Help m'n rug!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mitxa

Berichten: 2170
Geregistreerd: 25-08-06
Woonplaats: Raamsdonk

Help m'n rug!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-07 22:56

Gisteravond stond ik op van een stoel om naar bed te gaan en ik voelde onderaan in m'n rug ineens enorme pijn... Nahja ik ben op bed gaan liggen en het was over, en ben ik dus gaan slapen.

Vandaag was er eigenlijk niks aan de hand. Ik ging een bosrit met m'n pony maken en had nergens las van. Totdat ik terug was en van mijn pony sprong/afstapte, dezelfde pijn van gisteravond voelde ik weer onderaan in m'n rug. Toen ik mijn zadel oppakte om terug te hangen kon ik wel gillen van de pijn! Ik kan nu ook gewoon niet rechtop lopen. Met zitten en liggen heb ik weer nergens last van. Maar als ik sta of loop (vooral traplopen) en dan rechtop, dat lukt gewoon niet. Ik lijk wel een oud omaatje hoe ik erbij loop.

Iemand ervaring mee, ideen wat het zou kunnen zijn?

Hmmz dat wordt morgenochtend even naar de dokter gaan ben ik bang.

Ynske

Berichten: 572
Geregistreerd: 10-10-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Help m'n rug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 22:57

ja ik denk dat even naar de dokter moet want als ik het zo zie dan is het echt niét best! Bloos STerkte!

Pollewoppy

Berichten: 7942
Geregistreerd: 07-08-05

Re: Help m'n rug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 22:59

Hey wat vervelend voor je. Ik zou inderdaad maar even langs de huisarts gaan. Klinkt alsof er iets bekneld zit ofzo?
Misschien dat hij je door kan sturen naar een manueeltherapeut

Sterkte in ieder geval

roest

Berichten: 1229
Geregistreerd: 13-10-06
Woonplaats: 3 provinciënpunt

Re: Help m'n rug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 23:02

Ik heb hetzelfde, röntgenfoto's wezen niets uit, dus de doktoren konden er niets mee. Tot ik een massage kreeg, blijkt het aan mijn nieren te liggen, ik dronk niet genoeg.

Mitxa

Berichten: 2170
Geregistreerd: 25-08-06
Woonplaats: Raamsdonk

Re: Help m'n rug!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-07 23:13

Hmmmz, tsja ik kan idd niet zeggen dat ik de 2 liter per dag haal. Ik zal daar ook meteen eens even op letten.

roest

Berichten: 1229
Geregistreerd: 13-10-06
Woonplaats: 3 provinciënpunt

Re: Help m'n rug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 23:25

Als je nieren als 'knopen' voelen weet je genoeg, de spieren om je nieren verkrampen, deze staat in verbinding met je ruggegraat, waardoor je rugpijn kunt krijgen, alcoholisten hebben hier ook veel last van (uitdroging).
Maar ik zou zeker eerst naar de arts gaan om andere mogelijkheden uit te sluiten

xNatas

Berichten: 2230
Geregistreerd: 12-08-06

Re: Help m'n rug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 23:33

daar heb ik af en toe ook last van ;O
Altijd onderin me rug, soms ook boven in.

Mitxa

Berichten: 2170
Geregistreerd: 25-08-06
Woonplaats: Raamsdonk

Re: Help m'n rug!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-07 11:24

Ik ben naar de dokter geweest en moet nu naar de Fisio om m'n rug te laten deblokkeren......

Leo

Berichten: 50202
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Help m'n rug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 20:06

Ik heb ook een blokkade in de overgang borst-lendewervels. Ook plotseling opgekomen pijn (bij kassa-werk) wat van kwaad tot erger ging.
Inmiddels zijn we een halfjaar, en een fysiotherapie-sessie verder. Het is een tijdje beter gegaan, maar inmiddels is het weer in volle hevigheid terug. Lang staan en zitten doet pijn, net als bukken, tillen e.d. Als ik veel last heb loop ik voor m'n gevoel als een eend.
Volgens de fysio blijft het / komt het in ergere mate terug wanneer ik in stressvolle of drukke periodes zit. Toch denk ik dat ik wellicht best verder kan kijken dan fysiotherapie, want wie weet wat kraken met m'n rug kan bereiken.
Ik ga ook zwemmen om te kijken of dat ontspanning op kan leveren.

Hopelijk helpt de fysiotherapie behandeling bij jou beter. Lachen Wat is het volgens de dokter? Ook een wervelblokkade?

Mitxa

Berichten: 2170
Geregistreerd: 25-08-06
Woonplaats: Raamsdonk

Re: Help m'n rug!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 16:53

Leo_ke schreef:
Ik heb ook een blokkade in de overgang borst-lendewervels. Ook plotseling opgekomen pijn (bij kassa-werk) wat van kwaad tot erger ging.
Inmiddels zijn we een halfjaar, en een fysiotherapie-sessie verder. Het is een tijdje beter gegaan, maar inmiddels is het weer in volle hevigheid terug. Lang staan en zitten doet pijn, net als bukken, tillen e.d. Als ik veel last heb loop ik voor m'n gevoel als een eend.
Volgens de fysio blijft het / komt het in ergere mate terug wanneer ik in stressvolle of drukke periodes zit. Toch denk ik dat ik wellicht best verder kan kijken dan fysiotherapie, want wie weet wat kraken met m'n rug kan bereiken.
Ik ga ook zwemmen om te kijken of dat ontspanning op kan leveren.

Hopelijk helpt de fysiotherapie behandeling bij jou beter. Lachen Wat is het volgens de dokter? Ook een wervelblokkade?


Heej,

Jep volgend de dokter zou het idd ook om een blokkade gaan, en hij adviseerde me om snel een fisio te zoeken. Zo gezegd zo gedaan, ik ben vandaag voor het eerst bij de fisio geweest. Hij heeft gekeken/gevraagd en gevoeld en volgens hem zou het gaan om een spit. Ja een woord wat voor veel pijnlijke dingen wordt gebruikt. Mijn lendenwervel helemaal onderaan zit geblokkeert. Hij heeft het netjes allemaal laten zien. Vrijdag moet ik weer terugkomen en tot die tijd moet ik het rustig aan doen.

Hopelijk komt er bij jou toch ook een keer verbeterig erin. Ja je zou misschien toch verstandig aan doen, eens info te vragen om je rug te laten kraken. Wie weet heeft dat bij jou veel beter effect.