krente baard

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Malima

krente baard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-07 21:05

heey,

ik heb dus last van krente baard ( of hoe je het oowk mag schrijven Tong uitsteken )
wie heeft hier oowk vaker last van gehad en wat had je dan nog meer?
ik heb nu een koortslip met een bacterie erin, ook heb ik elke dag barstende hoofdpijn en ik ben er oververmoeid bij ( komt omdat ik niet goed uitgeziekt ben van in de vakantie )

hildetc

Re: krente baard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 21:06

krentebaard betekend alles soppen!!! succes (ben er inmiddels helaas wel bekend mee als juf, al heb ik het zelf gelukkig nog nooit gehad)

Lena01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 21:44

Krentebaard kan je toch maar 1 keer krijgen?

Ik heb het ook gehad, heb een ontzettende vieze plek gehad op mn linkerarm, bij mn pols, kreeg het van mn zusje, die had het aan de linkerkant van haar mond. Zat eerst een blaasje op en die heb ik eraf getrokken. Kreeg antibiotica, maar dat hielp niet. Het verspreide en ging bij mn oog zitten, op mn ooglid. Sterkerdere anti biotica gekregen, en ben er nu vanaf, maar heb wel een litteken op mn arm ervan Ja

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 21:47

heb het ook gehad...
antibiotica zalf gehaald en was binnen 3 dagen weg..

Selket

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 21:48

Ik heb het bij mn neusvleugel gehad.. Er zat een blaasje op en dat heb ik er ook afgetrokken (wist toen nog niet wat het was).. Bij mij is het heel klein gebleven en binnen een week weer helemaal verdwenen door de antibiotica die ik had (liep ik daar op school rond met witte neus Clown , maarja, alles om er niet zo uit te komen te zien als de mensen die je te zien krijgt als je even krentebaard googled Knipoog )

Genee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 13:56

Ik heb het op mijn onderrug/billen. heeeel vervelend, helemaal ontstoken enzo. Ik heb het al 3 weken of langer en ik ben gisteren pas naar de dokter geweest. mijn afweersysteem was zo hard aan het werk, dat mijn lymfeklieren helemaal opgezet en pijnlijk zijn Scheve mond

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 13:59

Sommige mensen hebben er chronisch last van. Een nichtje was in verwachting, moest bij de bevalling het ziekenhuis in, maar was daar - zo snel als mogelijk - ook weer uit, vanwege die krentebaard. Schijnt familie te zijn van de ziekenhuisbacterie.

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 13:59

Ik heb het ook gehad. in mn oksel en elleboog holte. Ik heb het opgelopen in de gevangenis.
Nee ik zat niet vast. Moest daar stage lopen. Er bleek dus een gedetineerde het te hebben.

MarloesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 16:18

ik heb het ook gehad op mijn bovenbeen. mijn zus had het eerst en heeft toen een zalfje gekregen bij de dokter. Ik heb dat zalfje er toen gewoon een weekje erop gesmeerd. Alleen zie je nu nog een hele plek waar het gezeten heeft..

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 16:19

Dat heb ik inderdaad ook een soort van lichtere vlek. Als je bruin wordt van de zon blijft het altijd lichter als de rest.

nicolientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 20:52

ik heb het ooit in mijn gezicht gehad, had alleen super last van de jeuk maar verder van niets!

LindaLinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 21:43

Ik had het bij mijn neus, z'n korst werd het... naar de dokter geweest ook zalf gehad.. want het was zich alweer aan het verspreiden over me gezicht

Tijdje gezalft en het was zo over!! het jeukte wel enorm Nagelbijten / Gniffelen

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-07 21:53

ik heb het op mijn lip...alleen ik trek steeds de korsten eraf dus de kans dat er een litteken blijft zitten is groot jammer genoeg

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 22:05

Krentenbaard is toch hetzelfde als kinderzeer?

Ik heb het in ieder geval nog nooit gehad gelukkig.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 00:52

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 01:01

Cassidy schreef:
Sommige mensen hebben er chronisch last van. Een nichtje was in verwachting, moest bij de bevalling het ziekenhuis in, maar was daar - zo snel als mogelijk - ook weer uit, vanwege die krentebaard. Schijnt familie te zijn van de ziekenhuisbacterie.

Klopt, is familie van de MRSA (krentenbaard komt vaak voort uit een staphylococces aureus (als ik het goed schrijf Bloos ) wat dus ook de SA uit MRSA is Knipoog
En die willen we niet in het ziekenhuis Haha!

Ik heb zelf ooit ook eens krentenbaard gehad, na een paar dagen smeren met een zalfje van de dokter was het zo goed als weg.

_loekie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 19:27

Is dit een soort van impetigo?
Dat heb ik namelijk ook gehad naast m'n mond.

Edit:
Idd ook wel impetigo genoemd dus.

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 19:47

linchen schreef:
Krentebaard kan je toch maar 1 keer krijgen?

Mijn zoon heeft het al 2 keer gehad Huilen

In 2005 een grote plek bij zijn mond en ik maar smeren met koortslipspul Clown
want ik was er overtuigd dat het een koortslip was omdat we beiden daar nog
wel eens last van hebben. Maar school vertrouwde het niet en ik ben langs de dokter
gegaan en het was krentebaard.

En hij heeft het een keer in 2006 gehad een klein plekje bij zijn mond en toen gelijk
naar de dokter gegaan mede omdat het heerste in zijn klas en het was weer krentebaard.