Blaasontsteking

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tempus_Fugit
Berichten: 3666
Geregistreerd: 08-08-05

Re: Blaasontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 11:57

jeetje wat vervelend!!!
ik heb er ook last van op het moment.

ik liep er al 2 weken mee rond en had er eigelijk bijna geen last van, daar de dokter geweest en 'flinke blaasontsteking' terwijl ik bijna geen last had. en jij gaat, heb heel erg last en krijgt niet eens anti biotica!

maar na m'n anti biotica is het nu sinds vandaag weer terug of nog niet goed over

Annash
Blogger

Berichten: 26571
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Blaasontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 12:06

Dat zou ik maar eens in de gaten houden dan, gevoel heb ik na mijn blaasontsteking vorige keer ook een paar keer gehad, dat het niet helemaal goed over was.
Echter, geen last gehad.

Van de zomer leek het weer foute boel te zijn maar toen is het goed gegaan. Alleen dit nu... nee kan echt niet, heb net gewoon zitten janken van de pijn en ik ben echt geen huiler.

Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Re: Blaasontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 12:34

Ik ken het, snel naar de HA hoor! Heel veel beterschap!

Ik heb het ook ontzettend vaak gehad en soms kun je het nog tegenhouden maar op het moment dat je echt krom ligt van de pijn: snel naar de HA (ik plaste soms zelfs bloed).

Ook ik ben een cranberrypillen, -sap, vitamine C tabletten en water grootverbruiker Haha!, gelukkig gaat het alweer een hele tijd goed *klopt af*.

Ik moet ook zeggen, ik ben in de winter echt amper ziek (griep, verkouden). Bij mij slaat verminderde weerstand gewoon direct op mijn blaas!

Annash
Blogger

Berichten: 26571
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Blaasontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 12:53

Ben bezig met een potje vol plassen Clown
Ik kan het momenteel niet opsparen, kan het gewoon niet tegenhouden. Word er helemaal gek van.
Oweeeee als ik geen antibiotica krijg...

*vliegt weer naar wc*

hoogendroog
Berichten: 3286
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: Achterhoek

Re: Blaasontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 13:00

Allereerst beterschap! Als je bij de HA bent, zal hij je een verwijzing moeten geven voor de uroloog. Standard procedure als je al meerdere keren een blaasontsteking hebt gehad. De HA doet gelijk een test met je urine en dan weet je het gelijk. Ook als er er niets te vinden is of een klein beetje, zeur dan door om antibiotica. Dan ben je binnen een dag al van de ergste klachten af. Maar.... antibiotica is iets wat je zo min mogelijk moet gebruiken. Er is nog een homeopatisch middel wat mij meedere keren heeft gered tijdens een ontsteking. Ik zal het voor je opzoeken! Nogmaals sterkte!

hoogendroog
Berichten: 3286
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: Achterhoek

Re: Blaasontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 13:01

Zie hier! Het is van VSM en het helpt mij (een verstokte blaasontstekingpatiente Knipoog) altijd heel erg goed!
1. VSM Cantharis Pentarkan (bij blaasontsteking)
Cantharis Pentarkan ontspant de spieren van de blaas, doet restverschijnselen van een ontsteking van het blaasslijmvlies afnemen en normaliseert de plasbehoefte. De aanhoudende urinedrang en behoefte om te urineren nemen af.

Annash
Blogger

Berichten: 26571
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Blaasontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 13:11

Dankjewel!
Ik ga zelf niet eens naar de huisarts, heb momenteel een abbo op de wc.
Het is voor mij de 2e keer dat ik echt blaasontsteking heb, denk niet dat ik dan al wordt doorverwezen?

hoogendroog
Berichten: 3286
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: Achterhoek

Re: Blaasontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 13:15

Maar als het zo´n pijn doet, moet je echt naar de HA. Even bellen en flink doorzeuren dat je vergaat van de pijn en dat je nog vandaag op consult wil! Bedenk wel, dat als het een ontsteking is, deze door kan gaan naar boven, richting nieren. Dat is nu vast niet het geval, maar ga maar wel even naar de HA. En drink veel, heel veel zuur spul, en neem absoluut geen suiker!

Annash
Blogger

Berichten: 26571
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Blaasontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 13:17

Ik heb net al een halve liter in 1x naar binnen gegoten, voel me een beetje uitgedroogd Clown
Logisch natuurlijk, alles gaat er ook gelijk weer uit.
HA zal nu ook wel pauze hebben, maar ga wel vandaag nog.
Mams heeft ook al gebeld daarnet.

Pasterza

Berichten: 2697
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: Lemelerveld

Re: Blaasontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 13:26

Om nu nog te gaan heeft toch geen zin? Voor onderzoek moet je ochtendurine inleveren, anders kunnen ze niet zien of je blaasontsteking hebt. De 1e keer dat ik blaasontsteking had wist ik dat niet en moest ik de volgende ochtend trugkomen.

stalnijmegen

Berichten: 4562
Geregistreerd: 03-10-05
Woonplaats: schijnbaar niet verweg genoeg van het gezeur

Re: Blaasontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 13:27

rozenbottelsap moet je drinken, helpt vaak ook erg goed

An_J

Berichten: 1486
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Schiedam

Re: Blaasontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 13:31

Nou bij een goeie blaasontsteking zie je dat aan alle urine.
Verdere tips ter voorkoming : altijd goed uitplassen, niet teveel inlegkruisjes (met ' frisse' geurtjes).

Rubiquil

Berichten: 412
Geregistreerd: 06-08-05

Re: Blaasontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 13:41

Hier ook een vaste blaasontstekings patient Haha!
Alle tips zijn idd al wel gegeven. Ik hoop voor je dat je vandaag nog naar de HA kan, maar meestal hebben ze ochtendurine nodig.

Behalve als je het heel erg hebt, want dan zitten er constant bacteriën en evt bloed in je urine.
Ik hoop dat je een AB kuurtje krijgt want dan ben je er zo van af.
En zoals iedereen zegt, pas wel op met AB want het is echt niet goed voor je lichaam!!

En dat zegt iemand die per dag (van de HA) preventief 1 capsule AB moet slikken en 2 cranberry capsules Clown

Annash
Blogger

Berichten: 26571
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Blaasontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 14:44

We zullen wel zien, mams is nu net weg.
Vorige keer hadden ze van mij ook geen ochtendurine en konden ze het wel zien...

Heb net aspirine genomen tegen de buikpijn en drink nu net wat cup a soup met crackers.
Was gewoon misselijk van de pijn, gaat iets beter nu.

Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Re: Blaasontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 15:21

Ik nam/neem ook nooit ochtendurine mee hoor, aan mijn troebele plasje met bloed kunnen ze al wel zien hoe laat het is zonder te testen. Clown

Ik ben overigens een paar jaar gelezen al doorverwezen en de boel is gekweekt en onderzocht maar niks te vinden verder. Gewoon pech, ik heb het nu nog ongeveer twee keer per jaar, maar zoals ik al zei; ik heb dan weer bijna nooit last van griep, verkoudheid o.i.d..

Ik heb er al net zolang last van als ik een relatie met mijn huidige vriend heb. Clown En ja, ik ga altijd braaf naar de WC erna, haha.

hoogendroog
Berichten: 3286
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: Achterhoek

Re: Blaasontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 15:27

Bealy: uh hoe zal ik het zeggen.... ik had er ook altijd last van bij mijn vorige relatie van 7 jaar. Toen het uit was tussen ons, bleven ook de ontstekingen uit. Ik ben meerdere jaren onder behandeling geweest van en uroloog, maar kennelijk lag de oorzaak bij mijn ex. Mogelijk dat hij met zeep wast, en daar kunnen wij vrouwen nu eenmaal slecht tegen. Maar, ik ben geen dokter, toch blijft het frappant dat ik er bij mijn huidige relatie helemaal geen last meer van heb! Gelukkig maar, want het is een heel vervelend iets.

Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Re: Blaasontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 15:30

Ja, ik gein ook altijd met vriendje dat hij zich 'daar' beter moet wassen ja. Dat het allemaal zijn schuld is. Haha!

Klopt, ik had er bij eerdere relaties ook nooit last van, ik had tot mijn 22e nog nooit een blaasonsteking gehad. Kennelijk matchen wij op dat gebied niet zo lekker, al gaat het nu al wat beter. Je hoort het inderdaad vaker, dat het met een bepaalde partner optreedt. Al moet ik zeggen dat ik soms ook wel te weinig water dronk en dat ik dat nu ook meer doe.

Shanna, nieuw vriendje? Knipoog Haha!

Pasterza

Berichten: 2697
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: Lemelerveld

Re: Blaasontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 16:37

Dan heb ik een stomme dokter. Als ik niet met ochtendurine aan kom zetten sturen ze me trug om vervolgens de volgende ochtend weer terug te komen. En van hun moet het ook nog eens gewassen plas zijn, anders wordt je gewoon weer naar huis gestuurd. Gewassen plas is dat je zodra je opstaat eerst de boel vanonderen wast en daarna in een potje plast. Maar ze houden er geen rekening mee dat als je blaasontsteking hebt en je opstaat meteen ontzettend nodig naar de wc moet (althans ikke) dat er geen tijd is om eerst de boel te wassen. Soms haal de de wc nog maar net, dus als ik eerst moet wassen en dan pas plassen, dan kan ik dweilen. Niet veel zin aan Tong uitsteken

Mi_Amore

Berichten: 14849
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: Blaasontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 16:44

Heb er vier dagen last van gehad. Kon ondertussen voortkruipen van de pijn. Het bleef pijn doen dus ben naar de HA geweest, heb vijf pilletjes moeten nemen en de dag erna was ik er vanaf Haha!

Greentea01
Berichten: 2875
Geregistreerd: 19-04-05

Re: Blaasontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 16:47

Ik heb er ook heel veel en vaak last van. Me moeder werkt in de zorg en die heeft op haar school toen geleerd dat als je blaasontsteking op voelt komen (ik voel het vaak al een beetje voordat het echt doorzet) je 10 vitamine C pillen moet nemen en na een half uurtje nog een x 10. Ik moet zeggen dat het erg goed werkt en het heeft me al menig antibitica kuurtje gescheelt. En uiteraard veel water drinken.

Sterkte ermee!

Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Re: Blaasontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 16:51

Wanneer ik het voel opkomen (bij de lichtste verschijnselen) maak ik altijd een cocktail: een Ibu-tje, een stuk of wat cranberrypillen, een stuk of wat vitamine C pillen en daar een litertje water achteraan. Heeft me inderdaad ook wel eens een AB kuur gescheeld. Ja

Annash
Blogger

Berichten: 26571
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Blaasontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 16:52

Bealy schreef:

Shanna, nieuw vriendje? Knipoog Haha!


Ja, de wc! Hahaha!
Ben vriendloos Knipoog

Tussen 4 en 5 bellen voor de uitslag, konden ze niet gelijk Boos!

Annash
Blogger

Berichten: 26571
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Blaasontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 17:18

Argh... de huisarts is weggeroepen, assistente probeert al vanaf half 4 te bellen.
Ambulance komt eraan, dus hoop straks meer te weten.
Lijkt wel op een ontsteking zei ze, ze denkt dat er wel wat wordt voorgeschreven...

Annash
Blogger

Berichten: 26571
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Blaasontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 17:40

Pff nou wat een opluchting... ik krijg een kuur voor 5 dagen!!!
Lijkt me dan nog wel redelijk pittig, vorige keer lag ik ook krom van de pijn toen kreeg ik maar 2 dagen...

Smystique

Berichten: 1423
Geregistreerd: 02-05-06

Re: Blaasontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 19:01

Dat is ook kort 2 dagen?, ik kreeg vaak iets langers, beter de ontsteking helemaal weghalen dan dat het blijft sluimeren dan loop je zo een nierbekkennontsteking op.

Klote dat het blijft aanhouden

Citaat:
Wanneer ik het voel opkomen (bij de lichtste verschijnselen) maak ik altijd een cocktail: een Ibu-tje, een stuk of wat cranberrypillen, een stuk of wat vitamine C pillen en daar een litertje water achteraan. Heeft me inderdaad ook wel eens een AB kuur gescheeld


jup doe ik ook, je voelt dan nog niet eens 'pijn' ofzo, meer een vreemd'volleblaas gevoel ofzo