de volgende keer eruit.. ik ben in december geweest en toen begontie erover.. bij mij broer ook trouwens. Het moet pas over een halfjaar omdat je dan zeker weet dat ze helemaal uitgegroeid zijn ofzo.

Ik heb er verder ook geen last van ofzo, maar hij zal t wel beter weten. Ik vind het trouwens altijd ook heel vervelend om te poetsen, ik krijg altijd van die neigingen.. als je snapt wat ik bedoel.. Knipoog

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 10:38

Ik heb er nog drie.. Iedere keer als ik bij de TA ben zegt hij wel: hebbie er al last van?? Ik hou dan heel fijn mn mond haha Hij verdiend genoeg aan mij!!! Als ik er last van heb kom ik vanzelf wel langs om ze er uit te laten halen!! Ze zitten mijn prima waar ze zitten..

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 10:38

Ik Haha!
Ik hoop ook dat ze nog even mogen blijven zitten. Ze hebben in November m'n kiezen naast mijn hoektanden getrokken (bovenin) en dat vond ik al erg pijnlijk Haha!

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 10:40

Bij mij zijn de onderste verstandskiezen helemaal door. Bovenin komen ze er nu een beetje doorheen. Paar jaar geleden zijn vanwege een beugel 4 kiezen getrokken. Daardoor is er nu genoeg plaats voor die 4 verstandskiezen, gelukkig.

Maar ik heb nog nooit iets gehoord over het feit dat ze kunnen ontsteken eigenlijk....

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 10:49

De bovenste zitten er nog, heb ik geen last van dus ik laat ze lekker zitten. Vind het onzin om ze er preventief uit te halen, ik hak toch ook niet mn teen er af omdat ie misschien ooit eens kan gaan ontsteken Clown

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 11:08

Wegens ruimtegebrek zijn mijn achterste kiezen destijds getrokken, vervolgens met een beugel de rest rechtgezet en de gaten die achterin waren onstaan prachtig opgevuld met mijn verstandskiezen. Heb er totaal geen last van en het ziet er prachtig uit.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 11:08

Ik heb ze gelukkig allemaal nog.
Mijn tandarts begon al wel te mekkeren over het preventief weghalen (kon ik mooi zijn kas spekken), nou ik kom wel terug als ik er daadwerkelijk last van begin te krijgen. Er wordt niet zomaar gerommeld aan mijn lijf!

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 11:23

Ik heb ze ook alle 4 nog. Mijn tandarts heeft er eigenlijk nooit iets over gezegd om ze eruit te halen. En ik heb er ook helemaal geen last van ze... Ik laat ze dus lekker zitten Knipoog

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 11:26

Ik heb ze ook alle vier nog.

Ik dacht dat het achterhaald was om ze "preventief" te trekken? Mijn tandarts weigert in ieder geval te trekken zonder dat daar echt een medische reden voor is.

Een jaar of 10 geleden wilden ze standaard trekken om al die "beugelbekkies" recht te houden, omdat ze scheefgedrukt zouden worden bij het doorkomen van de verstandskiezen. Dat was zonde geld...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 11:31

Ik heb ze nog! Of nou ja, ik heb er 2,5. De andere 1,5 moet nog doorkomen/groeien.

Ik ben dan ook al jaren niet bij de tandarts geweest. Ga ik wel binnenkort weer eens doen... Maar die verstandskiezen gaan er bij mij alleen uit wanneer de tandarts daar een héél goede reden voor kan bedenken!

Ik heb ook geen beugel gehad, wel stond een hoektand best wel scheef. Dat was voor de tandarts een reden om me een beugel aan te smeren, mits hij niet heel snel recht zou trekken. Sinds die tijd ben ik ook ongeveer niet meer geweest (volgens mij daarna nog 1 keer) en de hoektant is aardig recht getrokken. Staat nog wel scheef, maar dat zie je niet of nauwelijks, je voelt het wel.

Ik heb ook totaal niet het idee dat mijn gebit er schever op is geworden sinds die verstandskiezen doorkwamen enzo.

mirre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 11:37

Ik heb ze alle 4 nog en heb er geen last van, dus blijven ze lekker zitten!
Heb vroeger een beugel gehad, toen zijn er 4 normale kiezen getrokken zodat er nu ruimte is voor mijn verstandskiezen, anders hadden die geen plaats gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 11:37

Het is ver stand kiezen Knipoog

NIet verstand van het verstand dat je hebt, maar ver staand Haha! Hihi.. de wijsheid van mijn paps!

Ik heb ze nog allemaal!

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 11:38

Ik heb ze nog allemaal en ze blijven nog lekker zitten ook..
Ben als de dood voor spuiten dus ze blijven er maar mooi af Tong uitsteken

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 11:39

mirre schreef:
Ik heb ze alle 4 nog en heb er geen last van, dus blijven ze lekker zitten!
Heb vroeger een beugel gehad, toen zijn er 4 normale kiezen getrokken zodat er nu ruimte is voor mijn verstandskiezen, anders hadden die geen plaats gehad.

Ja dat was bij mij dus ook Tong uitsteken

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 11:41

Eigenlijk vreemd dat ze er bij het op z'n plek zetten van je gebit met een beugel geen rekening mee houden dat je nog 4 kiezen in je mond kwijt moet.. toch?

Brammetje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 11:41

ik heb ze ook alle 4 nog!

Dees1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 11:44

Ik heb ze ook nog alle 4

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 11:45

Firedancer schreef:
Eigenlijk vreemd dat ze er bij het op z'n plek zetten van je gebit met een beugel geen rekening mee houden dat je nog 4 kiezen in je mond kwijt moet.. toch?

Tsja, men gaat er volgens mij altijd vanuit dat deze 4 kiezen er dan toch wel uitgehaald gaan worden. En een gebit vraagt meestal al om een beugel wanneer de kaak eigenlijk wat te klein is en tanden daardoor scheef gaan staan. Niet vreemd dat de kaak dan wéér te klein zal zijn wanneer de verstandskiezen eenmaal doorkomen.

piedrolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 11:48

Ik heb er nu 1tje helemaal zitten en 2 zijn er aan het doorkomen.
Mijn tandarts begon er ook al over, maar zolang ik er geen last van heb blijven ze lekker zitten:)

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-07 11:56

Citaat:
Ik heb er verder ook geen last van ofzo, maar hij zal t wel beter weten. Ik vind het trouwens altijd ook heel vervelend om te poetsen, ik krijg altijd van die neigingen.. als je snapt wat ik bedoel.. Knipoog

Dat heb ik ook....
Dat is wel heel vervelend, Misselijk

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 11:57

Ik heb ze niet, en volgens röntgens gaan ze ook nooit komen. Denk dat ik er maar blij mee ben. Clown

flyinglady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 12:00

Ik heb alle 4 mijn verstandskiezen ook nog.
De tandarts wil ze eruit hebben.
Maar ja, willen ze ze d'r uit halen moeten ze me eerst Gestoord .
Ben als de dood voor de spuit.